SERIJA NASTUPA SARAJEVSKE PJEVAČICE

Što je sevdah? Ah, pa to vam je kada zapjeva Amira Medunjanin

Za neke je sevdah stanje duha, a njegova najvažnija protagonistica posljednjih godina, sarajevska pjevačica Amira Medunjanin kaže kako je sevdah “prava, najbolja priča o Bosni” .

Moglo bi se nadodati i kako je sevdah “bosanski blues”, a na tragu takvog “čitanja sevdaha”, kakav je pokrenuo Dragi Šestić, Amira i njezina dva iznimno kapacitirana suradnika, gitarist Boško Jović i kontrabasist Edvin Hadžić, priredili su četiri nastupa u zagrebačkom Vip Clubu. Bili su to prvi solistički nastupi Amire u Zagrebu koja je debi album “Rosa” u produkciji Dragija Šestića objavila 2005. godine.

Suze i šale

Pretprošle godine Amira je objavila album “Amulette” kojim je, zahvaljujući i iznimno sugestivnim klavirskim aranžmanim Bojana Zulfkarpašića, bacila u afan i svjetsku glazbenu kritiku pa se o Amiri počelo pisati kao o “bosanskoj Billie Holiday”.

Njezine interpretacije dobro poznatih bosanskih sevdalinki i srodnih pjesama iz Srbije i Makedonije, poput “Ah, što ćemo ljubav kriti”, “Jutros mi je ruža procvjetala”, “Imam jednu želju”, “Teško meni jadnoj u Sarajevu samoj” i drugih pa “Što te nema” koju ćemo zauvijek pamtiti po izvedbi Jadranke Stojaković i “Zašto si me majko rodila” Esme Redžepove toliko su nježne, bolne i natopljene patosom da nam se činilo kako Amira samo što se neće slomiti pod težinom tih stihova o ljubavnim jadima i patnji. Sva je sreća što tu težinu pjesama razbija šalama jer u protivnome, njoj koja se rasplakala već uz prvu pjesmu i nama koji smo uzdisali uz njezino pjevanje, to bi bilo jako teško podnijeti.

Miljacka i Mississippi

Filigranska pratnja Boška Jovića na klasičnoj gitari i hrabra vrludanja kontrabasista Edvina Hadžića pojačali su taj dojam posvećenosti koji Amira sugerira glasom i ponudili niz opcija za uklapanje sevdaha u bliža i daljnja, ali uvijek srodna sazvučja pa čak i u prekomorske glazbene stilove. Dapače, kad Amira uz njih dvojicu zapjeva sevdah čini se kako je to ne samo bosanski pa ni balkanski nego mediteranski blues, a pričinilo se i kao da Miljacka utječe u Mississippi.

Univerzalna umjetnost

Amirine izvedbe sevdaha nadilaze sve jezične barijere jer posrijedi je univerzalno razumljiva umjetnost, baš kao i u slučaju braće Teofilović i Miroslava Tadića.

Nismo ni s ovim Amirinim koncertima do kraja razjasnili etimologiju sevdaha, ali smo dobili jedno njegovo novo objašnjenje. Sevdah? Ah, pa to vam je kad zapjeva Amira.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. prosinac 2024 12:30