U subotu je splitski Peristil još jednom, peti put u povijesti Splitskoga ljeta, odjekivao zvucima Verdijeva “Nabucca”. Izvedbom ove opere otvoreno je 58. Splitsko ljeto, koje se nakon tri godine čekanja da se dovrše restauracijski radovi na Peristilu, vratio na prostor grada na kojem je i započeo njegov višedesetljetni život.
A pomlađeno i osvježeno lice Peristila bilo je najbolja moguća kulisa za Verdijevu operu koja je, uz njegovu “Aidu”, doista postala zaštitnim znakom ovoga festivala.
Hrvatske snage
Nova produkcija “Nabucca”, premijerno prikazana u subotu, djelo je autorskog tima koji uključuje talijanskog redatelja Ivu Guerru, scenografkinju Dinku Jeričević, kostimografe Lea Kulaša i Najdu Kromić, oblikovatelja svjetla Zorana Mihanovića te video umjetnike Willema Miličevića i Vice Rossinija, a za izvedbu su zaslužni Zbor i Orkestar HNK Split, dirigent Nikša Bareza, ravnatelj festivala, dvoje stranih solista - argentinski bariton Fabian Veloz i rumunjska sopranistica Silvia Sorina Munteanu, te hrvatske snage koje su činili Terezija Kusanović, Domagoj Dorotić, Ivica Čikeš, Siniša Štork, Vinko Maroević te Antonija Teskera. Nakon pomalo zbunjenog otvaranja festivala, kojeg je zbog otkazivanja tehnike nespretno otvorila Ankica Marinović, izaslanica predsjednika RH,, Peristil su ispunili taktovi uvertire Verdijeve treće opere, koja govori o izgonu Židova iz Jeruzalema i borbi s babilonskim kraljem Nabukodonozorom.
Povijesna opera tako se izvodila na povijesnoj pozornici, a ugođaj što ga Peristil pruža doista je jedinstven. Najavljivana kao suvremena, režija Ive Guerre nije ponudila mnogo novih rješenja, što zapravo i nije bilo za očekivati s obzirom na prostor i njegove mogućnosti. Ni scenografija ni kostimografija nisu se puno udaljile od već viđenoga, tipičnih ideja i slika “Nabucca”, iako su u njih inkorporirani neki motivi današnjice.
Ono što je bilo donekle novo jesu videoprojekcije što su se projicirale na sam Protiron i dočaravale različite prostore, odnosno ugođaje, a među kojima je bilo nekoliko vrlo efektnih, ali i nekoliko manje uspjelih rješenja. Gostujući solisti, Fabian Veloz i Silvia Sorina Munteanu opravdali su poziv u Split i oboje ostvarili vrlo dobre portrete vlastitih likova, posebice Veloz, s vrlo uvjerljivim dramatskim preokretom lika, koji se u tijeku radnje preobrati i pokaje.
Vrlo dobar zbor
Odličan je bio i tenor Domagoj Dorotić koji doista postaje jednim od naših najpouzdanijih pjevača, postojane vokalne kvalitete i dobroga scenskoga pokreta. Vrlo je uvjerljiv bio i Ivica Čikeš, a Terezija Kusanović svoju je ulogu predstavila solidno, posebice u glumačkom smislu. Zbor HNK svoju je zadatak također vrlo dobro ispunio, posebice u onih nekoliko minuta glazbe koje smo svi s nestrpljenjem iščekivali, slavni i dirljivi zbor “Va' pensiero” iz trećega čina opere.
Dekoncentrirani puhači
Orkestar je djelovao predano i uvježbano, uz ponekog dekoncentriranog puhača koji je iskakao iz uglavnom uredne izvedbe. Reprize “Nabucca” su 17. i 19. srpnja a Splitsko ljeto se nastavlja sve do 14. kolovoza, programom sastavljenim od tridesetak opernih, dramskih, baletnih i koncertnih naslova, ali i izložbi i tribina.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....