Martin Scorsese filmove snima od 1967. godine, dio je grupe autora koji su 1970-ih revitalizirali američki film, a režirao je i neke od najboljih filmova svih vremena - "Ulice zla" (1973.), "Taksista" (1976.), "Razjarenog bika" (1980.), "Dobre momke" (1990.), "Casino" (1995.) i "Pokojne" (2006.). Njegovi izvrsni glazbeni dokumentarci poput "Posljednjeg valcera" (1978.) i "Nema puta kući" (2005.) dokaz su njegove svestranosti, a pokrenuo je i tri neprofitne organizacije koje se bave restauracijom i čuvanjem filmske građe. Scorsese je dobitnik nebrojeno mnogo nagrada i priznanja za dosadašnji doprinos filmskoj umjetnosti. Ukratko, Scorsese je film, a film je Scorsese.
Međutim, danas se njegovo ime uglavnom spominje kada se priča o filmovima o superjunacima koje producira filmski studio Marvel. Scorsese je na sebe navukao bijes ljubitelja tih filmova - kojih ima zaista mnogo jer su Marvelovi filmovi od 2008. na ovamo zaradili suludih 29 milijardi dolara - kada je u listopadu 2019. u razgovoru za filmski časopis Empire rekao da oni nisu filmovi već zabavni parkovi. "To nisu filmovi o ljudskim bićima koji drugim ljudskim bićima nastoje prenijeti emotivna i psihološka iskustva", rekao je tada Scorsese.
Nakon što je optužen za vrijeđanje kolega iz filmske industrije, Scorsese je u studenom 2019. eseju za The New York Times objasnio što je htio reći. "Što se tiče filmaša koje volim i poštujem, te mojih kolega su filmove počeli snimati kad i ja, poanta filma je otkrivenje - estetsko, emotivno i duhovno otkrivenje. Poanta filma su likovi, kompleksni i paradoksalni ljudi koji nekoga mogu voljeti, a drugome nanijeti zlo", ustvrdio je Scorsese te da u filmu ima mjesta za različite filmove i razlitiče autore. Redatelj je potom konstatirao da se može reći i da su filmovi Alfreda Hitchcocka poput zabavnih parkova te da je on, na neki način, također bio franšiza poput Marvela. Međutim, kako kaže Scorsese, Hitchcockovi se filmovi od Marvelovih razlikuju u jednoj ključnoj stavci.
"Akcijske scene u filmu ‘Sjever Sjeverozapad‘ bile bi samo sekvence elegantnih i majstorski komponiranih kadrova da u srži priče nema bolnih emocija i izgubljenosti lika kojega igra Cary Grant. [...] Mnogi elementi filma koje definiraju film na isti način na koji ga ja vidim nalaze se u Marvelovim filmovima. Međutim, u njima nema otkrivenja, tajnovitosti i iskrene emotivne opasnosti. Nema rizika. Navodi se da su nastavci, ali zapravo se radi o remakeovima. Sve u njima je odobreno jer se drukčije ne može. Tako se rade moderne filmske franšize: pomoću istraživanja tržišta, probnih projekcija, provjera i modifikacija te ponovnih provjera i ponovnih modifikacija. Ti su filmovi sve što filmovi Paula Thomasa Andersona, Claire Denis, Spikea Leeja, Arija Astera, Kathryn Bigelow ili Wesa Andersona nisu. Kad idem gledati njihove filmove, znam da ću vidjeti nešto novo", rekao je Scorsese.
Scorsese je te prijelomne 2019. snimio "Irca", 209 minuta dugačku priču o mafijaškom ubojici Franku Sheeranu (Robert De Niro) koja je pokazala da je još uvijek vrlo potentan autor koji ima što za reći o ljudima koji žive onkraj zakon i Americi koju svojim djelima nepovratno truju. Ako postoji nešto dijametralno suprotno od Marvelovih "zabavnih parkova", onda je to "Irac".
Marvel Scorseseovu kritiku, međutim, nije poslušao i nastavio je graditi svoje "zabavne parkove". Nakon nekoliko godina osrednjih naslova i tek pokojeg odličnog, publika se malo umorila od Marvelovog luđačkog tempa i počela pokazivati neke naznake bunta. Njezino je nezadovoljstvo zadnjih par godina raslo i raslo te kulminiralo ovog ljeta, kada su filmovi "Barbie" redateljice Grete Gerwig i "Oppenheimer" Christophera Nolana u kinima zajedno zaradili preko dvije milijarde dolara i pokazali da Marvel nije jedino što publika želi.
Tu na scenu stupaju "Ubojice cvjetnog mjeseca", Scorseseov novi film. Opet se radi o dugačkom djelu (206 minuta) koje se bavi američkim grijesima. Riječ je o adaptaciji istoimene knjige američkog novinara Davida Granna, a bavi se ubojstvima članova indijanskog plemena Osage te istragom istih koju je vodio Savezni istražni ured. Glavne uloge u njemu igraju Leonardo DiCaprio, Robert De Niro i Lily Gladstone.
U novoj epizodi serijala "Polimac preporučuje", kritičari Jutarnjeg lista Nenad Polimac i Damjan Raknić razgovaraju o dobrim i lošim aspektima filma te Scorseseovom redateljskom rukopisu.