ZAGREB - U svijet glazbe uveo me Angelo Badalamenti , i to mi je dalo dozvolu da uđem u to područje iako nisam glazbenik. Uvijek razmišljam o filmu i glazbi u isto vrijeme, i zato je važno da slušam što više različitih žanrova, jer nikada ne znaš što se iz toga može izroditi - izjavio je u intervjuu Pitchforku redatelj David Lynch, koji je prošlog tjedna objavio svoj prvi album “Crazy Clown Time”.
Lynch je oduvijek bio zainteresiran za glazbene eksperimente, a sklonost prema neobičnom izboru glazbe stidljivo je naglasio već u svom prvom filmu “Eraserhead”, no punu afirmaciju - ne samo onu redateljsku - doživio je u “Plavom baršunu”. Film nosi nekoliko pop-pjesama iz 50-ih godina kojima je htio naglasiti glazbu kao kontrast zlu i nasilju, dobro se uklopila i Roy Orbisonova “In Dreams”, a glazbu je skladao Angelo Badalamenti koji će kasnije postati Lynchov stalni i nezamjenjivi suradnik. Trijumfom filma “Divlji u srcu” na canneskom festivalu 1990., Lynch je najavio vrlo plodno desetljeće.
Teme koje pamtimo
“Sailor Ripley, izvoli mi naći neku muziku na ovom radiju, i to odmah!”, neodoljivo je vrištala tada 23-godišnja Laura Dern u ulozi Lule Fortune u sceni usred pustinje na svog filmskog partnera Nicolasa Cagea. U prekrasnom filmu ceste - meni najdražem Lynchovu filmu - Cage izvodi pjesme Elvisa Presleyja, a mladi par na putu automobilom prati i instrumentalna verzija “Wicked Game” Chrisa Isaaka, koja će tek kasnije, u svojoj vokalnoj verziji, postati hit.
Lynch je svoju redateljsku karizmu doveo do vrhunca misterioznom TV serijom “Twin Peaks”, koja je odlično kotirala u našim kućanstvima, a iz koje najviše pamtimo uvodnu temu, te “Falling” Julee Cruise .
- Lynch je svojim filmovima izvršio ogroman utjecaj na mene i glazbu koju stvaram, više nego ijedan surf bend, i bio bih jako počašćen da mogu raditi glazbu za njega. Mislim da je odličan posao napravio u ‘Twin Peaksu’, gdje je uposlio Jimmyja Scotta, jazz pjevača iz 50-ih, koji je zbog hormonskog poremećaja stao s rastom i glas mu je ostao nerazvijen, odnosno visok. Lynch ga je angažirao za pjesmu ‘Sycamore Trees’ i tako mu revitalizirao karijeru - kaže nam Dalibor Pavičić, gitarist The Bambi Molestersa.
Najbolji soundtrack
Svoj istančan glazbeni ukus Lynch je pokazao i u filmu “Lost Highway”, gdje je okupio bendove u rasponu od Nine Inch Nailsa, The Smashing Pumpkinsa, Marilyna Mansona, Loua Reeda i Davida Bowieja, a kao producent mu je asistirao Trent Reznor, dok je soundtrack za “Mulhollland Drive” pokupio pregršt nagrada.
Lynchov debi album “Crazy Clown Time” prožet je elektronikom, iako sam kaže da je zapravo “htio napraviti moderan blues album”.
Sve pjesme nastale su u njegovu vlastitom studiju, uz pomoć inženjera Deana Hurleyja, a na “Pinky’s Dream” gostuje Karen O iz benda Yeah Yeah Yeahs. Šezdesetpetogodišnji Lynch ovim je albumom ispisao novo poglavlje u svojoj stvaralačkoj karijeri, a teć će se vidjeti hoće li i njegov samostalni uradak, baš poput glazbe koju je birao za svoje filmove, postati opće mjesto filmske i glazbene kulture.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....