Rosanne Cash već dva desetljeća, trećinu života, živi na Manhattanu, no možda je i zbog toga žudnja za pojasom ispod Mason-Dixon linije koja i danas označava sociološku i svaku drugu granicu između Sjevera i Juga Sjedinjenih Američkih Država toliko osjetna i jaka na njezinom novom albumu “The River & The Thread”, prvom autorskom djelu u posljednjih osam godina. Podrijetlom - otac Johnny Cash iz Arkansasa, majka Vivian Liberto iz Teksasa - i rođenjem - 1955. u Memphisu - Rosanne je Južnjakinja, no činjenica da je kao kantautorica odavno i duboko uronjena u glazbu Juga ipak nema veze s njezinim odrastanjem. Formativne godine, nakon raspada braka njezinih roditelja ranih 60-ih, Rosanne je provela s majkom Vivian u južnoj Kaliforniji gdje je country glazba i ono što je njezin otac činio tijekom 50-ih i 60-ih nisu previše zanimali.
I nakon turiranja s ocem, po završetku srednje škole, Rosanne je željela upisati glumačku akademiju, a ne postati country pjevačica. Radila je i kao tajnica u Londonu, proputovala Europu, no Jug i country kojem se posvećuje kasnih 70-ih na koncu su ipak bili jači. Baš kao i sada, na njezinom novom albumu “The River & The Thread” koji gotovo cijeli kao da je sazdan od te žudnje i nostalgije za povijesno i glazbeno najmističnijim predjelom Amerike iz kojeg su se uzvodno Mississippijem i preko gorja Appalachi, a potom i svijetom razlili, blues, jazz, folk, country i rock. Puno se toga lošeg dogodilo na tom mitskom američkom Jugu, no najbolja, najzanimljivija i najkvalitetnija glazba posljednjih 120 godina nastala je baš tamo kamo nas kroz svojevrstan glazbeni putopis vodi Rosanne Cash. Putopis u čijoj uvodnoj pjesmi “A Feather's Not A Bird” kaže kako je “potrošila sedam života” da bi se “nakon dugog puta ipak vratila kući” dočim u četvrtoj skladbi “Modern Blue” još jasnije poručuje kako je nakon Barcelone, Pariza i otoka u Sjevernome moru ipak “završila u Memphisu, Tennessee”.
Tajnoviti američki Jug na koncu je jači od svega, čak i ako ostaje živjeti na Manhattanu pa tako i “The River & The Thread” meandrira kroz razne stilske odrednice koje u Rosanneinoj fuziji - osmišljenoj uz pomoć njezinog supruga, producenta Johna Leventhala - zvuči poput skladne americana razglednice, donekle začete i u skladbi “Land Of Dreams” koju je 2012. godine realizirala za potrebe internacionalne promocije Amerike kao atraktivne turističke zemlje.
Nakon albuma “Black Cadillac” (2006) na kojem je tematizirala smrt oca, majke i pomajke June Carter Cash koje je pokopala u razmaku od dvije godine te albuma “The List” (2009) na kojem je obradila pjesme s popisa skladbi što joj ga je u amanet da ih obradi ostavio otac Johnny Cash, “The River & The Thread” je u neku ruku treći zaredom tematski album Rosanne Cash.
Ona ni danas nema upečatljiv vokal kao što ga je imao njezin otac, no njezin je glas iznimno lijep, a izvedbe elegantno napisanih i uglazbljenih autorskih skladbi besprijekorne bez obzira je li koja od njih više pop, folk, blues ili country unutar zadanog americana okvira. Rosanne već odavno ne čini ustupke sve upitnijim kanonima moderne country industrije. Takav je pristup garancija kvalitete, a ne mana.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....