Nova lica u HNK Zagreb

Emilia Rukavina i Darija Auguštan: Pravnica i nesuđena violinistica u redovima Opere skladno zvuče zajedno

Darija Auguštan i Emilia Rukavina

 Ranko Suvar
Mezzosopranistica je hrabro iznijela ulogu odvažne Nabuccove kćeri u rasprodanoj premijeri u HNK

HNK Zagreb odnedavno u redovima Opere ima dvije nove pjevačice mlađe od 30 godina, riječ je o mezzosopranistici Emiliji Rukavini i sopranistici Dariji Auguštan, obje dosad mnogo puta nagrađivane za svoj rad.

Premda su i prije stale na pozornicu zagrebačkog HNK, od primanja u angažman, prva premijerna uloga kojom je Riječanka Emilia Rukavina stala na zagrebačku pozornicu jest Fenena u Verdijevu “Nabuccu”, koji je bio rasprodan i prije nego što je odigrana prva svečana predstava, dok je Adele u glasovitoj opereti “Šišmiš” J. Straussa mlađeg, koja je na repertoaru u prosincu, prva uloga u kojoj će gledatelji ove sezone premijerno vidjeti Dariju Auguštan.

Riječka mezzosopranistica impresionirala je publiku koja je u petak gledala Verdija u režiji Giancarla del Monaca i pod ravnanjem dirigetnskog asa Piera Giorgia Morandija, u ulozi hrabre Nabbucove kćeri.

image


Hrvatsko narodno kazalište.
Premijera Verdijeve opere ‘Nabucco‘ pod dirigentskim vodstvom Piera Giorgija Morandija i u režiji Giancarla del Monaca.
Na fotografiji: Emilia Rukavina i naklon
Foto: Nera Simic/CROPIX

Nera Simic/Cropix

Emilia Rukavina diplomirala je pjevanje na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi profesorice Martine Gojčete Silić i apsolventica je Pravnog fakulteta u Rijeci, te je dosadašnji njezin rad bio vezan za studio Giorgia Suriana u HNK Ivana pl. Zajca.

Osamostaljenje

- Kao svaki mladi čovjek, već neko vrijeme sam jako željela biti samostalna i neovisna o svojim roditeljima, prvenstveno financijski, i to je najveći razlog mog odlaska iz Rijeke u HNK Zagreb. Oba su mi kazališta jednako draga i osjećam se jednako prihvaćeno, u Rijeci sam napravila prve korake na sceni, i jedan kratki period bila sam i solistica Opere, a Zagreb je moj drugi dom i osjećam se prigrljeno, atmosfera je inspirativna, i to je temelj za stvaranje umjetnosti - govori nam mezzosopranistica Rukavina, koja je samo u ovoj godini odnijela nagrade na Hrvatskom natjecanju mladih glazbenih umjetnika “Boris Papandopulo” i Međunarodnom natjecanju “Zinka Kunc Milanov”.

Uoči pripreme za ulogu Fenene u “Nabuccu” kaže:

- Uvijek, ako je moguće, biram svoj repertoar, najčešće u dogovoru s mentoricom Martinom Gojčetom Silić. Simpatično mi je kako smo prije godinu dana govorile kako bi bilo idealno da pjevam Fenenu i, eto, karte su se otvorile. Sljedeća uloga koja me očekuje je Suzuki u Puccinijevoj “Madame Butterfly”, s kojom sam već imala priliku debitirati u HNK Ivana pl. Zajca, u veoma klasičnoj režiji za razliku od zagrebačke koja je potpuna suprotnost, i to me veseli - govori Rukavina.

Izvan posla, najčešće se opušta u društvu obitelji i prijatelja, dok pomaže mami u izradi kojeg kolača, na pokojem putovanju, u čitanju knjiga, dok gleda serije ili šeta Sljemenom - kaže pjevačica koju pitamo planira li u životu ikada i raditi kao pravnica.

- Planovi su veći od mene same. Trebam iskustvo, a za iskustvo trebaju godine. Krećem se prema cilju koji želim ostvariti, pravo mi svakako treba na tom putu. Želja mi je spojiti profesije - otkriva Emilia Rukavina.

Bojazan za kći

Njezini roditelji nisu glazbenici, već se bave uslužnim djelatnostima, ali su joj kroz sve ove godine oslonac.

- Kao i svi roditelji, bojali su se hoću li kao umjetnica naći posao i moći živjeti, ali život me odveo tamo gdje trebam biti. Nije to kod mene nikad bila odluka, meni se glazba u životu događala, pokušavala sam samo dati najbolje od sebe i tjerala sam se izvući maksimum, a onda su to drugi prepoznali i dali mi prilike koje su me dovele do ovog trenutka. Uživam biti na sceni i sa svojim kolegama stvarati trenutke u kojim vrijeme stane - zaključuje Emilia Rukavina.

S kolegicom Darijom Auguštan poznaje se iz studentskih dana, kada su na mnogo projekata radile zajedno.

- “Cendrillon”, “Suor Angelica”, “Così fan tutte”. Tko god nas je čuo da pjevamo u duetu, može potvrditi da se naši glasovi vrlo lijepo slažu. Nadam da ćete nas imati priliku čuti u tom izdanju i na našem novom radnom mjeistu - kaže Darija Auguštan, koja danas slovi za jednu od najtraženijih mladihglazbenica. Diplomirala je na Muzičkoj akademiji u klasi profesorice Snježane Bujanović Stanislav, te je u samo ovoj godini dobila drugu nagradu na Međunarodnom natjecanju “Stanislaw Moniuszko” u Poljskoj, nagradu “Zinka Kunc Milanov” u Rijeci, nagradu za mladu glazbenicu koju daje Zagrebačka filharmonija te nagradu riječke publike za ulogu Pamine u “Čarobnoj fruli”...

- Tako je, a ovaj tjedan osvojila sam prvu nagradu kao predstavnica Hrvatske na 30. Lions European Music natjecanju “Thomas Kuti” - kaže Darija Auguštan. koja će nakon uloge sobarice u “Šišmišu” nastupiti i u premijeri Gotovčeve opere “Stanac”, koja će igrati u Klovićevim dvorima.

Konačnu odluku da se bavi pjevanjem donijela je u trećem srednje tijekom “hendlanja” obveza između Glazbene škole Pavla Markovca i Klasične gimnazije u Zagrebu, ali, kako kaže, važnije je kako je sve počelo.

Posebno Bilušić

- Učila sam violinu, a mojoj prvoj profesorici pjevanja Nataši Šurini preporučila me tadašnja profesorica solfeggia i zbora Marija Berać Jozić. Bitno je imati oko tj. uho, prepoznati talent kod djece i pravilno ga usmjeriti. Da nije bilo nje, možda bi se karte drukčije otvorile. S 14 godina sve me nekako uputilo na pjevanje. Sada uspješno radim s profesoricom Snježanom Bujanović Stanislav, u čijoj klasi sam i diplomirala na Muzičkoj akademiji. Moji roditelji se ne bave glazbom, no svi u familiji imaju sluha, a deda, kojeg nikad nisam upoznala, imao je izuzetan glas - govori Auguštan.

Ističe kako pjevači nastoje uvijek unijeti sto posto svojeg bića u to što rade i konstantno kopati i otkrivati sve dijelove sebe kako bi što bolje mogli publici dočarati likove koje tumače.

- Drago mi je da su nas stariji kolege dočekali s veseljem i poštovanjem, posebice Ozren Bilušić, s kojim sam već radila na “Čarobnoj fruli” W. A. Mozarta i za kojeg svi imaju samo riječi hvale! - kaže sopranistica te dodaje da je higijena glasa bitna za svakog pjevača.

- Ne izlazim i čuvam se bučnih i zadimljenih prostora, osim kada je riječ o nekoj posebnoj prilici. Psihički moment jednako je važan kao i fizički, stoga se trebamo vježbati na oba područja. Bitno je postići balans i naučiti zadržati mir - zaključuje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. studeni 2024 03:43