PIŠE JURICA PAVIČIĆ

U Berlinu smo svjedočili sretnom vjenčanju političke korektnosti i stvarne izvrsnosti

Scena iz filma ”Alcarras” koji je osvojio nagradu Zlatni medvjed. Djelo počiva na mitu o zemlji, bukoličkoj radosti polja i slavljenju tradicionalnih vrijednosti

Filmski kritičar Magazina upravo se vratio s Berlinalea i napisao tekst o ovogodišnjim pobjednicima

Kad su prije koji tjedan dodijeljene književne nagrade Fric, a jedna od nominiranih, romansijerka Ivana Bodrožić, optužila domaće literarne žirije za favoriziranje muškaraca, hrvatska je kulturna javnost prvu put otkrila nešto što je za nju očito bilo novo: naime, da se i na umjetničke nagrade počinje gledati kroz naočale rodnog pariteta.

Ako je to za hrvatsku književnu scenu novost, za filmsku, a pogotovo za svjetsku filmsku, nije. Pitanje rodnog pariteta u produkciji već je dulje važna politička agenda, smatra se skandaloznim da festival ima premalo ženskih naslova, a taj val rodne ravnopravnosti obojio je i nagrade. Na posljednjih četiri od pet velikih europskih festivala (Cannes, Berlin, Venecija) pobijedile su autorice. Ta politički...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 03:47