Četiri dana potpune slobode i hedonizma – kao da se pandemija nikad nije dogodila. Tako je izgledalo 20. izdanje najvećeg festivala u regiji, novosadskog Exita, prvom toliko masovnom u Europi otkad je počela epidemija koronavirusa.
Sve je počelo u četvrtak. Centar Novog Sada, kojemu se populacija ovog vikenda povećala za gotovo četvrtinu, okupirali su ritmovi elektronske glazbe, svjetleće narukvice, naočale, rogovi, maske i ostali rejverski rekviziti. Rijeke mladih i starih partijanera slijevale su se svake od četiri noći po Varadinskom mostu do tvrđave. Pogled s druge strane Dunava bio je spektakularan. Osvijetljeni novosadski mostovi spajali su se s brdom na kojem je blistala srednjovjekovna tvrđava s velikim natpisom „EXIT“. Iz nje su šikljale laserske zrake i reflektori, a ritmovi tehno glazbe noćima su cijelom gradu davali do znanja da se nešto događa.
I dogodilo se, nešto neviđeno, barem za uvjete u kojima smo se naviknuli živjeti posljednjih godinu i pol. Prvi veliki festival u Europi i jedini takav koji će se ovog ljeta održati.
Posjetitelji su bili u potpunom deliriju. U zraku se osjetila sloboda i konačni predah od napetosti i beskrajne dosade koju su nam karantene donijele. Kako bismo dobili narukvicu za ulazak na festival, morali smo priložiti potvrdu o cijepljenju ili važeći antigenski/PCR test. Od trenutka kad nam je narukvica s QR kodom bila na zapešću, postali smo potpuno slobodni.
Festivalskim putevima i gužvama ispred pozornica kretali smo se bez maske, plesali, pjevali i, bez ikakvih mjera družili se s brojnim posjetiteljima iz više zemalja svijeta. Na čak 16 pozornica neumorno su nastupali izvođači svakakvih žanrova – od reggaea, metala, rocka do hip hopa, ali elektronska glazba je prevladavala. Poruka kojom je odisao festival bila je „vraćanje života životu“ i ujedinjenje nakon zatvaranja koja smo doživjeli.
- Brate, pa ovo se čekalo! Hvala ti bože, kakva atmosfera. Znalo je biti ilegalnih partija i tijekom karantene, ali ništa ni približno dobro kao ovo. Sad je to prava stvar, osjećaj je nevjerojatan, uzbuđeno su nam poručile Branislava i Anja iz Vršca.
Šetajući tvrđavom konstantno se diže prašina u zrak, a ljetna sparina nikako nije preskočila Vojvodinu pa se isti pijesak lijepio za oznojena lica i razgolićena tijela. Vrućina i prljavština nisu smetale podivljaloj masi. Svi su jedva dočekali pokazati svoje najluđe outfite fluorescentnih boja i šarenih uzoraka.
- Živimo u Dubaiju, vrućina nam ne smeta. Ovdje smo došli partijati, dobro se zabaviti i, po mogućnosti, naći ljude za intimnija druženja nakon partija, odali nam je grupica mladih dok su stupali prema glavnoj pozornici gdje je nastupao David Guetta.
Prva noć, po običaju, prošla je bez prevelikih gužvi, no s neočekivano puno posjetitelja. Prizor je, pak, postao nevjerojatan kad smo po prvi puta ušli u Dance arenu – Exitov glasoviti glavni rejverski flor i razlog zbog kojih se mnogi vraćaju već godinama. Čovjek na čovjeku. Tisuće partijanera, laseri koji probijaju noćno nebo i gigantski video zidovi na kojima se vrte psihodelične animacije. Svi plešu u transu i trljaju znojna tijela jedni uz druge dok se ostali pokušavaju, poput horde zombija, probiti s jedne strane na drugu.
Skriven iza malenog tunela u Dance areni nalazio se još mračniji i razuzdaniji rejverski podij – No sleep. Kao da se dešavao tulum unutar većeg tuluma. Udarci baseva s obje bine miješali su se i spajali u fuziju elektronskih zvukova koji su hipnotizirali ekstatičnu masu. Stage No sleep-a napravljen je da izgleda kao velika sova iz čijih očiju prodiru žarki zeleni laseri i „skeniraju“ publiku. Nezaboravno.
Dakako, ovakvih skrivenih elektronskih jama ima posvuda na festivalu. Tvrđava je, sa svojim brojnim tunelima, prolazima i zidinama, tvorila savršenu lokaciju za labirint dobre zabave. Svaki dan čudili smo se veličini cijele operacije jer svaku noć otkrili bismo neku novu pozornicu – sasvim slučajno.
I dok bi danje svijetlo rastjeravalo i pomalo praznilo većinu florova, situacija u Dance areni tek bi se zagrijavala. Ondje najveća imena nastupaju u jutarnjim satima, a veliki mravinjak partijanera kreće se u ritmovima do 10 ujutro na takozvanom „afteru“.
U subotu i nedjelju, završne dane, osjetila se znatno veća gužva. Broj posjetitelja tad je bio najveći jer su se spajali oni s festivalskim ulaznicama i vikend ratnici s jednodnevnim propusnicama. Neki od glavnih imena line-up-a poput Hot since 82 otkazali su svoje nastupe što je razljutilo mnoge posjetitelje, no organizacija se snašla i ubacila zamjenska imena iste večeri. Među njima i Nina Kraviz koja se nije dala sa stagea.
- Line up je ove godine odličan, oduševljeni smo, ali u isto vrijeme i malo razočarani. Prekasno su javili za otkazivanje nekih izvođača. Također nam smeta što ima toliko smeća po podu, ljudi ne fermaju kante za smeće nego samo bacaju na pod, ali to je normalno na festivalima. Ipak, najsretniji smo što nas se toliko okupilo na jednom mjestu, poručili su nam zagrljeni Dragomir i Jovanka.
Velika završnica festivala odvijala se do kasnih jutarnjih sati ponedjeljka. Planetarno popularni bosansko-njemački DJ i producent Solomun predvodio je zatvarajuću ceremoniju četverosatnim setom. Razularena masa nije se dala kući gotovo do podneva. U nastupu koji se činio beskrajnim partijaneri nisu odustajali dok su se, znojni i umorni, kupali u srpanjskom suncu.
Činilo se gotovo kao da nitko ne želi napustiti ovu fantaziju i vratiti se u pravi svijet – onaj pun loših vijesti, civilnih stožera, pravila, stresa, očajničke dosade i beskrajnih skrolanja po ekranima. Novi Sad posljednja četiri dana bio je jedinstveni bijeg za 40 tisuća sretnika željnih zabave i „starog normalnog“.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....