PREMIJERA U HNK RIJEKA

NEOBIČAN SPOJ NEOKLASIKE I SUVREMENOG BALETA Slavni talijanski koreograf Bigonzetti sa plesnom predstavom 'Rossini Cards' obišao je svijet

 

Suvremeni talijanski koreograf Mauro Bigonzetti, koji je, osim kao jedan od najpoznatijih talijanskih majstora koreografije, poznat i po tome što je bio direktor Baleta La Scale, postavio je “Rossini Cards” na scenu riječkog HNK Ivana pl. Zajca.

Riječ je o naslovu predstavljenom kao “suvremena baletna predstava”, a baletni ju je ansambl izveo u subotu. Zasad su u planu još četiri izvedbe. Nije riječ o djelu kreiranom za ovaj ansambl jer je koreografija u 15 godina, otkad je stvorena, izvođena diljem svijeta. S plesačima u Rijeci do Bigonzettijeva dolaska radila je njegova asistentica Béatrice Mille, koja je i sama plesala na praizvedbi djela.

Neobičan spoj

- ‘Rossini Cards’ ima toliko mnogo životnih aspekata: tragično, komično, dirljivo, ludo... Prenoseći djelo riječkim plesačima, shvatila sam da je, osim rada na detaljima kako bismo uhvatili Bigonzettijev duh i stil, također bilo važno ‘preslikati’ posebnu, jedinstvenu i veličanstvenu energiju koju plesači osjećaju kada je Mauro prisutan u dvorani, a zatim ju prenijeti na pozornicu, publici. Tada se događa čarolija - rekla je Béatrice Mille.

“Rossini Cards” nema radnju: riječ je o scenama iz paralelnih života, koje je svojim tijelima ispričalo 16 plesača: Ricardo Campos Freire, Ksenija Duran Krutova, Shota Inoue, Marta Kanazir, Andrei Köteles... Što se glazbe tiče, korišteni su snimci dijelova Rossinijevih opera, a na izvedbi je četiri skladbe na klaviru uživo izveo riječki pijanist Filip Fak. Riječ je o predstavi koja je neobičan spoj neoklasike i suvremenog baleta.

Poslastica za publiku

- Kao i mnogi moji radovi, ‘Rossini Cards’ inspiriran je glazbom samom; predstava je osobito inspirirana Rossinijevom briljantnošću u skladanju, njezinom unutarnjom teatarskom i ekspresivnom moći. Također, inspirirala me svojim potencijalom za koreografsku gestu unatoč tome što nijedno njegovo djelo nije pisano za balet - rekao je Bigonzetti o svojem djelu.

Zanimljiva je činjenica da je kazalište odlučilo publiku, koja uz kupljenu kartu podigne i propusnicu, pustiti iza pozornice prije same predstave kako bi mogla vidjeti pripreme za izvedbu i osjetiti atmosferu koja vlada među članovima ansambla. Publika će tako moći vidjeti kako se zagrijavaju i pripremaju plesači, gdje se šminkaju i odijevaju, upoznati labirint kazališnih prolaza i prostorija oko pozornice.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 02:37