POZORNOST JE NOVA MONETA

KAKO SU STREAMING SERVISI PROMIJENILI NAČIN SKLADANJA POP PJESAMA Uvodi glazbenih hitova danas su četiri puta kraći

 Profimedia, UPPA News

Streaming servisi kao što je Spotify, koji je još u ožujku objavio da obuhvaća više od 50 milijuna korisnika koji plaćaju za slušanje glazbe, promijenili su način na koji razmišlja glazbena industrija. No, i više od toga - promijenili su samu popularnu glazbu!

Naime, suvremene pop pjesme više ne odlikuju dugi i dramatični instrumentalni uvodi, po kakvim pamtimo mnoge poznate balade 80-ih godina. Preciznije, prosječni "intro" 80-ih trajao je 20 sekundi, dok danas traje tek 5 sekundi. To je utvrdio Hubert Léveillé Gauvin u svom istraživanju objavljenom u časopisu Musicae Scientiae. Gauvin, koji priprema doktorat iz glazbene teorije na Sveučilištu Ohio, nekoliko je mjeseci analizirao pjesme koje su bile među prvih 10 na top ljestvicama od 1986. do 2015. i otkrio da pjevači pop pjesama novijeg datuma gotovo odmah u tekstovima pjesama spominju ime pjesme. Također, ta imena su danas znatno kraća nego ranije, pa se često naziv pjesme sastoji od samo jedne riječi.

Gauvin smatra da je u suvremenom popu na djelu "ekonomija pažnje" - glazbenici moraju prigrabiti pozornost publike što prije, jer slušatelj na streaming servisima bez problema može preskočiti pjesmu koja mu dosadi i slušati nešto drugo (a Spotify plaća tek ako se pjesma posluša barem prvih 30 sekundi). Pažnja je moneta novog doba, ima je vrlo malo na raspolaganju i umjetnici se moraju trgati za svoj komadić. To je razlog da glazbenici u sve većoj mjeri daju svoje pjesme na slušanje bez izravne koristi od streaming servisa, jer računaju da će prihode steći iz drugih izvora kao što su koncerti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 22:39