PROMJENE NA FESTIVALU

TERRANEO Škugor se povukao. Hoće li novi ljudi sačuvati čaroliju festivala?

 Nikša Stipaničev/CROPIX
Promjene je želio većinski vlasnik te je doveo Tomu Ricova i Borisa Kovačeka

Sedam mjeseci prije početka trećeg izdanja Terraneo festivala dočekala nas je vijest koju mnogi neće prihvatiti blagonaklono: Mate Škugor više nije umjetnički voditelj šibenskog festivala, a priča o kojoj se šuška već neko vrijeme ovih je dana dobila i službenu potvrdu.

- Razlog za moju odluku leži u činjenici da više nisam bio u mogućnosti dovoljno kvalitetno paralelno raditi dva zahtjevna posla kao što su osmišljavanje glazbenog programa Terranea, odnosno realizacija festivala i redovitog koncertnog programa Žedno uho koji se odvija u Zagrebu tijekom cijele godine. Kako se radi o cjelogodišnjim angažmanima, morao sam se odlučiti za jedan od projekata kako bih mu se u potpunosti posvetio pa sam se odlučio za onaj na kojem radim već više od 15 godina - rekao nam je Mate Škugor, dodavši da njegova odluka nije ishitrena, već da o odlasku iz festivala intenzivno razmišlja zadnjih godinu dana, a još jedan razlog je i klub Žedno uho koji uskoro otvara u Zagrebu.

Zaštitni znak

Podsjetimo, cijela priča oko Terraneo festivala počela je još prije tri godine, kada je u zagrebačkom gradskom Uredu za kulturu nestalo sluha za Matine projekte, festivale No Jazz i Žedno uho te im je Grad srezao potporu za 70 posto. S minimalnom potporom od 25 tisuća kuna bilo je nemoguće realizirati No Jazz festival koji se 2010. nije ni održao i na kraju je ugašen, a Mati je to bio očit znak da institucije njegove projekte ne doživljavaju kao nešto što je od javnog interesa grada te je odlučio Žedno uho preseliti u Šibenik, svoj rodni grad, gdje je od prve dobio bezrezervnu podršku lokalnih vlasti. Kada se u igru uključio i Luka Pavić iz Artim produkcije, ideja o Žednom uhu u Šibeniku prerasla je u ideju o velikom festivalu koji je na kraju dobio ime Terraneo.

I baš kao što je Žedno uho postao zaštitni znak zagrebačke indie scene, isto se već nakon prvog izdanja dogodilo s Terraneom - line up u kojem se nisu isticali headlineri, dobra organizacija te pozitivna festivalska atmosfera u pametno iskorištenom ambijentu napuštene vojarne, u gradu koji je tranzicija zaobišla, sve to bili su faktori koji su doveli do toga da publika o festivalu priča u superlativima. Već na drugom izdanju festival je posjetilo 30 posto više gostiju, a bilanca 2012. bila je sljedeća: četiri dana, sedam pozornica, 120 izvođača i 45 tisuća posjetitelja.

Te je godine u cijelu priču ušao i strani investitor koji je dvojcu Škugor-Pavić ponudio korisne savjete izvana, ali i dobrodošlu financijsku “injekciju”. Mate i njegovi suradnici učili su u hodu i bili svjesni da će pritom poslovati s gubicima. Kao i u svakom privatnom biznisu, prvu i drugu godinu smatrali su ulaganjima u ono što slijedi.

Strani investitor od ove je godine sa 80-postotnim udjelom postao i većinski vlasnik festivala, a došlo je i do promjena u organizacijskoj strukturi: kako nam je potvrdio Luka Pavić, Mate Škugor ostaje u ulozi festivalskog savjetnika, a organizacijskom timu pridružili su se Tomo Ricov i Boris Kovaček. Nekoć stalni DJ-i Kulušića, Gjure, Aquariusa i Saloona, danas su poslovnjaci koji vode agenciju i klub Pepermint.

- Terraneo se u samo dvije godine uspio nametnuti kao jedan od vodećih glazbenih festivala u regiji. Festival je još prošle godine prepoznat od strane internacionalnog investitora kao projekt od velikog potencijala, te je on ušao u partnerski odnos s organizatorima, pomažući svojim financijskim i ljudskim resursima u podizanju kvalitete festivala - izjavili su organizatori u povodu dolaska novih članova, koje će, kao i točan termin te koncept ovogodišnjeg festivala, predstaviti na press konferenciji krajem mjeseca.

Brend za sebe

Mate Škugor kao ime postao je brend sam za sebe, a na najboljem putu da to postane bio je i Terraneo. Hoće li promjena na čelu festivala značiti i radikalan sadržajni zaokret, a samim time i profiliranje drukčije vrste publike? Glazbeno nespojivi sa Škugorom, čije je promotorska filozofija glasila “dovodim bendove koje i sam volim poslušati”, pred Ricovom i Kovačekom velik je izazov kako steći kredibilitet pred alternativnom publikom, “razmaženom” (u najboljem smislu te riječi) Škugorovim besprijekornim glazbenim ukusom s kojim je, na preko 900 koncerata koje je do sada organizirao, odgojio generacije slušatelja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. studeni 2024 05:49