POLJACI ODUŠEVILI DUBROVNIK

Odlični (oh!) ispunio Knežev dvor mistikom i egzotikom

Oh Orkiestra

 /Dlji Press
Koncert pooljskog komornog orkestra s djelima baroknih skladatelja

Dubrovačke ljetne igre ugostile su u srijedu poljski komorni Orkestar {oh!}. Godine 2012. osnovala ga je Martyna Pastuszka, prva violinistica orkestra, a fokusiraju se na povijesno obaviještene izvedbe.

Prva skladba na programu bila je Suita iz scenske glazbe za tragediju Obeščašćena, ili Perzijska princeza, Henryja Purcella. Koncertna majstorica Martyna Pastuszka samouvjereno je vodila orkestar koji je kroz izmjenu tempa i karaktera u ovome djelu pokazao takvu usklađenost da je publika mogla steći dojam kako sviraju ležerno i bez imalo napora. Takav dojam ostao je do kraja koncerta. Već u prvoj skladbi uvedene su udaraljke koje je spretno svirao Jarosław Kopeć. Udaraljke nisu često dio izvedbi ovoga djela, ali odlična su nadopuna, pogotovo u plesnim stavcima.

Raskoš skladbe

Dobro osmišljen program ovog koncerta koji objedinjuje egzotičnost, bajkovitost i mističnost za Europu dalekih krajeva iz perspektive baroknih skladatelja nastavljen je Sonatom Sultanija Françoisa Couperina. Dvije violine i violončelo izmjenjivali su se u donošenju glavnog tematskog materijala pokazujući raskoš i eleganciju ove skladbe.

image

Oh Orkiestra

/Dlji Press
image

Oh Orkiestra

/Dlji Press

Koncert Feniks Michela Correttea bio je promjena usred programa jer je pisan za instrumente koji inače imaju ulogu pratnje. U prvom planu bila je viola da gamba, a Koncert su svirali još violončelo, teorba i čembalo. U Atriju Kneževa dvora posebno su lijepo zazvučali te su imali mogućnost da se, kao što naslov sugerira, poput feniksa izdignu iz uloge koja im je inače dodijeljena.

Zanimljiva završnica

U sonati Andreasa Antona Schmelzera Osmanska opsada Beča 1683. orkestar je pametno odabrao tempa i dinamiku kako bi kroz sedam kratkih stavaka artikulirao kontrast između borbenih Osmanlija i miroljubivih kršćana. U izvedbi ovoga djela Martyna Pastuszka pokazala je svoj virtuozitet i dobila simpatije publike.

U jednako zanimljivoj završnici koncerta čuli smo još jedno djelo Michela Correttea – Koncert Comique br. 25 – u kojemu se parodira stavak Les Sauvages iz Galantne Indije Jean-Philippea Rameaua. Taj je stavak nadahnut plesom sjevernoameričkih domorodaca. Drugi je stavak obrada broja iz Jean-Jacques Rousseauova intermedija Le devin du village, dok je treći stavak La Furstemberg baziran na ondašnjim skladateljima dobro poznatoj plesnoj melodiji.

Unatoč tomu što je toplo vrijeme stvaralo poteškoće s ugađanjem instrumenata, to nije pokvarilo dobar dojam koncerta. Članovi orkestra {oh!} sami za sebe tvrde kako nikada ne zaboravljaju na zadovoljstvo publike. Mislili su na to i tijekom ovoga nastupa te im je dubrovačka publika na tome zahvalila dugim i srdačnim pljeskom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. prosinac 2024 23:44