Činjenica da se Porin prethodne dvije pandemijske godine uspio održati bila je pohvalna sama po sebi. Godine 2020. Porin se dodijelio u formi TV emisije iz Studija 9 HRT-a, 2021. godine pred strogo ograničenim brojem glazbenika, diskografa, novinara i posjetitelja ispred zgrade HRT-a na Prisavlju. No baš su te dvije dodjele Porina donijele nešto novo.
Tako je 2020. godine J.R. August slavio u kategorijama album godine i novi izvođač godine, a 2021. grupa Pavel u kategorijama album godine i najbolji album pop glazbe. Doduše, promjene su se već počele događati dvije godine ranije kad su u glavnim kategorijama pobjeđivali Vojko V i Mia Dimšić, koja ove godine odlazi na Eurosong, a iznenađenje je bilo i kad je 2016. godine Detour slavio u kategoriji pjesma godine.
Nešto slično može se konstatirati i ovog proljeća. Ne toliko zbog toga što su Urban & 4 opravdano osvojili Porina u kategorijama album godine i najbolji rock album jer "Lipanj, srpanj, kolovoz" je fakat bio najbolji album 2021., mada mi je žao što Mayales time ostadoše kratkih rukava; pjesma godine s atipičnom skladbom "Sama" o ženama koje trpe nasilje i koja je sve samo ne ljubavna; najboljoj izvedbi grupe s vokalom. Da je bilo drugačije, bilo bi nepravedno.
Ipak, može se zapaziti da više nije dovoljno da Gibonni objavi novi album i očekivano pomete konkurenciju. Naime, ovaj je put Gibonni s "U po' ure" nadvisio kolege tek u "tehničkim kategorijama" (aranžman, snimka, produkcija, videospot, likovno oblikovanje albuma). Još veće iznenađenje, i to pozitivno, ukazuje da je Porina u najboljoj ženskoj vokalnoj izvedbi osvojila Bad Daughter (Dunja Ercegović), a ne Vanna koja je inače, kao i Nina Badrić ili Josipa Lisac, ovisno o ritmu objavljivanja pjesama i/ili albuma, bila "pretplaćena" na Porina u spomenutoj kategoriji.
Analogno, nije loše ni što je Matija Cvek slavio u kategoriji najbolja muška vokalna izvedba, i to u konkurenciji s Urbanom i Gibonnijem, a i u također važnoj kategoriji najbolji pop album. Isto vrijedi i što je novim izvođačem godine proglašen uvjerljivi i upečatljivi Filip Rudan. Čak i ako su dečki iz grupe Porto Morto imali pravo kad su na pozornici konstatirali kako ima jako puno alternativaca koji unatoč kvaliteti ne mogu doći do nekih nagrada u Hrvatskoj. Ako smijem dometnuti, njihov "Portopop", dobitnik Porina u kategoriji najbolji album alternativne glazbe, komotno se mogao svrstati u kategoriju najboljeg pop albuma.
Iznenađuje i to što je Toni Starešinić nadvisio Pocket Palmu i Kooladea u kategoriji najbolji album elektroničke glazbe, a raduje što su u kategoriji najbolji album hip hop glazbe slavili "zločesti dečki" Krankšvester. Zar nije iznenađenje i što je Porina za najbolji album zabavne glazbe osvojio Hari Rončević, a ne Tonči Huljić & Madre Badessa ili Željko Bebek?
Sve to razbija uštogljenost i predvidljivost u koju je Porin svojedobno zapao te ga ponovno čini zanimljivim i relevantnim. Atraktivnih nastupa - Urban & 4, Mayales & Ivana Starčević, Filip Rudan, Matija Cvek, Ivanka Mazurkijević i drugi - bilo je i na samoj dodjeli u osječkoj dvorani Gradski vrt, napokon pred publikom, a u kojoj je odana počast nedavno preminulom Akiju.
Nešto predvidljivije je bilo u jazzu jer je Porina za skladbu, izvedbu i album godine u tom glazbenom stilu očekivano osvojio Šimun Matišić Quintet s albumom "Tribute To B. P.", no zbog istog broja glasova Porina za jazz album dobio je i "In The Pocket" Zvonimir Šestak Groove Assemblyja. U klasičnu, duhovnu i folklornu glazbu ne bih se htio miješati s komentarom pa to prepuštam drugima koji su na tim "poljima" stručniji od mene. No, zaista je dobro da je najboljim albumom raznih izvođača proglašen "Zagreb Calling - Generacija bez refrena", čak i ako u narednim godinama ne dostigne status kakav drži kultni novovalni "Paket aranžman" Siniše Škarice ili "Bombardiranje New Yorka" Zdenka Franjića s kraja 80-ih.
Za kraj, ali ne i manje važno, dobitnici Porina za životno djelo, uz nedavno preminulog Akija su i Jura Stublić i Vera Svoboda. Medleyji su tim povodom uvijek smisleni i dobrodošli, no ponovno je bilo prenemaganja i usiljenih pokušaja prezentera da se bude duhovit, a nisu svi u tome spontani poput Mije Dimšić, kojoj želimo sretan put u Italiju kad već nije na Dori prošla Elis Lovrić s avangardnijom i, sada se nažalost jasno vidi, aktualnom "No War".
Pa se ovdašnji mediji više bave Konstraktinom "In corpore sano", mada osobno ne kužim čemu tolika buka oko te pjesme i tog nastupa. Ono što kolektivno ipak treba mučiti sve dobitnike Porina ovih i barem nekoliko minulih godina jest što na Billboardovoj tip-listi najslušanijih/najprodavanijih pjesama u Hrvatskoj dominira srpski trap-folk. Ne zato što je srpski, nego zato što je posrijedi smeće, ali baš zato nagrade poput Porina imaju svoje medijsko mjesto, svoju korektivnu ulogu, pa i diskografsku važnost. Druga je stvar što ni Porin neće pomoći da Bad Daughter ili Filip Rudan ugledaju spomenutu Billboardovu listu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....