ZKM-OVA PRAIZVEDBA

Nova, provokativna predstava ‘Ja sam ona koja nisam‘ ponire u unutarnje svjetove triju žena

ZKM-ova predstava 'Ja sam ona koja nisam'
 ZKM/Marko Ercegović
Magelli i Udovičić Pleština će unutar Matišićeva pisma svojim postupkom tražiti procjepe u prostor podtekstualnog ili čak psihodramskog

Pred ZKM-om i gledateljima je praizvedba teksta Mate Matišića, "Ja sam ona koja nisam" u režiji velikog Paola Magellija, a dramaturgiju potpisuje Željka Udovičić Pleština.

Prateći strukturu Matišićeva teksta, predstava je konstruirana od tri jednočinke, naslovljene "Hrvatska Lolita", "Porno film" i "Žena djevojčica", koje povezuju glavni ženski likovi. Ipak, redatelj i dramaturginja odmiču se od realističnosti i naturalističnosti prvog plana teksta te poniru u unutarnje svjetove triju žena, onih koje su izudarane, ranjene i opet prelijepe, koje se razotkrivaju fizički i emotivno, neustrašene od tuđih pogleda, halapljivih i sažalnih, izrastajući na njima iznova u nova bića koja žive s druge strane brutalne stvarnosti.

U predstavi, čija premijera je 22. listopada, a reprizne izvedbe možete pogledati 23., 26. i 27. listopada, glume: Anđela Ramljak, Lucija Šerbedžija, Urša Raukar, Maro Martinović, Milivoj Beader, Barbara Prpić, Doris Šarić Kukuljica, Hrvojka Begović, Filip Nola, Frano Mašković, Ugo Korani, Zoran Čubrilo, Dado Ćosić i Katarina Bistrović Darvaš.

Matišićevo pismo dobro je poznato hrvatskoj kazališnoj publici, na mjestima potpuno oporo i gotovo surovo u svom temeljnom dispozitivu, snažno kontrastirano sa žanrovskim odrednicama komedije ili crne komedije, a opet do kraja iskreno i ogoljeno u svom sadržaju, koji u tom transferu između autora i njegove publike ne štedi baš nikoga. Ovog pisca na pozornicama uglavnom uprizoruju u realističnom ili čak naturalističkom izvedbenom prosedeu, međutim, namjera je redatelja Paola Magellija, u suradnji s njegovom stalnom dramaturginjom Željkom Udovičić Pleštinom, zapravo suprotna i zbog toga izrazito uzbudljiva.

Magelli i Udovičić Pleština će unutar Matišićeva pisma svojim postupkom tražiti procjepe u prostor podtekstualnog ili čak psihodramskog, čime će i osnovni prosede ove predstave biti izmaknut u unutarnje svjetove ženskih junakinja, u kojima će se jasno zrcaliti naša pomalo trusna i neizvjesna sadašnjost, uvijek prije svega spremna, a ovoga puta kroz jedinstveno žensko iskustvo, na teško suočavanje s istinom vremena koju svi zajedno dijelimo i živimo.

Paolo Magelli, jedan od najeminentnijih redatelja ovih prostora, nastavlja svoju dugovječnu, uzbudljivu i po svemu jednu od najznačajnijih suradnji između jednog redatelja i jednog kazališta, kroz inscenaciju nove trilogije Mate Matišića u kojoj su osnovne narativne linije, motivi, a onda i sama unutarnja kompozicija zastupljenih drama povezane sa ženskim likovima i njihovim sudbinama. Na taj način drame funkcioniraju kao formalno žanrovske i strukturalno odvojene cjeline, povezane likovima koji ih grade i povezuju.

U sigurnom rukopisu Paola Magellija i njegova autorskog tima suradnja s Matišićem zasigurno će rezultirati uzbudljivom i provokativnom predstavom.

image
ZKM
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 16:51