PREDSJEDNIK ZAGREBAČKOG VIJEĆA ZA GLAZBU

Goran Končar: Predstavljate grupaciju koja želi preuzeti kontrolu nad gradskim resursima za glazbu

Poštovani gospodine Pofuk,

ne želeći ulaziti u javnu polemiku koja, po mom dubokom uvjerenju, može samo štetiti glazbi i glazbenicima, a nakon što sam u „Jutarnjem listu“ prozvan od strane Berislava Šipuša i, nakon toga Dalia Despota te Vas, vezano uz raspodjelu proračunskih sredstava u protekloj godini, ovim putem želim odgovoriti na jedan dio iznesenih objeda, i to na način da „podnesem račun“ struci i građanima Zagreba, prema kojima se osjećam odgovoran.

Kao prvo, važno je reći da Gradska komisija, kojom predsjedam, a koja predlaže Gradskoj Skupštini raspodjelu proračunskih sredstava za glazbene manifestacije i koncerte u Gradu Zagrebu, ima isključivo savjetodavnu funkciju.

Naše se mišljenje poštuje, što ne znači da se uvijek i provede, jer u Gradu postoje ljudi koji su izravno, na izborima stekli svoj mandat i povjerenje građana, pa samim time imaju puno pravo i mogućnost podržati i neke projekte koji u Komisiji nisu bili prepoznati, ili promjeniti poneku odluku Komisije ukoliko procjene da je nužno izdvojiti sredstva za neke projekte od prioritetnog interesa za Grad Zagreb.

Dužnost Komisije, kako je ja shvaćam, je da odgovorno i u skladu s realnim mogućnostima, u okviru sredstava predviđenih u proračunu Grada, ocjeni vrijednost pristiglih zamolbi za potporu, te da pokuša zadovoljiti prvenstveno interese građana za glazbenim programom, a tek potom i želje organizatora raznih glazbenih događanja, koji apliciraju za sredstva iz proračuna.

Napominjem da je, na žalost, velika većina sredstava unaprijed „rezervirana“ za dugogodišnje projekte i manifestacije, što de facto koči i onemogućava razvoj novih projekata od interesa za Grad Zagreb. Otpor promjenama i zadiranju u nečija „stečena prava“ je toliki da jednostavno nije moguće drastičnije intervenirati, osim kroz povećanje proračuna no, na žalost, odlukom Gradske Skupštine, sredstva za glazbene programe su u 2011. godini umanjena za cca. 15% u odnosu na proteklu godinu.

U tim okolnostima Vijeće je odlučilo nastaviti s financiranjem većine programa iz protekle godine, kao i odobriti barem poneki od novih vrijednih programa, s tim da organizatori pokušaju internom štednjom, i u programskom i u organizacijskom dijelu, pokriti troškove u okviru realnih mogućnosti gradskog proračuna, u ovom vremenu recesije i drugih proračunskih prioriteta.

Većina korisnika proračunskih sredstava takvu je odluku Komisije prihvatila, shvaćajući novonastale objektivne okolnosti, no na žalost postoje i oni koji jednostavno ne pristaju na štednju, te smatraju da je Komisija trebalo jednostavno ukinuti potporu jednom broju programa, i preseliti ta sredstva na njihove projekte.

Budući ste znali podatke o financiranju Zagreb.kom festivala koji vodi Dalio Despot, te raspolagali s informacijama o financiranju svih projekata koje vodi Berislav Šipuš, Vaše pisanje u tri navrata u Jutarnjem listu smatram združenim pokušajem da diskreditirajući moj rad i rad Vijeća, grupaciji koju predstavljate osigurate kontrolu nad buđetom i resursima kojima raspolažemo u glazbenom životu.

Prema podacima gradskog ureda za financije na račun MORE PAPRIKA d.o.o do sada je za 31 koncert Zagreb.kom festa uplaćeno 1.041.000,00 kuna (milijun i četredesetjedna tisuća kuna) a tu treba dodati i troškove dvorane Hrvatskog glazbenog zavoda.Također ste znali da nisam član niti imam bilo kakva saznanja o radu Vijeća za međunarodnu suradnju koje je od prošlogodišnjih 150.000,00 kuna, sredstva za Zagreb.kom festival svela na ovogodišnjih 0,00 kuna.

Nadalje iznoseći poluistine, a zaboravljajući na argumente niste spomenuli da je samo za ovu godinu Dalio Despot za potrebe Zagreb. kom festivala od Grada tražio 1.120.000,00 kuna

(milijun i stodvadeset tisuća kuna), za nekoliko dana ili 5-6 komornih koncerata u HGZ-u.

Pogotovo je neumjesna usporedba sa Zagrebačkim kvartetom koji postoji 93 godine te je od Grada bio gotovo četiri puta više dotiran u vrijeme kad ga je vodio Josip Klima nego je to danas. Kao što ste informirani Zagrebački kvartet radi kroz cijelu godinu i godišnje održi između 60 i 80 koncerata, od čega dobar dio u Zagrebu, a ostat će na ponos svom gradu i nakon što ja prestanem nastupati.

Predložio sam da pogledate Program javnih potreba u kulturi grada Zagreba ranijih godina.

Primjerice 1996. kad nisam bio predsjednik Komisije u redovitoj se djelatnosti financirao program Zagrebačke filharmonije, KDVL i KDZ, a u okviru programa KDZ ciklus i koncerti Zagrebačkog kvarteta su se financirali sa 90.000,00 kuna.

U nezavisnoj produkciji HDS je za sve projekte (Izdavačka djelatnost, Jazz, Dani hrvatske glazbe, Tribina Opatija itd.) dobio 80.000,00 kuna, Muzička omladina za programe (Grožnjan, Nedjeljne matineje, Mladi za mlade, Klupski programi itd.) dobila je 290.000,00 kuna. Te je godine MBZ ukupno dobio 100.000,00 kuna, a Zagrebački kvartet za godišnje djelovanje još 100.000,00 kuna (uz 90.000,00 KDZ-u).

Sada Zagrebački kvartet u odnosu na 190.000,00 kuna u 1996. dobiva 230.000,00 kuna, a MBZ

u odnosu na 100.000,00 iz 1996. dobiva 1.000.000,00 kuna kroz dvije godine što je 10 puta više.

Tome treba dodati besplatno korištenje Zagrebačke filharmonije (na trošak Grada) i sva četiri

ansambla Glazbene proizvodnje (na trošak svih građana hrvatske) kao i značajna sredstva HDS-a.

1995. godine potpisao sam u Tokiju sporazum na temelju kojeg se i Jazz našao u sustavu financiranja iz buđeta, pa se može pratiti i razvoj naše Jazz scene, a broj koncerata koje Grad sufinancira popeo se na ukupno gotovo tisuću.

Znali ste da surađujem s brojnim umjetnicima iz inozemstva, spomenuti ću samo Stephena Kovacevicha, Davida Grigoriana, Marthu Argerich, Sergia Delmastra, Leonida Sorokowa, Zakhara Brona i mnoge druge, a proglasili ste me ksenofobom. Napominjem da niti jedan moj solistički

koncert nije financiran iz proračuna, a što se tiče zadnje rečenice Vašeg razgovora s Daliom

Despotom u kojoj s jasnim insinuacijama prozivate „odgovorne pljačkaše“, to je tema za pokretanje privatne tužbe.

Dostupne su Vam informacije o financiranju projekata na čelu kojih stoji Berislav Šipuš, predsjednik Hrvatske glazbene mladeži, direktor MBZ-a, šef i umjetnički voditelj Cantus ansambla, predsjednik Osorskih glazbenih večeri itd. Berislav Šipuš godinama pokušava uz političku podršku kao „Generalmusik direktor“ megalomanski preuzeti cijeli buđet i sve glazbene resurse, a očito vrlo

teško može obnašati i sve dužnosti koje je do sada preuzeo.

S druge strane festival Dalia Despota u usporedbi s ostalim zagrebačkim festivalima ipak je privatnog karaktera, budući je na svim koncertima, od prvog do posljednjeg, nastupala njegova supruga, gđa. Suzana Henkel, uz kolege koje su doveli iz inozemstva, i platili proračunskim sredstvima (prema informacijame nekima od njih nisu niti plaćeni honorari iz prošle godine). Da ne bi bilo zabune, osobno smatram, a i ostali članovi Komisije dijele to mišljenje, da je gđa. Henkel vrlo dobra violinistica, te da je na tom festivalu izvođen dobar program, i upravo stoga je Komisija kojoj ja predsjedam odobrila i za 2011.g. iznos od 150.000,00 kuna tvrtki MORE PAPRIKA d.o.o.

Neistinita je i Vaša tvrdnja o ukidanju Zagreb.kom festa u podnaslovu teksta, naime grad Zagreb nikad nije imao namjeru „zatrti“ bilo koji festival, ali je točno da nam nedostaje jasna strategija kulturnog razvitka, pravodobno planiranje te suradnja i partnerstvo svih subjekata u glazbenom životu, barem u međunarodnim projektima.

U trenutku kad imamo stotine tisuća nezaposlenih i tisuće onih koji rade a ne primaju plaću,

nema mjesta za bahatost i iživljavanja na račun svih građana hrvatske. Gledajući vlastite probitke, sredstva iz proračuna lakomisleno se troše uz potpuno ignoriranje općih interesa, a društveni resursi pa i cijeli ansambli dovode se u poziciju služenja interesima pojedinaca, dok se komercijalni projekti podvlače pod kulturološke programe. U svemu tome prednjači grupacija koju predstavljate, a pristranost kojom ste onemogućili polemiku izbjegavajući argumente i ne dajući mi barem približno jednaki prostor koji ste dali Despotu i Šipušu govori o Vašem profesionalnom moralu i etici.

S poštovanjem,

Goran Končar

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 09:27