- U ovom je kostimu plesala Margot Fonteyn u baletu “Ondine”. Sačuvano ih je svega šest, a ovaj je najvredniji jer je u njemu nastupila na premijeri.
Tu uz njega je dio kostima Rudolfa Nurejeva, u kojem sam i ja plesao jer smo u Kraljevskom baletu u Londonu plesali u tuđim kostimima ako su nam odgovarali - priča hrvatsko-britanski baletan Jelko Yuresha dok pokazuje dva kostima smještena u vitrini. Priča nam i o izloženoj fotografiji Ane Pavlove, zadnjoj slici te slavne balerine, potom o njezinoj lepezi, kutijici za šminku...
Obilazimo Muzej za umjetnost obrt noć uoči za utorak planiranog svečanog otvorenja izložbe “Jelko Yuresha - balet i strast”, a društvo nam pravi plesač koji je donirao izložio 200-tinjak predmeta. Pačke vise sa stropa, na zidovima su fotografije s nastupa, u vitrinama vrijedni predmeti...
- Jao, ova mi se slika ne sviđa. Nikako. Pogledajte, u skoku nemam dovoljno ispružene noge - kaže baletan, gledajući jednu svoju fotografiju na zidu. Dvije pačke, postavljene jedna uz drugu, izazovu mu osmijeh. Riječ je o kostimima za ulogu Crnog labuda iz “Labuđeg jezera” te princeze Aurore iz “Trnoružice”. Oba su pripadala Maji Pliseckaji.
- U svojem stanu, na svojem tepihu, popravljao sam joj noge. Ne šalim se: tad je imala 70-ak godina i pripremala se za jedan nastup, a ja sam joj dao nekoliko korekcija - kaže Yuresha.
Mnogo je sitnica rasuto prostorom i treba vremena da bi ih se sve proučilo. Mogu se naći nacrti kostima - onih koje je on radio, jer se i time bavio tijekom svoje duge i bogate karijere, kao i kostima koje su drugi osmišljavali za njega i njegovu plesnu te životnu partnericu Belindu Wright. Tu su i kostimi Alicije Markove iz “Giselle”, Mihaila Barišnjikova i Vladimira Malakhova, s kojim je tijekom karijere također radio. Na zidovima se nalaze brojne fotografije: njegov i Belindin prvi nastup, slika Ane Roje, kao i zabilježeni trenutak kad je njega i kolege primila kraljica Elizabeta.
- Dosad sam neke donacije darovao muzejima u Londonu, Zürichu i New Yorku, no najviše sam predmeta upravo darovao ovom muzeju. Nakon odlaska u London plesao sam velike uloge i postao istaknuti britanski baletan, ali u svojem srcu još uvijek sam ostao Željko s Gornjega grada - zaključuje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....