U glavnom programu ZFF-a u utorak i srijedu su prikazana dva filma. Prvi od njih - danski “Kraljica srca” - vrlo je dobar film. Ali, drugi - “Mliječni zubi” - nije samo dobar film. To je jedan od onih filmova koji bljesnu poput munje i sve rasvijetle sjajem novog talenta.
Taj talent u ovom slučaju stiže iz Australije i zove se Shannon Murphy. U svom debitantskom filmu “Babyteeth” australska se redateljica bavi tinejdžericom (Eliza Scenlen) koja se dugo bori s malignom bolešću. Otac djevojčice je lokalni psihijatar (Ben Mendelsohn) koji najviše liječničkog posla ima sa svojom suprugom (Essie Davies) - muzičarkom koja se s problemima nosi kljukajući sedative. U obitelj ionako punu problema na početku filma stiže problem više.
Beskućnik i narkoman
Bolesna djevojka je pod krov dovede dečka kojeg ludo voli. Problem je što je dečko (Toby Wallace) propalica, beskućnik i narkoman. Glavni razlog zašto on rado ulazi u novu obitelj je laki pristup lijekovima za drogiranje.
Sve ovo zvuči neopisivo čemerno - no, nevjerojatno - nije. “Babyteeth” je vjerojatno prvi film u povijesti u kojem imate narkomana, depresivnu mater i umiruću djevojku, a koji je sasvim blizu toga da ga se definira kao komediju. Shannon Murphy briljantnom lakoćom mijenja ton, njen film neopazice klizi iz crne komedije u melodramu, iz psihološke drame u farsu i natrag, a da šavovi između smiješnih, tmurnih i sentimentalnih dijelova nikad ne zagrebu. “Mliječni zubi” su djelo velike majstorice, redateljice čije ime treba debelo zaokružiti flomasterom.
Danska “Kraljica srca” također je rad autorice - debitantice, May el-Toukhy. Film el-Toukhy bavi se naizgled perfektnom skandinavskom buržujskom obitelji. U njoj su dvije djevojčice blizanke, otac liječnik i majka Anne (Trine Dyrholm). Anne nije samo uzorna mater, nego i pravobraniteljica za djecu, heroina rada za javno dobro.
Uništen brak
Stvari se u obitelji zapetljaju kad im pod krov stigne suprugov sin iz prvog braka, zapušteni naočiti delinkvent. Osamljena i seksualno nezadovoljna Anna spetlja se s njim u erotsku vezu. U nekom trenutku shvaća da bi joj ta veza mogla uništiti brak i karijeru. Otjera ga. No, mladić progovori, a Anna u samoobrani odluči poricati i optužiti ga za laž.
Redateljica el-Toukhy najviše je mučila s prvim dijelom filma, u kojem je morala motivirati zašto bi uzorna supruga otpočela takvu zapaljivu vezu. U tom dijelu filma, promišljeno igra na seks, ponegdje i na uvjerljive hard-core scene. No, film pravu žestinu dobije u drugom dijelu, kad glavna junakinja odluči uništiti ljubavnika, a da bi spasila svoj dotadašnji život.
Perfektna građanka, liberalna i humanistička Skandinavka u jednoj se jedinoj žestokoj sceni pretvori u lady Macbeth, bogomoljku koja ne preza ni od čega da bi spasila sliku o uzornoj sebi. Pritom je glavni adut filma glumica Dyrholm. Velika diva danskog filma igrala je u sijaset važnih filmova i serija, no ovdje prikazuje jedno drukčije lice - ono mračne, noirovske spletkarice.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....