Ako ste u potrazi za dobrim houseom u Zagrebu, izgledno je da ćete otići na Dobar house. Klupska večer koja se do sada održavala u Sirupu, Mastersu, Podmornici i Klubu ovaj petak seli u Operu i s Nizozemcem Dennisom Quinom na čelu line-upa priprema najveću feštu do sada.
- Dobar house slavi tri godine. Iako se inače držim principa da guram domaće i regionalne DJ-e, odlučio sam za ovu obljetnicu nagraditi publiku gostovanjem svjetske zvijezde. Često i sam na partyjima sviram Quinnovu mjuzu, odličan je DJ i producent, imamo sličan glazbeni senzibilitet pa mi se činio kao idealan izbor - kaže nam Tom Bug, pravim imenom Tomislav Brusač, DJ, producent i organizator koji stoji iza Dobrog housea, a kojeg je poznata platforma Traxsource nedavno stavila na listu sto najboljih house DJ-a u svijetu. Uz dvojac PEZNT, bio je jedini Hrvat čije se ime tamo našlo.
- Volim male klubove, imaju svoju čar. Super je biti blizu publike, komunicirati, smijati se i plesati s njima. No odlučio sam napraviti iskorak s Operom, u kojoj su u posljednje vrijeme sve češći underground eventi - priča Tom, kojem će cijeli ožujak biti u znaku Opere – osim ovog petka, tamo će svirati i 29. ožujka, kada sprema Dobar disco party. Veliki je obožavatelj i tog žanra, pa uz Dobar house nešto rjeđe organizira i partyje i ove tematike. - To će biti prava zabava s plesačima, konfetima, ludim svjetlosnim efektima i, naravno, dobrom mjuzom. Pravo iskustvo disca – kaže.
Prije tri godine, kada je počeo s Dobrim houseom, Zagrebu je kronično nedostajalo takvih programa. Želio je događaje na kojima će moći objediniti underground klupsku glazbu i ne nužno komercijalnu, ali onu koja ide prema mainstramu.
- Uvijek sam bio u svijetu između jednog i drugog, radio njihovu kombinaciju. Puno ljudi je upoznato s Defectedom, može se reći da je njihova glazba stilski slična onome što radim. To je nekakav Defected house - priča Tom, jedan od rijetkih naših DJ-a koji su i zasvirali na Defected festivalu koji se održava u Tisnom - vrtio je tamo posljednje tri godine.
Jednostavno i vrlo jasno ime Dobar house došlo je spontano. - Želio sam ime koje će jasno dati do znanja o kakvoj se mjuzi i vibri radi. Prvo je počelo s idejom o hashtagu #dobarhouseparty pa sam pričao s prijateljem koji mi je rekao da samo maknem „party“ iz hashtaga. Rekao sam: „Gle fakat, to je to!“ - prisjeća se.
U ove tri sezone bilo je odličnih izdanja Dobrog housea, gdje bi se u malim klubovima okupilo i preko 200 ljudi. Njemu osobno posebno su drage fešte dan prije Tijelova, koje su postale svojevrsna tradicija. - Nije iz religioznih razloga - smije se - Prvo izdanje na taj datum pokazalo se kao bomba, pa smo nastavili – objašnjava. No znalo se, kaže, dogoditi i da party bude „malo ćelav“. - Više nemam nikakvu tremu niti nervozu bez obzira sviram li za sto ili tisuću ljudi, ali kada organiziram party nije mi svejedno prije nego ljudi dođu u klub, no to je dio promotersko-organizatorskog posla. Može pasti kiša, ljudi mogu ne imati novaca ili u gradu može biti neki jači event. To je tako. Ali rijetko se događa - priča.
Posao DJ-a podrazumijeva interakciju s ljudima koji su se došli van zabaviti, otkačiti. Iako su opaske koje publika daje DJ-u često simpatične, mogu biti i prilično, eufemistički rečeno,nepotrebne. Ne čudi da jedan zagrebački klub pored DJ pulta na zidu ima jasno naznačenu uputu „Ne davi DJ-a“. - Kad si DJ, ljudi ti uvijek priđu na ovaj ili onaj način, no najčešće prilaze takozvani padobranci, oni koje je netko doveo, mjesto im je bio usput, nisu imali bolju ideju ili što god. Vole tražiti želje. Recimo, pamtim jednu curu koja me uvjeravala da moram pustiti „nešto što bi ona voljela čuti“. Što reći na to - smije se. - U vrijeme CD-a, nekima sam znao dati da prelistaju moju kolekciju. U tim slučajevima nije im bilo jasno kako ima toliko CD-ova, a oni ne znaju nijednu stvar. Tada ljudi shvate koliko muzike na svijetu zapravo ima te da nije sve ograničeno na pet radijskih hitova - priča Tomislav.
Iako „padobranaca“ uvijek ima, njegove programe većinom prati publika koja zna što očekivati od mjesta na koje idu. - Mislim da je house još uvijek vezan uz koncept zajednice i ugodnog vibea, kao što je to bio slučaj na početku stvaranja žanra. House je uvijek bio zajednica. Okupljao je manjine, crnce, homoseksualce, čudake, uvijek im je bio utočište. Danas je house pokret zahvatio cijeli svijet, postao je mainstream, ali je ostala ta poanta. Elektronika općenito i dalje privlači malo drugačije ljude. Zvuči cheesy, ali stvarno se radi o ekipi koja se želi povezati s glazbom. Kako kaže legendarna stvar „Not everyone understands house music“. To doista i je tako - kaže Tom, koji slavi i punoljetnost svoje DJ karijere.
Da će to biti njegov odabir zanimanja znao je još u osnovnoj školi. - Kad smo u višim razredima osnovne radili školske plesnjake, znao sam da ja moram biti taj koji će birati glazbu. Vrtio sam svašta, od Led Zeppelina do Prodigyja, nisam još znao puno o glazbi, ali sam uvijek imao osjećaj da ću bolje odraditi selekciju nego netko drugi - priča. Prvu je plaćenu gažu imao sa 17 godina, a u svijet elektronike uveli su ga brat Andrija i njegov prijatelj DJ Grooveline. Isprofilirao se na svojoj prvoj klupskoj večeri HouseFusion. Kada je počeo ozbiljnije s tim projektom, nastalo je i njegovo današnje ime Tom Bug. Prije toga je bio Tom B. - Tom B mi je bilo prejednostavno, kvartovski. Bio je i Tom B iz Washingtona, što sam skužio kad sam se išao googlati, kako to već biva. A bio je i jedan talentirani DJ s istim imenom u Kutini, koji je promijenio ime u Tom Cue i volim vjerovati da je to zbog mene - smije se. - S prijateljicom sam smišljao novo ime, ona je predložila Bug, pa sam se sjetio da su me zvali Buba jedno vrijeme u osnovnoj, kao zbog mojeg prezimena. Nije neka poveznica, ali za desetogodišnjake je valjda imalo smisla. A, također, relativno sam visok i krakat, pa kao podsjećam na kukca - objašnjava.
Osim što organizira partyje, u posljednje vrijeme sve je više orijentiran na produkciju, ali i izdavanje tuđih stvari. Dobar house je, naime, u srpnju prošle godine postao i label. - Prva stvar pod etiketom bila je „Something's Taking Over“ koju sam napravio s Groovelineom, a koju publika jako voli i vjerujem da će imati još izdanja – kaže. U svibnju ili lipnju izlazi mu i remix legendarne stvari „Lovely Flight“ Didier Sinclaira, a sprema i zanimljivu suradnju s Idom Flo, pjevačicom iz San Francisca. - Nju sam upoznao u Amsterdamu na ADE-u i igrom slučaja smo se družili u Londonu par dana poslije. Izašli smo van, sprijateljili se, pa sam joj kasnije poslao jednu svoju stvar za koju mi se činilo da bi idealno pasao njezin vokal. Ida zna napisati dobar hook, pa je napravila melodiju vokala i tekst. Bit će to „radio friendly“ stvar, koja izlazi na Sense Traxxu u lipnju - priča. U svibnju ga čeka izdanje za Snatch! Records iza kojeg stoji Riva Starr. „Svaki producent ima barem 5 labelova na listi za koje želi izdati glazbu. Snatch je definitivno bio visoko na mojoj listi, a za njih sam pripremio svoj najbolji EP do sada.“
Nada se i izdanju za legendarni Soulfuric, a za njega je još u potrazi za vokalom. - Stvar im se sviđa, ali vokal će presuditit. Ako izađe, to će mi biti ostvarenje jednog od dječačkih snova. Soulfuric su pokrenuli Brian Tappert i Marc Pomeroy, a taj je label postavio temelje brojnim labelima koji su došli kasnije - tumači, pa dodaje da mu je velika želja izdati svoju stvar i za Defected ili neki od drugih njihovih labela.
A, kakav je Tom Bug kada je riječ o partijanju? - Baba sam! Ali ako ću otići van, vrlo je vjerojatno da ću izaći na disco - smije se.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....