Da The Smile statusno nije Radiohead potvrđeno je i ovog lipnja kad je koncert novog trija Thoma Yorkea prebačen iz pulske Arene u Malo rimsko kazalište. Nepravedno, no i diljem Europe magnituda turneje The Smilea manja je od one koju bi proizvela povratnička turneja Radioheada koji su posljednji put nastupali uživo tijekom 2018. godine, a zasad zadnji album, nježni "A Moon Shaped Pool" objavili 2016. godine. Neki će iz toga iščitati upitnu budućnost postojanja Radioheada, no ne bih išao tako daleko. Ipak, evidentno je da baš The Smile, odnosno drukčija glazbenička dinamika s Jonnyjem Greenwoodom i Tomom Skinnerom od one unutar Radioheada, posljednjih godina najviše zabavlja Thoma Yorkea pa je "Cutouts" već drugi ovogodišnji album tog trija. Možda griješim, ali The Smile kao da je postao novi prostor kreativne slobode Thoma Yorkea u odnosu na Radiohead što je donekle i čudno jer ako ijedan (rock) sastav na svijetu nije bio sputan stilom i sadržajem onda je to Radiohead.
Dodatno oduševljava koliko su sva tri albuma trija The Smilea drukčija od kurentne rock i pop ponude, elegantna u ekvilibriranju između avangardnosti, melodioznosti, ritmičnosti te fascinantna u poigravanju s glazbenim stilovima u rasponu od elektroničke glazbe i avant-jazza preko eksperimentalnog i art-rocka do folk-pop akustičnosti. Sve to vrijedi i za "Cutouts", osobno mi najdopadljiviji, a generalno najslobodniji, najležerniji i najprijemčiviji album trija The Smilea na kojem su doprinos dali i flautist Pete Wareham i gudači London Contemporary Orchestra. Ako su Coldplay iz rane faze karijere i vrlo rani Radiohead i imali dodirnih točaka, sad je jasno koliko drugačije razmišljaju Chris Martin i Thom Yorke. Cijena je da The Smile sviraju u prostorima poput Malog rimskog kazališta, a Coldplay po stadionima, no postoji i ona druga strana koja se odnosi na estetiku, autorsku i artističku razinu.
Po tome Coldplay i The Smile nisu ni u istoj galaksiji, bez obzira na to je li posrijedi uvodna ambijentalna skladba "Foreign Spies" kakve se ne bi posramio ni Brian Eno na svojim najjačim albumima, 60‘s psych-popom inficirana "Instant Psalm", nervozna retro-futuristička elektronička "Zero Sum", orijentalna "Colours Fly" ili afro-beatovska "Eyes & Mouth". A to je samo prva polovina magičnog albuma "Cutouts" na kojem je Yorke stvorio melodije intergalaktičke ljepote spram koje "Moon Music" Coldplaya djeluje poput ostataka kozmičkog smeća.
THE SMILE
Cutouts
XL Recordings
žanr: experimental rock
ocjena: 4 i pol
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....