STREAM OTKRIĆE

Pjesme reperice Yugen Blakrok nalik su unutarnjim monolozima osobe koja želi tajno znanje

Blakrok i njezini suradnici vole glasne i jednostavne bubnjeve ukrasiti jazz semplovima i futurističkim zvukovima

 Yugen Blakrok/YouTube
Kod Južnoafrikanke se čuje snažan utjecaj boom-bap zvuka koji je krajem 1980-ih i početkom 1990-ih dolazio s istočne obale SAD-a

Južnoafričku repericu Yugen Blakrok prvi sam put čuo u pjesmi "Opps" (sleng izraz za suparnike; skraćenica engleske riječi "opponents") američkog repera Vincea Staplesa, koja je svirala tijekom odjavne špice filma "Crna pantera". Prvo sam zamijetio njezin dublji i blago hrapavi glas, razgovijetan i silovit, a potom njezinu bogatu liriku. Koristila je mnogo riječi, dulje izraze i fraze te složenije rime, a u stihovima se referirala na znanstvenu fantastiku i popularnu kulturu. Zvučala je doslovno poput kakve izvanzemaljke pored mrmljajućih repera koji posljednjih nekoliko godina dominiraju žanrom.

Blakrok na svoja dva albuma "Return of the Astro-Goth" (2013.) i "Anima Mysterium" (2019.) evocira intelektualno-apstraktni rap koji je više puta služio kao antipod rapu u kojem su glavne teme bile novac, tulumi, djevojke i droga. Kod Južnoafrikanke se tako čuje snažan utjecaj boom-bap zvuka koji je krajem 1980-ih i početkom 1990-ih dolazio s istočne obale SAD-a, uglavnom iz New Yorka, te sonično ambiciozniji projekti poput onih koje je na prijelazu iz 20. u 21. stoljeće objavljivala njujorška diskografska kuća Definitive Jux.

Blakrok i njezini suradnici vole glasne i jednostavne bubnjeve ukrasiti jazz semplovima i futurističkim zvukovima. Koliko god glazbena pozadina bila bogata i slojevita, nikada nije važnija od reperičinih riječi. Južnoafrikanka je u jednom intervjuu rekla da su njezini stihovi poput zagonetki te da od slušatelja očekuje da ih pozorno sluša i pokuša proniknuti u njihovo pravo značenje. Blakrok zbog toga ostavlja dojam nemirne osobe u potrazi za smislom. U pjesmama skače s astronomskih motiva na one iz grčke mitologije, a nisu joj strani izleti u mistiku, pa čak i religiju. Njezine pjesme zato znaju djelovati kao unutarnji monolozi znatiželjne osobe koja očajno želi tajno i skriveno znanje. Izričaj joj je više slikarski, a manje pripovjedački, što od slušatelja zaista traži veliku koncentraciju.

Najbolje bi bilo da počnete s "Anima Mysterium" (osobito impresivne su pjesme "Hydra", "Gorgon Madonna" i "Metallik Crow") te da se nakon toga prebacite na "Return of the Astro-Goth" (na njemu je apsolutno najbolja stvar "House of Ravens"). Poslušajte svakako i singl "Metamorphosis" koji je "zakopan" na soundtracku videoigre "Cyberpunk 2077".

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. prosinac 2024 17:13