Predstavljanjem glazbene instalacije Krešimira Seletkovića i svečanim koncertom Simfonijskog orkestra HRT-a pod ravnanjem Aleksandra Markovića s pijanistom Filipom Fakom u solističkoj ulozi, u nedjelju 19. srpnja počinju 40. Osorske glazbene večeri ( www.osorskeveceri.org) .
Manifestacija, koja je svojevrsni fenomen, jedini je glazbeno-scenski festival s nacionalnim statusom koja se ne događa u gradu, nego u malom raseljenom otočkom mjestu sa samo četrdeset stalnih stanovnika. Trebalo je vjere, vizije, upornosti i hrabrosti da se u mjestu u kojem nisu zadovoljeni ni najosnovniji uvjeti za održavanje koncertne djelatnosti, pokrene i održi uspješan i relevantan glazbeni festival. Zasluga je to Daniela Marušića, utemeljitelja i doživotnog ravnatelja Osorskih glazbenih večeri, njegove jasne i plodonosne programske koncepcije, koja se od početaka fokusirala na čuvanje i promicanje nacionalne glazbene baštine i poticanje novog stvaralaštva hrvatskih autora.
Povodom okrugle obljetnice, ovogodišnje Osorske glazbene večeri, koje se održavaju od 19. srpnja do 23. kolovoza, posvećene su Danielu Marušiću. Djela hrvatskih skladatelja, koja su obavezna sastavnica svakog programa, izabrana su mahom iz bogate zalihe više od 300 skladbi koje su nastale na Marušićevu narudžbu. U novoj i svježoj interpretaciji ovo ljeto ponovo će zaživjeti skladbe nekad praizvedene u Osoru: Davorina Kempfa, Ive Josipovića, Adalberta Markovića, Miroslava Miletića, Marka Ruždjaka, Jurja Stahuljaka, Berislava Šipuša. Tradicija narudžbi, koju je pokrenuo Marušić, živi i dalje pa će tako Osor hrvatsku glazbu obogatiti s pet novih djela iz pera Antonija Babića, Ivane Kiš, Ante Knešaureka, Krešimira Seletkovića i Ivana Josipa Skendera.
Iznimno bogat i zanimljiv program čini 14 koncerata, na kojima će, osim Simfonijskog orkestra HRT-a i maestra Markovića, nastupiti velika pjevačka nada, bariton Leon Košavić, jedinstveni Cantus Ansambl, čembalist Pavao Mašić, pijanist Danijel Detoni, nekoliko sjajnih kvarteta: Hrvatski gudački kvartet, Kvartet Papandopulo i Zagrebački gitaristički kvartet te ugledni Zagrebački solisti. Među vrhunce ovogodišnjih Osorskih glazbenih večeri svakako se ubraja gostovanje glasovitog ansambla za ranu glazbu L'arpeggiata, koji snažnim i nekonvencionalnim izvedbama te istinskim užitkom muziciranja oduševljava medije i publiku diljem svijeta.
Novost ovogodišnjeg festivala tri su koncerta komorne glazbe u nizu, neka vrsta festivala unutar festivala pod umjetničkom ingerencijom Monike Leskovar. Naša proslavljena violončelistica okupit će prijatelje, glazbene istomišljenike, umjetnike koji joj mogu stati uz bok i s kojima imaginaciju može pretvoriti u zvuk bez kompromisa. Glazbenici koji će joj se pridružiti u osorskom "laboratoriju" neka su od najvećih glazbenih imena današnjice: Giovanni Sollima, Boris Brovtsyn, Giuseppe Andaloro, Aleksandar Milošev i Giovanni Guzzo.
Daniel Marušić, redatelj koji je, osim kultnog Našeg malog mista, u arhivi Hrvatske radiotelevizije ostavio osamdesetak ekraniziranih opera u adaptacijama koje nisu nadmašene do danas, Osorske glazbene večeri zamislio je kao glazbeno-scenski festival. Posljednjih godina scenski aspekt bio je u drugom planu pa je okruglo izdanje prilika da se nakon desetljeća i pol u Osor vrati opera. U vlastitoj produkciji Osorske glazbene večeri za sam kraj, 23. kolovoza pripremaju izvedbu Didone i Eneja Henryja Purcella pod umjetničkim vodstvom Tomislava Fačinija, uz sudjelovanje vokalnog ansambla Antiphonus, istaknutih instrumentalista na čelu s Bojanom Čičićem i s vokalnim solistima, tumačima naslovnih uloga, sjajnim pjevačima pristiglim s najvećih europskih opernih pozornica Dianom Haller i Krešimirom Stražancem.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....