PREMIJERA U VENECIJI

Vratio se veliki Michael Mann, evo što kritika kaže o njegovom ‘Ferrariju‘: ‘Utrke su zastrašujuće...‘

Scena iz filma Ferrari

 /Screenshot
Film oživljava tek u trenucima čistog užasa, prvo jedna smrt vozača, a zatim i groteskna tragedija koja uključuje devet mrtvih u publici

Dugoiščekivani film "Ferrari", djelo kultnog redatelja Michaela Manna jučer je premijerno prikazan na prestižnom filmskom festivalu u Venecije, a kritike su ga mahom okitile lovorikama. No, ima i onih koji smatraju da filmu ipak nedostaje akcije i adrenalina, jer ipak se radi o automobilističkom gigantu koji je dominirao utrkama sredinom prošlog stoljeća, ali redatelj to nadoknađuje s nekoliko upečatljivih i zastrašujućih scena kao svjedočanstvu vremena u kojem tijekom utrka nije bilo gotovo nikakve zaštite za vozače, ali ni publiku. Kako bilo, glavni lik u čijoj se ulozi našao sjajni Adam Driver je ostarjeli, sijedi i trbušasti slavni Enzo Ferrari, nekad ljubitelj brzine i vožnje koji je postao vlasnik legendarne obiteljske tvrtke, te se bez osmijeha vrti po trkaćoj stazi svog života u Modeni kasnih 1950-ih.

image

Adam Driver kao Enzo Ferrari

Neon/Planet/Profimedia/

Enzo je sve više poražen od strane početnika u Maseratiju, traži pobjedu, traži izlaz iz bankrota, traži način da umiri svoju ogorčenu suprugu Lauru (Penelope Cruz) na čije je ime nepromišljeno stavio poslovnu imovinu, traži način kako odati priznanje svojoj ljubavnici Lini (Shailene Woodley) koja mu je rodila sina nakon što je njegov stariji sin, kojeg je dobio s Laurom tragično umro. Enzovi dani suzbudljive vožnje uglađenih trkaćih automobila su iza njega. Sad je više administrator, vozi dosadno, gomoljasto malo vozilo koje više pristaje upravitelju banke. Postaje čovjek s teškim bremenom na leđima, koji mrko šalje svoje vozače u utrku s lošim izgledima, ali forsirajući ih van svih granica izdržljivosti.

Rezultat je film koji je, iako gledljiv, čudna kombinacija drskosti i sumornosti, koja rijetko kad pritisne papučicu do kraja, piše Guardian.

"Ima nekoliko impresivnih i zaglušujućih scena utrka, smještenih u to izvanredno doba kada nije bilo sigurnosti ni za vozače ni za publiku iza bala slame (ili iza ničega). Ali zapravo oživljava tek u trenucima čistog užasa, prvo jedna smrt vozača, a zatim i groteskna tragedija koja uključuje devetero ljudi iz publike, četvero odraslih i petero djece", stoji u recenziji.

Ostali kritičari odlučili su se većinom za hvalospjeve.

"Bauk smrti proganja scene utrka u "Ferrariju". To je dio njihovog opojnog naboja. Ali nije samo radnja prepuna uzbudljive opasnosti. Svaki trenutak drame prožima osjećaj straha visokog uloga, skrivene emocionalne turbulencije", stoji u Varietyju.

"Mannov film utoliko je ugodniji zbog svoje promišljenosti i suzdržanosti", smatraju u Vanity Fairu.

"Scene nesreće imaju užasnu kvalitetu knedle u grlu: kao da možete osjetiti prevrtanje gravitacije kako djeluje na vašu vlastitu unutrašnjost. A isto vrijedi i za samu utrku, koja je, kao i vozila, nekako elegantna i hrskava odjednom, nekoliko centimetara od katastrofe u svakom trenutku, i još ljepša zbog toga", piše Telegraph, dok su u Rolling Stoneu zadivljeni glumom Penelope Cruz: "Iskreno, sama pojava Cruz vrijedna je cijene ulaznice".

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
15. prosinac 2024 07:00