ZAGREB - Zagrebački solisti sinoć su označili dva nova početka: koncertom održanim u Hrvatskom glazbenom zavodu otvorili su 58. koncertnu sezonu ansambla, ali i “službeno” inaugurirali Marca Coppeyja kao novog umjetničkog voditelja.
Coppey, violončelist iz Francuske, preuzeo je ansambl nakon što ga je pet godina vodio violinist Borivoj Martinić-Jerčić, sada koncertni majstor ansambla.
“Noćni” program izveden na koncertu u HGZ-u sastojao se od Mozartove “Male noćne muzike”, “Nachtordnunga” Wolfganga Rihma te Schönbergove “Preobražene noći”. Iz ovog niza djela koja se imenom ili sadržajem referiraju na noć, izdvajao se samo Boccherinijev Koncert za violončelo i gudače u G-duru, izveden u prvom dijelu koncerta, a u kojem je kao solist nastupio Coppey.
Kompleksne partiture
“Mala noćna muzika”, kojom je otvoren koncert, u izvedbi Zagrebačkih solista djelovala je delikatno, izvedena s mnogo pažnje usmjerene prema dinamičkom nijansiranju, iako je u svemu nedostajalo opuštenosti. No, postavlja se pitanje koliko je u tom djelu, koje su Zagrebački solisti izveli nebrojeno puta, bio potreban dirigent. Ionako se činilo da se stvar odvija sama, bez većih intervencija Marca Coppeyja.
No, zato se Coppey u Boccherinijevom Koncertu za violončelo pokazao u onome što mu najbolje leži, a to je vrsna i iznimno profinjena interpretacija koju ostvaruje svirajući na svom instrumentu. Najljepši trenutak njegova sviranja jest topli ton, koji postiže u svakom trenutku, kako u polaganim zapjevima, tako i u bravuroznim pasažama.
Ansambl je odlično reagirao na Coppeyjeve poticaje, a vrhunac ove izvedbe bio je drugi stavak Koncerta, u kojem su do izražaja došli Coppeyjeva muzikalnost i osobnost.
Za razliku od prvog, u drugom dijelu koncerta svakako je bio potreban dirigent, jer su na repertoaru bile dvije (svaka na svoj način) kompleksne partiture. Rihmov “Nachtordnung” sastavljen je od fragmenata i zahtijeva 15 solističkih dionica, a ruka Marca Coppeyja pridonijela je uvjerljivoj i uglavnom preciznoj izvedbi djela koje je potpuna novina u repertoaru ansambla.
Vrhunac večeri
Izvedba Schönbergove “Preobražene noći” bila je vrhunac večeri. Iako su se na samom početku djela članovi ansambla previše s oprezom “šuljali”, u cjelini su postigli snažnu ekspresivnost i predanost što ih zahtjeva ova partitura.
Marc Coppey obećao je u ansamblu održati zajedništvo, jednu od najljepših vrijednosti koje je ovaj ansambl imao u trenucima najvećih uspjeha, a koje je nedostajalo u kriznim trenucima Solista. Svoj “prijemni ispit” Coppey je u Zagrebu uspješno položio, jer se to zajedništvo doista moglo čuti u sviranju. Njemu i Zagrebačkim solistima želimo dugu i uspješnu suradnju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....