GLUMI JENNIFER LAWRENCE

Zabrinuti roditelji traže iskusnu djevojku koji bi ‘socijalizirala‘ njihova sina prije no što ode na fakultet

No Hard Feelings (2023)
Jennifer Lawrence kao Maddie
Andrew Barth Feldman kao Percy
 

 Image Capital Pictures/Film Stills/Profimedia/Image Capital Pictures/film Stills/profimedia
Troškovi ove komedije popeli su se do 45 milijuna dolara jer je honorar redateljeve prijateljice, glavne glumice i producentice Lawrence bio 25 milijuna

Sedamdesetih su naša kina punile dvije seksi komedije Salvatorea Samperija "Zloba" (1973.) i "Mali grijeh" (1974.) u kojima je maloljetni protagonist pokušavao zavesti dvostruko stariju ljepoticu. Nju je glumila rođena Puljanka Laura Antonelli, a njega nova nada talijanske kinematografije Alessandro Momo: on je poslije snimio još samo jedan film, "Miris žene" s Vittoriom Gassmanom i Agostinom Belli, da bi nakon zadnje klape sjeo na motor marke Honda i stradao u prometnoj nesreći. Samperijeve komedije izazivale su salve smijeha, no povremeno su znale biti neugodne, kad je junakinja pohotnom tinejdžeru jasno dala do znanja da joj je dosta njegove nametljivosti. Bilo je to doba čistog seksizma, kad je i publika bila na strani maloljetnog zavodnika i kad se na kraju pokazalo da je i objekt njegove požude bio dvoličan.

Vremena su se u međuvremenu jako promijenila, sve je postalo uobičajeno osim "klasičnog" seksualnog odnosa, pa je Cameron Diaz u "Zločestoj učiteljici" (2011.) u slobodnom ponašanju daleko nadmašivala svoje učenike. I sam je film bio dosta drzak, režirao ga je Jake Kasdan, sin poznatog redatelja i scenarista Lawrencea Kasdana, gotovo bez zaštitnog oslonca, pa ne čudi što je u kinima zgrnuo više od 200 milijuna dolara bruto. Koscenarist Gene Stupintsky smatrao je da se takav obrazac da ponoviti, pogotovo što je bio blizak prijatelj s velikom holivudskom zvijezdom Jennifer Lawrence.

Tu je bio samo jedan problem, "Zločesta učiteljica" koštala je 20 milijuna dolara, što je bila podnošljiva cijena za film bez primjesa spektakla, s prostačkim rječnikom kao glavnim mamcem za mlađu publiku, no troškovi "Cure za sve" popeli su se na 45 milijuna, naprosto zato što je honorar redateljeve prijateljice, koja je ujedno figurirala i kao producentica, iznosio 25 milijuna.

Dramska premisa nije loša, glavna je junakinja 32-godišnja Maddie, vozačica Ubera, kojoj prijeti oduzimanje obiteljske kuće jer neprestano ima problema s porezom. Prijatelji joj pokažu oglas u kojem zabrinuti roditelji (Matthew Broderick i Laura Benanti) traže iskusnu djevojku koji bi "socijalizirala" njihova sina Percyja, prije no što momak na jesen ode na fakultet: on naime uopće nema curu, ne podnosi alkohol, drogu nije ni kušao, a po svemu je pravo nevinašce. Maddie a svim tim nema problema, ako uspije, Percyjevi roditelji dat će joj automobil koji će podmiriti sve njezine dugove.

Njihov odnos počinje kaotično, jer je mladić nepovjerljiv prema neznanki koja je samo tako upala u njegov život, uvjeren je da ona s njim ima nekakav poseban plan, pa se od nje brani sprejem od papra.

Dok se jedva podnose, film vrlo dobro funkcionira, Maddie bi najradije otkvačila Percyja, no novac joj treba pa stoga nastoji zagladiti svaki sukob među njima. Istina, štošta možete naučiti o ljudskim odnosima u kasnom kapitalizmu, pogotovo kad su tu i likovi iz više srednje klase, koje se karikira kako je to već red, no priča postaje malo manje zanimljiva kad se među protagonistima pojavljuju emocionalne iskrice: nema veze što je ona 13 godina starija od njega. Kao da se film prestrašio svoje provokativne premise i nastojao zagladiti ono što je u početku svima izgledalo normalno. Srećom, Jennifer Lawrence vrlo dobro gradi svoju junakinju, tako da njezina neustrašiva interpretacija drži "Curu za sve" iznad prosjeka.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. prosinac 2024 18:06