Pismo premijeru

Najugledniji britanski glazbenici zahtijevaju 50% prihoda od streaminga

 Matt Crossick/Pa Images/Profimedia
Brojne su zvijede među potpisanima: od Paul McCartneya i Annie Lennox do Chrisa Martina i Lily Alen

"Više od 150 najuglednijih britanskih glazbenika potpisalo pismo kojega je britanski Musicians Union (sindikat glazbenika) uputio premijeru Borisu Johnsonu zahtijevajući hitno uređenje odnosa u raspodjeli prihoda od streaming servisa. Ovim pismom i zahtjevi hrvatskih izvođačkih organizacija, u okviru definiranja odredbi novoga Zakona o autorskim i srodnim pravima, dobivaju na težini, jer su dio globalnih nastojanja za utvrđivanjem pravičnih odnosa u digitalnom okruženju", upozoravaju u priopćenju iz Hrvatske glazbene unije te napominju da je HGU istovjetne zahtjeve i argumente istaknuo pred hrvatskog zakonodavca još prije nekoliko mjeseci s namjerom pravičnog uređivanja raspodjele tzv. digitalnih prava.
Teško je ukratko izdvojiti imena s popisa, ističe se u dopisu: od Paul McCartneya, svih živih članova grupe Led Zeppelin, Annie Lennox, Petera Gabriela, Roberta Frippa, Roberta Smita, Marka Knopflera, Chrisa Rea, do grupe Massive Attack i Chemical Brothers, ili Noela Gallaghera, Chrisa Martina, Lily Alen, Celeste, Rogera Daltreya, Palome Faith itd.
Kako se nadalje pojašnjava ova inicijativa pismo dolazi u okviru tzv. „The Brokenrecords Campaign“ u sklopu parlamentarnog utvrđivanja odnosa koji vladaju u glazbenoj industriji. Do sada se mali broj glazbenika javno usudio istupati jer su bili pod prijetnjama diskografskih kompanija da će im onemogućiti daljnji razvoj karijera. "Dopis ima dodatnu težinu jer ga potpisuju zajedno glazbenici kojima se karijere više ne mogu poništiti, ali i mladi i uspješni pred kojima tek stoje decenije života od glazbe. Kao i u Hrvatskoj, i u Velikoj Britaniji se time uređuju odnosi od kojih bi kreativna glazbena zajednica dobila pravične uvjete za život", napominju u HGU te prenose pismo kojim su se
potpisani glazbenici obratili britanskom Premijeru:
„Predugo vremena, streaming platforme, diskografske kuće i drugi Internet divovi su eksploatirali izvođače i kreatore bez pravične naknade. Moramo vratiti vrijednost glazbi tamo gdje pripada – u ruke stvaratelja glazbe.
Streaming ubrzano zamjenjuje radio kao glavno sredstvo glazbene komunikacije. Međutim, zakonska rješenja nisu održavala korak s tehnološkim promjenama, i, kao rezultat, izvođači i autori ne uživaju adekvatnu zaštitu kao kod radijskog emitiranja.
Današnji glazbenici primaju vrlo male prihode od svojih izvedbi – najveći broj umjetnika dobiva tek malene dijelove jednog Centa američkog Dolara po pojedinom streamu a studijski glazbenici ne dobivaju baš ništa.
Da se to ispravi, potrebno je promijeniti samo dvije riječi iz 1988 Copyright, Designs and Patents Act (britanski pandam Zakona o autorskom i srodnim pravima). Time bi modernizirali zakon tako da današnji izvođači primaju jednaki udio od prometa, baš kao što ga dobivaju i od emitiranja na radio stanicama. To porezne obveznike ne bi koštalo ništa nego bi baš porasli prihodi britanski poreznih obveznika te bi se povećani prihodi javnih usluga među koje spada i zdravstvo.
Postoje dokazi kako multinacionalne korporacije iskazuju svoju moć što rezultira otežanim životom glazbenika. Hitna vladina intervencija ka regulaciji tržišnog natjecanja je prvi korak ka uređivanju tih odnosa. Glazbenici ostvaruju 50% prihoda od radijskih postaja ali samo 15% od streaminga. Vjerujemo da bi na stvarnom slobodnom tržištu pjesma zaslužila veću vrijednost.
Konačno, potrebno je da regulator osigura zakonski pravičan tretman glazbenih stvaratelja. Velika Britanija se ponosi povijesnom zaštitom svojih stvaratelja, poduzetnika i izumitelja. Vjerujemo da britanski kreativci zaslužuju jednaku zaštitu kao i druge industrije čiji radovi su obezvrijeđeni prilikom eksploatacije kao nositelja rizika.
Adresirajući te probleme, možemo učiniti Veliku Britaniju najboljim mjestom na svijetu za izvođače i glazbene autore, tako da britanski glazbeni studiji još jednom dignu scenu, osnaže našu poziciju kao vodeći kulturni sektor, omogućavajući da tržište snimljene glazbe procvate za slušatelje i kreatore i stvore novu generaciju talenata.
Molimo Vas da uzmete ove zahtjeve u obzir i tako osigurate da glazbena industrija postane dio više razine Vašeg plana i starta post Covid ekonomskog oporavka.“
Duboko smo uvjereni kako hrvatski glazbenici, baš kao i britanski, zaslužuju kvalitetno sistemsko rješenje koje će omogućiti sadašnjim ali još više budućim generacijama dostojanstven život i razvoj svog kreativnog potencijala kako bi time dodatno kulturno i gospodarski unaprijedili i oplemenili društvo u cjelini, poručuju iz HGU.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
01. studeni 2024 22:11