U zagrebačkom HNK čitav su tjedan probe za treći po redu koncert na kraju kazališne sezone u organizaciji nacionalne kazališne kuće i Jutarnjeg lista. Nakon što su protekle dvije godine teme koncerata ispred kazališta bile Arsen Dedić pa novi val, ove godine naslov programa na otvorenome je “Vraćam se, Zagrebe, tebi”, odnosno tema je Agram u glazbi. Kao i svake godine, pjevaju brojni glumci zagrebačkog HNK, od talentiranih početnika do nacionalnih prvaka, glazbeni producent je Ante Gelo, redatelj je Nikša Kušelj, a velika novost programa koji će se održati u subotu 8. srpnja u 21.30 sati jest što ove godine uz glumce pjevaju i operni asovi.
Mladi, međunarodno nagrađivani solisti Darija Auguštan i Filip Vidović te član Zbora HNK Zagreb Ivo Gamulin Gianni pridružit će se glumcima među kojima su Alma Prica, Goran Grgić, Slavko Juraga, Ksenija Marinković, Mirta Zečević, Ana Begić, Iva Mihalić, Ivana Boban, Jelena Perčin, Rok Juričić, Lovro Juraga, Igor Kovač, Ivan Colarić, Iva Jerković, Filip Filipović, Nikša Kušelj, Ana Begić, Lana Barić, Franjo Kuhar, a tu je i Gita Hajdarhodžić, srednjoškolka koja, primjerice, pjeva u “Čarobnoj fruli”.
Asovima ‘Jalta’
Dakle, operni pjevači i glumci bit će ujedinjeni u zagrebački brend kojem je cilj posveta skladateljima, tekstopiscima i aranžerima koji su izravno ili neizravno opjevali grad kroz šansonu, pop i zabavnu glazbu, rock-operu, navijačke himne, mjuzikle, pa čak i filmske brojeve ili Zagrebačku školu crtanog filma... Zagreb je jedan od najopjevanijih gradova, a posjetitelje trga se poziva da ljubav prema gradu i glazbi istaknu barem minimalnim plavim detaljem.
Mlada sopranistica Darija Auguštan, laureatkinja i sudionica brojnih međunarodnih natjecanja, vrlo prisutna na koncertnim programima, uz to što smo je u sezoni na izmaku slušali i gledali u Straussovu “Šišmišu” (Adele), Mozartovoj “Čarobnoj fruli” (Pamina) i Puccinijevoj “Lastavici” (Magda de Civry), te ekstra gala večerima, sada će s tenorom Filipom Filipovićem otpjevati jedan čuveni broj posvećen Zagrebu i završni broj iz mjuzikla ‘Jalta, Jalta’.
- Posrijedi je izazov jer ulazim u nešto što takoreći nije naš fah. Međutim, vrlo je zabavno i oslobađajuće nastupiti pred publikom u jednom opuštenijem izdanju. Koncerte na otvorenom publika jako voli, a mislim da će im se sviđati to što sve pjesme znaju, pa mogu i zapjevati s nama - komentira sopranistica Auguštan subotnji nastup, napominjući da prošle godine koncert ispred HNK nije bila u mogućnosti gledati, budući da je lanjska pobjednica natjecanja mladih opernih pjevača riječkoga HNK “Zinka Milanov”, lanjska dobitnica druge nagrade na Međunarodnom natjecanju “Stanislaw Moniuszko” u Poljskoj i lanjska dobitnica nagrade za mladu glazbenicu koju daje Zagrebačka filharmonija, a lani je s HNK Ivana pl. Zajca bila i na prestižnom Savonlinna Opera Festivalu u Finskoj. U sezoni 2022./2023. najponosnija je na božićni koncert koji je imala s Filipom Filipovićem i Zagrebačkom filharmonijom, kao i na nastup s Vittorijem Grigolom, također sa ZF. A dobila je, naravno, još nagrada.
Koje pjesme pjevuši
- Od opernih naslova, to je bila definitivno uloga Magde u ‘Lastavici’. Moram spomenuti i svoj uspjeh na natjecanju ‘Virgilijus Noreika’ u Vilniusu, gdje sam osvojila 2. nagradu i mnogo drugih posebnih nagrada! Već sam odradila dio nastupa u ljetnom periodu, čekaju me naš koncert u subotu ispred HNK, otvorenje festivala Opera Selecta u Trogiru i otvorenje Osorskih glazbenih večeri, nastup na Art & More Festivalu u Rovinju, na festivalu Jana Kiepure u Poljskoj i, za kraj, zatvaranje Dubrovačkih ljetnih igara - nabraja zgusnut raspored.
Nije odrasla uz šansone ili stare šlagere, ali voli ih, kaže, poslušati nekad.
- Volim te pjesme kad se zaželim Zagreba dok sam negdje na putu dulje vrijeme. To su recimo ‘Ta tvoja ruka mala’, ‘Opet si plakala’ i dobro nam poznate pjesme iz ‘Tko pjeva, zlo ne misli’ u izvedbi Mirjane Bohanec Vidović - reći će Darija Auguštan.
Usavršavanje
Filip Filipović, zagrebački Caruso, dobitnik je druge nagrade na međunarodnom natjecanju u Njemačkoj, koja mu je omogućila da za godinu dana ode u Metropolitan Operu na audiciju.
Kakva je vrsta zadatka za opernog pjevača kad ide u neoperni fah i na jednu, otprilike, “ljetna svirka” pozornicu, pitamo i Filipovića, koji je prije prilike za odlazak u New York, pa i prije Muzičke akademije, stekao i iskustvo neopernih gaža.
- Moram priznati da mi je ponekad gušt malo iskoračiti iz opernog faha. Naime, moj glazbeni put je i počeo izvan opere, prvi put su me čuli kad sam pjevao popularnu glazbu. (Filipović je, recimo, lani za Dan državnosti pjevao “Moju domovinu”, a s elitnim sastavom Sveti Blaž pjevao je u solo dionici “Zvona moga grada”, op.a.) Svakako je to zahtjevan zadatak, ali mislim da su operni pjevači vrlo dobro opremljeni, prvenstveno dobrom tehnikom pjevanja, za takve iskorake - govori Filip Filipović.
Nakon uloga ove sezone u “Nabuccu” (Ismaele), “Traviati” (Alfredo), “Šišmišu” (Alfred) i “Čarobnoj fruli” (Tamino) dobio je, dakle, drugu nagradu na prestižnom svjetskom natjecanju i poziv za audiciju u Met.
- Pored sezone u zagrebačkom HNK, pokušavam uskladiti raspored i vidjeti koje su mi mogućnosti daljnjeg međunarodnog usavršavanja. Razmišljam trenutačno o Belgiji kao jednoj od opcija. Mislim da je vrlo važno nastaviti raditi na pjevačkoj tehnici i sebi kao pjevaču, a ne samo prolaziti kroz uloge, tako da se nadam da ću to uspjeti ostvariti - otkriva tenor.
Fokus i emocija
U idućoj sezoni pjevat će baš s kolegicom Darijom Auguštan u Mozartovoj operi “Cosi fan tutte”, prvu podjelu. Špekulira se da bismo ih zajedno mogli vidjeti i u Puccinijevoj “La Boheme”, kao potvrdu stasanja najnovije generacije mladih pjevača u HNK.
- Svaki od skladatelja je zahtjevan na svoj način i potrebno je detaljno se posvetiti svakoj ulozi, tako da se nadam da ću biti na razini Mozartova zadatka. ‘La Boheme’ nije još opera za koju je moj glas spreman, pa će to morati još malo pričekati - kaže Filipović. Specifičan je mladi tenor po talijanizmu u glasu i po nepatvorenoj, ekspanzivnoj emociji na pozornici. No, koliko treba odmora nakon svakog proplamsaja energije na izvedbi?
- Svakako je potreban kvalitetan odmor jer je važno ostati koncentriran na svakoj izvedbi. Zapravo je koncentracija ključ toga da se uopće iznese emocija do maksimuma. Odmaram, ali, naravno, količina odmora ovisi od izvedbe do izvedbe - zaključuje Filipović.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....