Baletomanija na kinoplatnu Hrvatskom vlada već treću godinu: ove sezone počinje 16. 10. u Cinestaru prijenosom Minkusova “Don Quijotea” u izvedbi londonske Royal Opera House.
Cinestar će do kraja sezone ponuditi još četiri baleta iste kompanije: “Orašara” Čajkovskog u prosincu, Adamovu “Giselle” u siječnju, “Trnoružicu” Čajkovskog u ožujku, i Talbotovu “Zimsku priču” u travnju. Cineplexx, s druge strane, uvozi na kinoplatna moskovski Boljšoj koji kreće 20. listopada s Hačaturianovim “Spartakom”, u studenom je Adamov “Gusar”, u prosincu još jedna “Trnoružica”, u siječnju “Dragulji”, prema glazbi Fauréa, Stravinskog i Čajkovskog, u veljači Desiatnikove “Izgubljene iluzije”, a u ožujku Šoštakovičevo “Zlatno doba”.
Jeftiniji je uživo
Cijena ulaznica za kinobalete je 95 kuna, postoji i mogućnost popusta, a najjeftinija karta za balet uživo u zagrebačkom HNK je 85 kuna. Prednost kina u ovom slučaju je u tome što je ono najjeftiniji put do predstave inozemne kompanije. Publika, osim što se može informirati, u prilici je i usporediti predstave s onima koje se izvode u Hrvatskoj. Ove godine i riječki i splitski balet lansirat će svog “Orašara” koji Zagreb već ima, a u centralnoj kući najavljena je i premijera “Giselle”.
Što bi u zagrebačkom Baletu preporučili publici da gleda u kinu? Najveće baletne zvijezde HNK Zagreb savjetuju ovom prilikom baletnu kinopubliku. Edina Pličanić, primabalerina koja 16. neće moći ići gledati “Don Quijotea”, jer istu večer pleše Bijelog i Crnog labuda u HNK Zagreb, preporučuje apsolutno sve u ponudi, a posebno “Giselle” s Natalijom Osipovom i Carlosom Acostom.
Voljela bi da je u ponudi i Marijinski teatar, American Ballet Theater te Paris Opera Ballet. Kad je riječ o Marijinskom čije je “Labuđe jezero” lani bilo u prijenosu, iz Cinestara obećavaju da će sve učiniti da ove sezone ipak uđe neki prijenos iz St. Peterburga.
Novi narativni baleti
Prvaka Tomislava Petranovića posebno zanimaju dva baleta u ponudi: “Zimska priča” u koreografiji C. Wheeldona i “Izgubljene iluzije” u koreografiji A. Ratmanskog.
- Riječ je o novim ostvarenjima talentiranih koreografa koji su se uhvatili u koštac s narativnim baletima. Naime, deficit je koreografa koji se bave baletima s fabulom.
5000 posjetitelja
Nisam imao prilike vidjeti balete Wheeldona i Ratmanskog uživo, ovo je prilika da uz veliku uštedu doživim njihovu kreativnost. Bit će mi to prvi put da gledam balet na ovaj način koji jest koristan u približavanju baleta široj publici. Sam Zagreb, međutim, hvala Bogu, ima jako dobru ponudu klasičnog baleta ‘uživo’, što je najbolji način konzumiranja ove umjetnosti - ističe Petranović. Dodaje da bi bilo lijepo vidjeti u kinu i kompanije suvremenijeg izričaja kao što su Netherlands Dance Theatre ili švedski Cullberg Ballet u kinoponudi.
Prema podacima Cinestara, u posljednje tri godine njihove operne i baletne spektakle pogledalo je oko pet tisuća ljudi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....