IN MEMORIAM

ALEKSANDAR DRAGAŠ O ALENU BALENU Bio je svestran i snalažljiv, okretan i spretan. Veliki šljaker gorostasne pojave...

 

U petak poslijepodne u Rovinju, tijekom Dana komunikacija, nenadano je preminuo Alen Balen. Ako neki i ne znaju tko je Alen, zacijelo su mali milijun puta čuli njegov duboki i nadasve ugodan glas u radijskom i televizijskom eteru. Upućeniji, pak, znaju da je karijeru počeo kao DJ na Radiju 1 ranih '90-ih, tad izdvojenom programu Radija 101 na kojem je bio i spiker, a usporedo s time, ili malo nakon toga, i DJ u klubu Aquarius.

Kad je potom osnovana diskografska kuća Aquarius Records, Alen je i tamo radio kao producent i urednik, a bio je menadžer Jinxa i Yammata, prema kojem dobiva ime i njegovo posljednje djelo, Radio Yammat FM, čiji je bio suosnivač i suvlasnik, direktor i glavni urednik.

Tim i takvim aktivnostima uvelike je obilježio i zagrebački društveni život, čija je važna sastavnica posljednjih godina bilo i Yammatovo, na kojem su nastupili Marc Almond, ABC, Cardigans i Johnny Marr. Malo nakon koncerta potonjeg razgovarali smo i tome da Yammat FM u Zagreb dovede i Paula Wellera, kao i o još nekim potencijalnim imenima za "feštu" tog radija.

Naime, tijekom spomenutih faza Alenova života putevi su nam se često ukrštali, a jedno vrijeme smo igrom slučaja i stanovali u istoj ulici, da bi se u njoj tek dva ili tri puta sreli. Mnogo češće viđali bismo se na koncertima, prije toga na hodnicima Radija 1 i Radija 101. Također i na sastancima diskografa, kao konkurenti, jer dok je Alen radio u Aquariusu, ja sam radio u Dancing Bearu, ali i kao kolege koji su često i lako nalazili zajednički jezik i dijelili slične vizije.

Koncem '90-ih Alen je ušao i u audiovizualnu postprodukciju kroz Ater studio, u kojem se bavio filmskom montažom, obradom zvuka i slike, sinkronizacijom animiranih filmova i TV reklamama te dokumentarcima. Godinama je njegov glas bio i zaštitni znak najava emisija, filmova i serija Nove TV.

Premda smo potekli iz bitno različitog glazbenog backgrounda, zbog čega nam je i ukus bio dosta različit, to nije bila nikakva prepreka da se perfektno razumijemo i u mnogočemu slažemo.

U drugoj polovici '90-ih obožavao sam s Alenom pričati i o tadašnjem trenutku te o mogućem ili barem poželjnom, kao i razmjenjivati diskografska i menadžerska iskustva jer, kako je on imao Yammat Records na kojem je objavljivao izdanja Yammata, Nipplepeoplea, Mikija Solusa, Ivane Rushaidat & Raketa, Florijana, Das Wegasa i drugih, tako sam ja ranih '90-ih imao Search & Enjoy i T.R.I.P. Records.

Kako je on bio menadžer Jinxa i Yammata, tako sam ja svojedobno radio s Majkama i Hladnim pivom.

I iz tog razloga znali smo si udijeliti pokoji savjet ili jedan drugoga pitati za ovo ili ono mišljenje, usporediti iskustva, popričati o glazbi i glazbenom biznisu, radiju i novinama, internetu i marketingu, jer Alen je bio svestran i snalažljiv, okretan i spretan, vješt i brz. I veliki šljaker gorostasne pojave te, kako to s gorostasima inače biva, vedre i blage naravi, širokog osmijeha i dobre volje, uvijek ljubazan i uljudan, pričljiv i elokventan.

Barem sam ga osobno takvim doživljavao, jer takav je dojam na mene ostavljao kad god bismo se sreli. A ono što će nam svima jako, jako nedostajati njegov je duboki glas u eteru i ukusna glazba koju je volio "vrtjeti". Onima koji su ga bolje poznavali, i njegova narav iz koje su isijavali nepresušni entuzijazam i zarazni optimizam.

Ili, kako bi to rekli njegovi prijatelji i kolege s radija: "Napustio nas je najtopliji i najupečatljiviji glas našeg medijskog prostora, a Yammat FM izgubio je osobu koja je svakodnevno živjela i stvarala sadašnjost i budućnost ovog radija. Hvala ti, prijatelju!".

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. prosinac 2024 17:58