Prije nešto više od tjedan dana održana je dodjela Nagrada hrvatskog glumišta. U kategorijama najboljih glumice i glumca u drami trijumfirala su već etablirana glumačka imena - Zrinka Cvitešić i Goran Višnjić, no večer je bila uspješna i za mlade glumice Ružicu Maurus, koja je po preuzimanju nagrade sve dirnula autentičnim i duhovitim govorom, te Lanu Menigu. Dok je potonjoj nagradu donijela predstava "Možeš biti sve što želiš", Maurus je izvedba u predstavi "Gostioničarka" osigurala priznanje u kategoriji izuzetnog ostvarenja mladih umjetnika do 28 godina.
Na priznanje struke kojim se ove mlade glumice već pri početku svoje profesionalne karijere mogu pohvaliti osvrnula se i Dubravka Vrgoč, intendantica HNK u Rijeci te idejna začetnica projekta "Oni dolaze", u kojem su sudjelovale i Maurus i Meniga (glumice su, zanimljivo, u Petom kupeu nastupile zajedno). Komentirala je i važnost projekta, koji je podržao Jutarnji list, te podrške mladim glumcima:
"U ove dvije godine otkako se održava projekt "Oni dolaze" promovirano je tridesetak mladih glumaca, od kojih su se neki u tom međurazdoblju ne samo dokazali u hrvatskim kazalištima ili hrvatskom filmu, već postali zvijezde naših pozornica i filmskih platna, o čemu svjedoče i brojne ovogodišnje nominacije te nagrade hrvatskog glumišta. Budući da je u današnjim rasporedima, pa i onim medijskim, sve manje prostora za "one koji dolaze", mladi glumci imaju neznatnu ili nikakvu priliku da se prezentiraju. Kazališta su zbog financijskih limita sve više zatvorena za mlade te im ne daje mogućnosti da nakon završenog studija pronađu svoje mjesto u ansamblima.
O mladim glumcima znamo vrlo malo ili gotovo ništa, a jedinom se prilikom ukazuje njihovo eventualno sudjelovanje u televizijskim sapunicama, čime se nerijetko stvara i kriva slika o novoj generaciji glumaca. Europska komisija u posljednje vrijeme, u kulturnim strategijama, ističe potrebu za promoviranjem mladih umjetnika, držeći da je njihova pozicija u današnjem društvu iznimno teška. Umjetnicima se nakon završetka školovanja ne nudi aktivno sudjelovanje u profesionalnom životu, nego postaju marginalizirani, a time osuđeni na dugogodišnje čekanje ili slučajne prilike", rekla je Vrgoč te dodala:
"U tom se kontekstu postavlja i pitanje budućnosti europskog kazališta u kojem je već prosječna publika prešla granicu od 60+, a ansambli repertoarnih kazališta ne zapošljavaju mlade, već ih povremeno ugošćuju u pojedinom projektu, ne brinući se uopće za njihov kreativni razvoj. Sve su to bili razlozi zbog kojih smo pokrenuli projekt "Oni dolaze" sa željom da predstavimo mlade glumce te im otvorimo prostor za kreaciju, a hrvatske izvedbene umjetnosti, hrvatsko kazalište i film time učinimo uzbudljivijima".
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....