KAO CORTO MALTESE

Uz ovaj album možete poput ‘putnika iz naslonjača‘ i u vlastitoj dnevnoj sobi upiti ‘zvukove, okuse i mirise Orijenta, Indije i Balkana‘

Dražen Franolić, 2002.

 /Ana Dasović
Arapski motivi posljednjih godina nisu (diljem Europe) popularni, pa ima nečeg drskog, važnog i hrabrog kad Franolić na njima inzistira

Lutnjist Dražen Franolić jedan je od hrvatskih pionira onoga što se posljednjih četrdesetak godina naziva world musicom, aktivan još od sredine 80-ih i potom prvih albuma sa saksfonisticom Vesnom Gorše, a "Lost & Found" je drugi album na kojem je udružio snage s mariborskim udaraljkašem Ninom Mureškičem, violinistom Emilom Gabrićem i gostujućim usnim hrmonikašem Markom Jovanovićem iz Berlina. Glazba nema granica, no još je važnije što u svemu onome što Franolić već godinama snima nema granica između svjetova kojima maštovito i zaneseno jezdi lutnjom.

Arapski motivi posljednjih godina nisu (diljem Europe) popularni, pa ima nečeg drskog, važnog i hrabrog kad Franolić na njima inzistira i u njima tako divno kontemplira, a "Lost & Found" je i album na kojem se arapski, balkanski i orijentalni motivi lijepo tale s bluesom, jazzom i folkom. Skladbe su vrlo ukusne, introspekcijske i meditativne, nalik laganom kasu na devi, da se malo našalim. Poanta je da uz "Lost & Found" zaista možete poput "putnika iz naslonjača" i u vlastitoj dnevnoj sobi upiti "zvukove, okuse i mirise Orijenta, Indije i Balkana", kako i stoji u prologu albuma ili se barem na četrdesetak minuta osjećati poput Corta Maltesea.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. prosinac 2024 21:40