Emilia Rukavina, mlada solistica zagrebačkog HNK, nakon godinu dana angažmana u zagrebačkoj nacionalnoj kući, uloga u "Nabuccu", "Šišmišu", zatim i u "Pikovoj dami" riječkog kazališta, dobila je poziv milanske Scale da bude cover jedne od najuglednijih svjetskih mezzosopranistica, Eline Garanče. Riječ je o novom "Don Carlu" milanske Scale u kojem, pored Garanče koja je svojedobno pjevala i u Zagrebu, ulogu Elizabete de Valois tumači čuvena ruska sopranistica Ana Netrebko. Emilia Rukavina u ponedjeljak počinje s probama u jednoj od najvažnijih svjetskih opernih kuća, u uglednom društvu kojim dirigira maestro Riccardo Chaily.
- Dugo mi je trebalo da postanem svjesna kamo idem i što moram pripremiti i što ću raditi. Nisam se jedno vrijeme usuđivala ni samoj sebi izgovoriti, a kamoli govoriti drugima kamo idem. Kad sam dobila poruku od svoje agentice bih li htjela sudjelovati kao cover u Verdijevu ‘Don Carlu‘, kojeg Teatro di Scala u Milanu priprema za otvorenje sezone, nisam vjerovala da je moje ime u istoj rečenici i da je ta mogućnost toliko stvarna i toliko blizu. Dvije trenutno vodeće mezzosopranistice dramskog faha, Elina Garanča i Ekaterina Shemenchuk pjevat će ulogu Eboli, a baš ja sam im cover. I dalje zvuči nestvarno - govori Emilia Rukavina, koja u Milano putuje sa zagrebačkih proba "Rigoletta".
Kako kaže, njezini su agenti u Milano poslali snimke prethodnih naslova koje su se vodstvu produkcije "Don Carla" jako svidjele.
- Odlučili su me uzeti kao cover na četiri tjedna u kojima ću sudjelovati u postavljanju ove iznimno teške ali prekrasne opere na svim režijskim i muzičkim probama.
Eboli je vjerojatno jedna od najtežih uloga dramskog mezzosopranskog faha. Već sam odbila pjevati dvije produkcije "Don Carla" jer je uloga teška, ali Milano je bila prilika koja se ne propušta. Marljivo i postupno sam se pripremala sa svojom mentoricom Martinom Gojčetom Silić i korepetitorima Lanom Bradić i Darijanom Ivezićem, a na kraju i sa šefom dirigentom zagrebačke Opere, maestrom Pierom Giorgiom Morandijem. Osjećam se spremnom, i sad je na meni da pametno odradim sve zadatke koje su mi namijenjeni. Veselim se stati na scenu koja je, usudila bih se reći, ‘svetište‘ i san svakog pjevača - uzbuđeno govori dok u posljednji čas pakira kofere za Italiju.
- Osjećaji su pomiješani, ali prevladava ogromno uzbuđenje. Ovo je moj prvi veliki projekt izvan Hrvatske, i to odmah Scala! I Verdi i grandiozna Eboli! Zvijezde su se posložile da upravo to tako bude. Ne usuđujem se previše razmišljati, dat ću najbolje od sebe i nadati se da će to biti dovoljno - govori mezzosopranistica koja će u Milanu biti mjesec dana. Oduvijek je željela živjeti malo u Italiji, sad će to nakratko i iskusiti.
Po povratku u Zagreb čeka je Maddalena u "Rigolettu" u produkciji zagrebačkog HNK.
- Dugo sam pokušavala izbjeći te tipične mezzosopranske uloge fatalnih žena zavodnica, kao osobni protest protiv stvaranja nekih kalupa, ali one, kako god, dođu na red. Izlazim iz zone komfora i pri tome učim o sebi. Ova uloga je više glumačka, ali nije pjevački laka. Već su sada skoro sve predstave rasprodane, i to me čini presretnom - nastavlja pjevačica o zagrebačkoj ulozi.
Operni biznis se unatrag 20-ak godina jako promijenio, žene na svjetskoj opernoj sceni moraju estradno izgledati, nema više likova za "Život na vagi". Je li to pritisak?
- Ako je osoba zdrava i osjeća se dobro u svom tijelu, ne treba biti pod pritiskom. Ali svjesna sam da se tržište puno promijenilo i da se izgled pjevača jako gleda. Osobno ne želim da me to opterećuje, a ono na što pazim jest da kondicijski mogu iznijeti svaku ulogu - reći će Rukavina koju je publika u Hrvatskoj spontano zavoljela.
- Daaa, zaista to osjećam! Moram priznati da sam se jako ugodno iznenadila još od ‘Nabucca‘. Zahvalna sam i osjećam veliku odgovornost prema publici svaki put kad izlazim na scenu - kaže pjevačica koja izgledom podsjeća na cinema italiano dame.
- Hvala na komplimentu! Veliki sam ljubitelj talijanske kuhinje, a talijansku operu osjećam u krvi - priznaje.
Na početku školovanja često je crpila ideje i umjetničke smjernice baš od Eline Garanče kojoj je sad cover.
- Vrlo često uopće ne slušam mezzosoprane, zapravo sve osim njih, ha-ha. Na umjetnike koje se uvijek vraćam i koje iznimno cijenim u svom fahu jesu Christa Ludwig, Fiorenza Cossotto i Olga Borodina. Od njih znam ukrast pokoju caku, ali to na kraju uvijek bude na neki moj način. Callas je zauvijek promijenila operu i ostat će ime koje je urezano zlatnim slovima u povijest. Njezine interpretacije uloga ostat će mnogima za primjer.U "Rigolettu" u prosincu nastupam i u povodu 100 godina njezina rođenja – zaključuje Emilia Rukavina.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....