NASTUP U TVORNICI

Bili smo na koncertu Nike Turković: Simpatičan i srčan džumbus dokazao je da je dorasla većim pozornicama

Nika Turković

 Andrea Radmanic/Cropix
Niki Turković poletnije i energičnije pjesme bolje leže od šaputavih i nježnih kakve dominiraju njezinim debitantskim albumom

Subotnji koncert Nike Turković u rasprodanoj Tvornici Kulture u Zagrebu, najveći samostalni u njezinoj karijeri, bio je simpatičan i srčan glazbeno-scenski džumbus. Popularna hrvatska pop-pjevačica i kantautorica, poznata po pjesmama "Gledaj me", "Pusti" i "Dok nas nema", povremeno bi se u tom kreativnom neredu izgubila, međutim uspjela je tijekom večeri više puta pokazati da je dorasla većim pozornicama.

Turković je u Tvornici sa svojim bendom, u kojem su Ivan Pešut (gitara), Damjan Brnić (gitara), Martin Petračić (bas; zamjena za Zvonimira Jagunića), Matko Basara (klavijature), Bruna Matić (bubnjevi) i Mia Marenić (prateći vokal), izvela praktički sve svoje uglavnom čeznutljive ljubavne pjesme srednjeg tempa, pet obrada domaćih i stranih stvari, a nekoliko su pjesama odsvirali i njezini gosti Nela i Pocket Palma.

Tvrđi rokerski aranžman spomenute "Dok nas nema", prkosna i ljutita "Ima smisla", balada "Boje" u pratnji četverodijelnog gudačkog ansambla, još neobjavljena glasna i snažna "Noćna svjetla" i moderna interpretacija uspješnice s dječje Eurovizije "Hej, mali" ostavili su najbolji dojam te pokazali da Turković poletnije i energičnije pjesme bolje leže od šaputavih i nježnih kakve dominiraju njezinim debitantskim albumom "11" koji je objavila početkom 2023. godine.

image

Nika Turković

Vanesa Pandzic/Cropix
image

Nika Turković

Andrea Radmanic/Cropix

Kako njezine pjesme jednostavno nemaju minutažu koja bi poduprla koncert od 90-i-kusur minuta, Turković je nastup u Tvornici oplemenila obradama i ustupanjima pozornice svojim gostima. Ubacivanje "Cry Me A River" Justina Timberlakea u "Tvoj mir" nije bilo elegantno i naštetilo je njezinoj inače solidnoj pjesmi. Dobro je s Tomislavom Marićem ToMom otpjevala "Pravu ljubav" Lane Jurčević i Luke Nižetića, a odlična je bila kao podrška Luki Vidoviću na Pocket Palminoj "Koži". S Lukom Racićem iz Buč Kesidija izvela je klasik "Gdje Dunav ljubi nebo" Josipe Lisac, a s Nelom njihov duet "Mogu i sama". Obrada "WILDFLOWER" Billie Eilish s gudačima sigurno bi bolje zvučala u nekoj drugoj dvorani, ali su zato "Sasvim sigurna" Vesne Pisarović i "Complicated" Avril Lavigne bile pun pogodak. Dok se Turković presvukla i malo odmorila, Nela je otpjevala svoju pjesmu "Nebo gori".

Iako je publika većinu obrada odlično primila, posebice "Gdje Dunav ljubi nebo" i "Sasvim sigurna", nije idealno kada ovoliko velik segment samostalnog koncerta bilo kojeg glazbenika otpadne na tuđe pjesme i goste. U redu je tu i tamo ubaciti koju obradu, međutim pet je zaista previše, ma koliko dobre bile. Štoviše, opći bi dojam bio bolji da se držala svojih stvari te izvela još koju neobjavljenu poput pamtljive "Noćna svjetla", koja bi, kad izađe, mogla postati njezin najveći hit. Nadam se samo da će verzija koja izađe biti moćna poput koncertne.

Možda će djelovati kao suvišna napomena, ali Turković i njezin bend u Tvornici su svirali uživo. Kad je tako, onda se znaju zalomiti i neke nesigurnosti i pogreške. Bilo je tako trenutaka kada se derala i kad je bila nerazgovijetna, no to je normalno i očekivano. Uz još nastupa i još dugačkih nastupa, te bi nepravilnosti trebale nestati. Aranžmani većine pjesama uglavnom su nalikovali studijskim verzijama, što nije nužno minus, ali šteta je bendu u kojem sviraju izvrsni muzičari poput gitarista Ivana Pešuta i bubnjarice Brune Matić ne dati odrješenije ruke. Prednost popa je što bez puno oklijevanja uzima vokabular drugih žanrova. "Mrzim" je, primjerice, mogla biti još žešća i brža, a "Sutra" življa.

image

Ivan Pešut i Martin Petračić

Andrea Radmanic/Cropix
image

Nika Turković

Vanesa Pandzic/Cropix

S obzirom na to da se ovaj koncert dugo očekivao te da je bio rasprodan, publika je bila suviše suzdržana. Nemojte krivo shvatiti, podrška koju je pružila Turković bila je iskrena, međutim izostala je euforija kakva se inače može čuti i vidjeti na rasprodanim koncertima u gradovima iz kojih izvođači potječu. Nažalost, slaba točka večeri bio je šepav razglas u Tvornici Kulture. Nemali broj pjesama Nike Turković nježnog je karaktera, što vokalno, što instrumentalno, i mnogi su se ti detalji zbog slabog zvuka u dvorani izgubili. Najviše su zbog njega propatile "Boje" i obrada "WILDFLOWER", obje pjesme u kojima su gudački instrumenti važan element.

Inscenacija koncerta, koju potpisuje redatelj Filip Renić, suradnik brojnih hrvatskih glazbenika i bendova, bila je prilično ambiciozna, ali na koncu prestatična i teatralna. Renić je Turković prečesto gurao u prvi plan, odvajajući je tako od njezina benda, koji je bio osuđen na stajanje u drugom planu. Ta je krutost nedvojbeno umrtvila svirku te publiku i treba je izbjegavati kad god je to moguće. Pozornici je redatelj dubinu dao s pomoću stepenica, podesta te videozida u obliku slova "T" na kojem su se prikazivali uglavnom apstraktni vizuali. Bend je bio u bijelim outfitima dok se Turković tijekom nastupa jednom ili dvaput presvukla. Nastup je otvorila u rokerskom bordo kompletu koji su činili korzet i kratke hlače, a poslije se prebacila u kratku bijelu haljinu poput nekih koje je Madonna nosila u 1980-ima.

image

Nika Turković

Andrea Radmanic/Cropix
image

Nika Turković

Vanesa Pandzic/Cropix

Jedan od zanimljivijih aspekata koncerta Nike Turković u Tvornici bio je njezin jedak smisao za humor. Nije se libila našaliti na tuđi i svoj račun, ali nikad zlobno. Svoga je klavijaturista Matka Basaru zezala zbog njegova "huljofona", odnosno klavijatura u ruhu gitare, a od publike je tražila da je nagradi zato što je zbog nje obukla "poplun", neobičnu kombinaciju jakne i šlepa. Neovisno o tome jesu li te šale bile posljedica treme koju je imala i emocija koje je proživljavala, melodramu koja dominira njezinim pjesmama trebala bi zamijeniti zaigranošću koju je pokazivala u Tvornici. Životnija je i prirodnija, a omogućila bi joj i da o ljubavi, jednoj od svojih najdražih tema, progovori na drukčiji način.

Tvornica Kulture važan je test za svakog glazbenika koji želi da ga shvate ozbiljno i koji bi danas-sutra htio nastupati u velikim dvoranama i na utjecajnim festivalima. Unatoč nekim popravljivim pogreškama, Turković je u subotu pokazala veliko htijenje te da misli ozbiljno. Ostaje vidjeti hoće li u budućnosti igrati na sigurno kako aktualnu poziciju na sceni ne bi izgubila ili će se upustiti u eksperiment i rizik koji joj mogu donijeti probitak u viši rang.

TIA više nego dobro zagrijala publiku

Predgrupa Niki Turković u subotu u Tvornici bila je mlada R&B pjevačica TIA. Opuštena i smirena, TIA je za publiku koja je brojala više stotina posjetitelja odsvirala nove verzije 10-ak pjesama koje je dosad izdala. Posebnu je pozornost dala pjesmama sa svog EP-a "Ritual", koji je izdala u lipnju ove godine. Brbljava je pjevačica i kantautorica publici ispričala što joj koja pjesma znači, što je uvijek dobro, pogotovo kad je riječ o manje poznatim glazbenicima. Njezine nježne pjesme srednjeg tempa dobro su proigrale kada ih je interpretirala zajedno s bendom u kojem su bili bubnjar Danilo Dobrić, saksofonist Andrija Đurđević, klavijaturist Donald Dubrović i basist Ante Buzov. Osobito je dobro zvučao "Puni krug", u koji su ubačeni efektni latino motivi. Tijin kompaktni nastup od 30-ak minuta bio je više nego dobar uvod u nastup Nike Turković.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. studeni 2024 17:19