Dok je zagrebački HNK prošli tjedan otkazao "Evgenija Onjegina" u režiji bivšeg Putinova savjetnika i Narodnog umjetnika Rusije Jurija Lapteva i pod ravnanjem maestra Mihaila Sinkeviča iz razloga "otežanih okolnosti putovanja", kako je objašnjeno u središnjoj nacionalnoj kući, splitski "Onjegin" – ide.
Zagreb je otkazao operu Petra Iljiča Čajkovskog i Aleksandra Sergejviča Puškina i odlučio se umjesto "Onjegina" za Puccinijevu "Toscu" u kojoj će sudjelovati i ukrajinski umjetnici, a HNK Split istovremeno za svibanj priprema balet prema simfonijskim djelima ruskog skladatelja i motivima Puškinova romana u stihovima koji će koreografirati ruski koreograf i nekadašnji baletni solist Vasiliji Medvedev. Medvedev je rođen u Groznom, školovan na Akademiji ruskog baleta Vaganova i na Konzervatoriju Rimski –Korsakov. Danas živi u Pragu, te je nositelj titule Počasnog umjetnika Estonije.
Medvedev je protagonist međunarodne baletne scene, bio je suradnikom moskovskog Boljšoj teatra, berlinskog Staatsballeta, Litvanskog, Meksičkog, Ukrajinskog nacionalnog baleta u Harkovu i drugih te je otprije je poznat zagrebačkoj i splitskog publici po uspješnim koreografijama baleta "Bajadera" prema glazbi austrijskog kompozitora Ludwiga Minkusa i baleta "Esmeralda" talijanskog skladatelja Cesara Pugnija. Za svog je "Onjegina", praizvedenog u Nacionalnom kazalištu u Pragu 1999. godine, a kojeg će sada pokazati Splitu, dobio Puškinovu nagradu za balet koju dodjeljuje Internacionalni fond za očuvanje Puškinova djel, te je "Onjegin", kao jedan od najuspješnijih baleta Vasilija Medvedeva, zaživio na pozornicama diljem Europe.
U splitskom kazalištu i direkciji Baleta na čijem je čelu Ilir Kerni, vlada veliko zadovoljstvo što Medvedev opet surađuje s južnim nacionalnim teatrom.
- Sretan sam zbog toga što točnije 21. ožujka, započinjemo s probama za tu veliku klasičnu predstavu. Plesači se pripremaju i vježbaju s velikim entuzijazmom, svjesni da ih čeka veliki posao. Raduju se zbog toga što dolaze velemajstori kakvi su Medvedev i Fečo pa će i njihova profesionalna odgovornost i motivacija doći do punog izražaja. Gospoda Vasilij Medvedev i Stanislav Fečo, njegov asistent koreografije, dolaze iz Praga; Medvedev živi u Češkoj, tamo ima stalni boravak – rekao je Ilir Kerni, direktor splitskog Baleta HNK Split, odgovarajući i na pitanje kako je organiziran put ruskom umjetniku.
Kazalište koje nije baš financijski bogato uspjelo je, nakon baleta "Esmeralda", po drugi puta animirati koreografa Vasilija Medvedeva za drugi dolazak u Dioklecijanov grad.
- Da, riječ je o izvrsnom koreografu koji dolazi po drugi put, a istina je da HNK Split nije bogato kazalište. Thierry Malandain, koreograf dvočinke "Mozart à 2 & Don Juan", također je svjetsko ime, ali uspijeli smo ga dobiti, premda smo vrlo skromno kazalište. Kako bih vam mogao objasniti ovu činjenicu.... Ne bi htio ulaziti u detalje, ali, evo, ja sam to uspio. Iskreno, morate znati da sam molio za te suradnje i potrošio kredite poznanstva/prijateljstva s ovim ljudima. Prvi prvom dolasku, osjetili su lijepu atmosferu u našem ansamblu, što mnogo znači za daljnju suradnju. Moj cilj je da splitski Balet ima brendirana imena i taj cilj se mora ostvariti. Na koji način, manje je bitno - uporan je direktor Baleta Ilir Kerni.
Koreograf u "Onjeginu" ne koristi opernu glazbu istog naslova Čajkovskog, već njegova simfonijska djela. Kakva bi bila ocjena muzičke atraktivnosti baletnog"Onjegina"?
- Medvedev kao vrsni majstor klasike znao je izabrati razna djela Čajkovskog, za plesače je to vrlo inspirativno, ali i za naš orkestar će biti vrlo zahtjevno I zanimljivo za svirati. Balet "Onjegin" po prvi put se izvodi u HNK Split, pa je to već događaj sam po sebi - rekao je Kerni, prepuštajući koreografu kad dođe da objavi podjelu "Onjegina".
Vaslijj Medvedvev osnivač je i umjetnički ravnatelj međunarodnog festivala Dance Open Ballet u Sankt Peterburgu i Sankt Peterburg Dance Open Awardaa, osnivač fonda Petipa Heritage, Euroazijskog plesnog festivala. Karijeru je kao plesač započeo u Teatru Mihajlovski, u Sankt Peterburgu drugom po čuvenju nakon Marijinskog, a kao prvak baleta i koreograf potom radi u Estoniji od 1981.Tijekom tog razdoblja je i koreograf i plesač vodećih muških uloga kao što su Albrecht u "Giselle", princ u "Orašaru", Franc u "Copelliji", James u "La Sylphide".
Vasilij Medvedev je dugo godina radio kao izvanredni profesor na Akademiji ruskog baleta Vaganova u Sankt Peterburgu na katedri koreografije. Godine 2009. kao koroegraf je debitirao u moskovskom Boljšoju s baletom "Esmeralda" koji je nastao u suradnji s bivšim umjetničkim voditeljem Boljšoja, Jurijem Burlakom. " Esmeralda " je 2011. prikazana u više od 400 kino dvorana diljem svijeta prijenosom uživo iz Boljšoja. "Esmeralda" odlazi potom u Berlin i Meksiko. Balet Vasilija Medvedeva "Sedam ljepotica", postavljen je za Nacionalno kazalište u Bakuu i dobio je najveću nacionalnu nagradu "Zirvia" te je izveden i u Boljšoj teatru u Moskvi, kao i u Bjeloruskom kazalištu u Minsku. Godine 2013., Medvedev stvara povijesnu rekonstrukciju baleta "Orašar" Petra Iljiča Čajkovskog u berlinskom Staatsballetu. Radio je potom sa Slovačkim nacionalnim baletom, rumunjskom Operom iz Bukurešta, Nacionalnim baletom Azerbejdžana, Hrvatskim narodnim kazalištem u Zagrebu, Makedonskim nacionalnim baletom, kao i Nacionalnim baletom Paname. Kao koreograf, Medvedev je specifičan po tome što je autor vlastitih verzija kanonskih baleta kao što su "Gusar", "Labuđe jezero", "Don Quijote", "Esmeralda", "Bajaderea", "Orašar", "Vragolasta djevojka" i "Coppelia". Kao baš vlastite originalne produkcije lansirao je, među ostalim, "Onjegina", "Romea i Juliju", "Damu s kamelijama", "Pepeljugu" ""Kleopatru".
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....