KONCERT 26. TRAVNJA

LEGENDA HOUSEA STIŽE U ZAGREB Unatoč digitalizaciji ostao je vjeran pločama, poslušajte ga u Garden Breweryju u petak: 'House glazba ima dušu'

DJ Ashley Beedle
 Promo
 

House glazba krenula je početkom 80-ih iz Chicaga i u cijeloj prvoj dekadi bila je dominantno američki proizvod. Tek kasnije njezin utjecaj proširio se diljem svijeta potičući brojne kreativce da se i sami okušaju u tom zvuku. Frankie Knuckles, Larry Levan, Tony Humphries i druge legende housea utjecali su i na Ashleyja Beedlea, britanskog DJ-a rijetko širokih glazbenih afiniteta, koji je djelovao još od početka 80-ih godina. No, tek u 90-ima zainteresirao se za house te potom postao jedna od svjetskih vertikala tog žanra.

Ovog ćemo ga petka, 26. travnja, napokon slušati u Zagrebu, u The Garden Breweryju na poziv domaće etikete Imogen Recordings koja tako nastavlja dovoditi najveća house imena u ove krajeve. Štoviše, dvije Beedleove pjesme izašle su ovih dana na EP-u Essential Dynamics, izdanju Imogenovog osnivača Ilije Rudmana. Ashley Beedle napravio je dva remixa Rudmanove naslovne stvari uz drugu dvojicu house velikana Kaia Alcea i Freda Everythinga.

Iako se okušao u gotovo svim žanrovima, Beedle će ostati upamćen upravo po houseu, kojem i danas daje prednost pred novonastalim žanrovima. “U EDM-u ne postoji referenca ni na što drugo nego na sadašnjost. U tom žanru plesne glazbe nema naznaka korijena, ona je lišena duše. S druge strane, house scena uvijek poštuje one umjetnike koji utiru put, a to i sam poštujem”, govori danas ovaj britanski glazbeni mag.

U svojim nebrojenim projektima dotaknuo se i hip hopa, drum'n'bassa, soula, rocka i reggaea, pa i punka te mnogočega drugog. Istodobno, rijetko koji producent napravio je toliko remixeva slavnih izvođača kao što su David Byrne, Bob Marley, Rolling Stones, Kate Bush, The Police, Elton John i Curtis Mayfield. Upijao je utjecaje s raznih strana, ali jedan od najvećih uzora bio mu je velikan jazza John Coltrane. “Ne izvlačim stalno njegove albume kako bih ih slušao, iako ih imam mnogo, ali definitivno ga smatram nekom vrstom božanskog bića. Bio je ustrajan u svojoj viziji glazbe te njezinog značenja za ljude. Šteta što je umro tako mlad”, kaže Beedle.

Uz razna izdanja pod svojim imenom, najpoznatiji je po projektima Black Science Orchestra i X-Press 2, koji su ostavili golem pečat u house glazbi. U posljednje vrijeme zajedno s Darrenom Morrisom objavljuje i pod imenom Afrikanz on Marz, kojim potpisuje i izdanja za Imogen. “Ovaj je projekt nastao u vrijeme rasprava o nastanjivanju ljudske vrste na Marsu, a imenom sam htio odati počast Africi prema kojoj sam uvijek osjećao sklonost zbog njezinog velikog duhovnog utjecaja na glazbu. Smatram se blagoslovljenim što sam surađivao s glazbenicima kao što su Femi Kuti i Baaba Maal, a nekoliko afričkih umjetnika sudjeluje i na aktualnom projektu”, ističe Ashley Beedle.

Unatoč digitalizaciji ostao je vjeran pločama kao glavnom sredstvu reproduciranja muzike. “Još uvijek nisam siguran u vezi puštanja glazbe putem USB-a. Zovite me staromodnim, ali ploče su i dalje jedini format s kojim uživam raditi. Uostalom, vinil je opet u trendu”, navodi ovaj DJ i producent koji u posljednje vrijeme ne nastupa prečesto. Zagrebačka publika moći će uživati u njegovom nastupu kojem će odličan začin dati i popularne Imogenove uzdanice Antonio Zuza i Ilija Rudman.

Detalje doznajte na događaju na Facebooku.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. prosinac 2024 17:35