U Hrvatsku je stigao Radioplayer, online radijska platforma koja iskustvo slušanja podiže na sasvim novu razinu. Aplikacija koju sluša 400 milijuna korisnika u 20 zemalja od rujna je dostupna i na našem području, a njezina je glavna prednost mogućnost slušanja više radijskih postaja.
Trenutno nudi gotovo 40 radijskih postaja i kanala uz dodatne sadržaje poput podcasta. Očekuje se da će u idućih nekoliko mjeseci taj broj rasti s pridruživanjem novih nakladnika.
Aplikacija je besplatna za korisnike i podržana na svim Amazon, Android i Apple uređajima poput mobitela, pametnih televizora i satova, a prisutna je i u novim automobilima.
Hrvoje Turić, koji je inicirao dolazak i pripremao početak rada Radioplayera Hrvatska, rekao nam je da se s Radioplayerom već dulje vrijeme razgovara o dolasku na hrvatsko tržište, naglašavajući da mu je drago što su napokon ispunjeni svi preduvjeti za dolazak jedne od najmodernijih, najraširenijih i najinovativnijih aplikacija.
- Mnoge radiopostaje u Hrvatskoj već imaju svoju aplikaciju, međutim, nedostatak tih aplikacija je nužnost stalne nadogradnje i usklađivanja s operativnim sustavima Android i iOS. Isto tako, rijetko je koja kompatibilna s Apple CarPlayom i Android Autom. S druge strane, Radioplayer ima direktne ugovore s proizvođačima pametnih telefona, zvučnika, televizora i s automobilskim kućama, što samostalno neki radio jako teško može ostvariti - vjeruje Turić.
Suradnja s automobilskim kućama kao što su Volkswagen, Daimler-Mercedes, BMW i Renault, u čije je nove modele aplikacija unaprijed ugrađena, korisnicima nudi sasvim novo iskustvo upotrebe i slušanja.
- Najveća je prednost što korisnici unutar jedne aplikacije imaju sve svoje omiljene radijske postaje, uz njihove kanale i podcaste. Korisnički je puno jednostavnija za korištenje i kompatibilnija sa svim vrstama današnjih uređaja koji mogu reproducirati glazbu - govori nam Turić.
Kad su u pitanju pametni zvučnici kao što su Google Home, Sonos ili Bose, pomoću glasovnih naredbi moguće je zatražiti aplikaciju informacije o pjesmi koja svira, pronaći omiljenu postaju, lokalne radiopostaje u blizini, popularne postaje ili prepustiti nasumičan odabir algoritmu.
Za slušanje pomoću pametnih satova nije potrebno korištenje telefona, a Radioplayer se može instalirati i na pametnim televizorima poput Samsunga ili LG-ja, gdje izbornik nudi i pretraživanje po žanrovima i regijama.
- Ako imate pristup internetu, imat ćete pristup svojoj omiljenoj radiopostaji gdje god bili. Time u potpunosti ulazimo u digitalnu eru, gdje u svakom trenutku možemo pristupiti željenom radijskom sadržaju visoke kvalitete. Naravno, troši se neka količina internetskog prometa, ali potrošnja na audio zanemariva je u odnosu na neke videoaplikacije - pojašnjava Turić.
Vjeruje da će aplikacija donijeti veliku prednost kod natjecanja sa streaming servisima, iako naglašava da se ne radi o zamjeni emitiranja FM-a, nego o još jednom načinu nadopune distribucije signala. Kako kaže, moderan radio mora biti prisutan na svim platformama i omogućiti svojim slušateljima kvalitetan pristup u svakom trenutku.
- Slušanost radija u Hrvatskoj puno je veća od slušanja streaming servisa, a razlog je uvijek isti - kvaliteta sadržaja koji se dobiva na radiju. Radio mora imati sadržaj koji je zanimljiv i u čijem je središtu slušatelj, a streaming servisi na taj način ne rade. Ljudi svakako isprobavaju razne platforme, ali algoritmi i dalje ne mogu zamijeniti ljudsku komunikaciju koja je temelj odnosa radija i slušatelja - objašnjava nam.
Hrvatska verzija aplikacije trenutno u ponudi sadrži Antenu Zagreb, bravo!, Enter Zagreb, Extra FM, Happy FM, Novi Radio Zadar, Radio Dalmaciju, Radio Istru, Radio Kaj, Radio Koprivnicu, Radio Slavoniju, Slavonski radio, Top radio i Ultra Split.
- Nastao je kao projekt ljudi iz radijske industrije koji i danas zajedno razvijaju ideje o daljnjem razvoju te implementiraju novitete koji aplikaciju održavaju u svjetskom vrhu. Mislim da mi iz radijske industrije najbolje znamo naše potrebe i što bismo mogli poboljšati. Radioplayer je nastao od strane radija, a kreiran je isključivo za slušatelje i zato sam siguran da mu je zagarantirana blistava digitalna budućnost - zaključuje Turić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....