Zagrebački HNK na pozornicu je uveo novog Eru, odnosno Miću i Mlinara Simu, u najslavnijoj domaćoj operi koja 2. studenoga slavi 94 godine na domaćim i svjetskim pozornicama. Tenor Domagoj Dorotić i bariton Davor Nekjak prije "Ere s onoga svijeta" nikada se prije nisu sreli u nekoj opernoj predstavi zagrebačkog HNK, iako tamo zajedno rade kao prvak i solist. Doduše, Nekjak je stigao tek lanjske sezone iz Rijeke. Ovako, to je bilo i scensko upoznavanje i debi. Dorotić je u naslovnoj ulozi Gotovčeve opere debitirao krajem prošle sezone, da bi mu se u društvu novih lica u ključnim ulogama u listopadu pridružio kolega Nekjak, u ulozi Mlinara Sime. Možda se uskoro nanovo sretnu u repriznoj izvedbi Straussova "Šišmiša", opet u napetom odnosu. No dok u "Eri" Mića izludi i zarobi Mlinara te s njime razmjeni odjeću, u opereti će se situacija okrenuti, Von Eisensteinu će fino smjestiti dr. Falke, u "osveti šišmiša". Uglavnom, zanimljiv sraz dvaju pjevača od temperamenta, Makedonca iz Bitole i Zagrepčanina bračkih korijena, koji znaju svirati, jedan klavir, drugi trubu.
Naime, tenor i bariton, sudeći prema prvom zajedničkom susretu na pozornicu, imaju kompatibilnost, obojica se znaju baš igrati na sceni i paze na komiku. Nekjak čak radi pomak, pjevajući jednog veselog Simu koji valjda brzo ožedni jer puno samelje. Jednako tako, njihove im se autentične vokalne boje dijelom nadopunjuju, u toplim i tamnim vrijednostima. U pozadini je uvažavanje iako je Dorotić mnogo iskusniji od Nekjaka.
- Davor Nekjak je fantastičan mladi bariton, prije svega je izvrsno talentiran i dobro glazbeno potkovani muzičar, moćnog glasa s lijepom bojom! Kao kolega se pokazuje kao pouzdan, profesionalan i, što je isto tako bitno, zabavan! Zato se dobro slažemo, a ono po čemu se još može vidjeti kvaliteta muzičara i čovjeka među svojim kolegama, jest to što poštuje starije kao autoritete, pa vjerujem da se na taj način razvija u pravom smjeru, učeći i slušajući po koji savjet - kaže Dorotić koji je, kako je više puta istaknuto, jedan rasni spinto tenor, narodski rečeno, romantik i ratnik (i Lennon i Juranić).
Bariton Nekjak uzvraća na sličan način:
- Domagoj Dorotić je ulogu Ere izvrsno donio i pjevački i glumački, ali ono u čemu ga posebno cijenim jest njegovo partnerstvo na sceni. On nije jedan od onih kolega koji duete ili skupne scene soliraju, ili rade ‘za sebe‘, čak ni u ovoj ulozi, koja je naslovna. S takvim Erom i režija ima bolji tijek i pravi efekt - smatra pjevač koji je prethodno bio i Papageno u "Čarobnoj fruli".
Obojica su svjesni da je uloga u najslavnijoj hrvatskoj operi nešto što se brusi s reprizama. Domagoj Dorotić podcrtat će kako je uloga Ere prilično zahtjevna, kako glumački tako i pjevački. Naime, publiku ponese komika i gusta partitura opere, pa možda i ne ide uvijek za tim da treba ne vokal, nego glasina da pjevaš veliku ulogu u Eri.
- S obzirom na bogatu, genijalnu harmonizaciju i moćnu orkestraciju ovog opernog remek-djela, glasovno treba biti dovoljno moćan, a opera, opet, glumački iziskuje savršenu dikciju genijalnog i jedinstvenog libreta, te traži kako interpretativnu tako i glasovnu fleksibilnost da bi se Mića što uvjerljivije prikazao kao šaljiv, dovitljiv, a karakterno plemenit, snažan i samopouzdan lik. Mislim da je Mića uloga koje se gradi kroz svaku predstavu i treba dosta utakmica u nogama da bi se uigrala i pjevački i glumački usavršila. Ona je u vrhu tenorskog repertoara, jedna od zahtjevnijih uloga u usporedbi s najzahtjevnijima - govori Dorotić koji pedantno nastoji usavršavati ulogu kroz izvedbe koje tek slijede.
Ove sezone Dorotić, koji je radio prije zagrebačkog u osječkom i riječkom HNK, igrat će princa u Dvorakovoj "Rusalki", a želja mu je jednog dana pjevati Radamesa u "Aidi", bude li to Verdijevo djelo na repertoaru.
Već pri samom ulasku u angažman HNK prošle sezone, Davoru Nekjaku najavili su da će pjevati Mlinara, ulogu u kojoj je prisutan jako koloristični izvorni melos Zagore.
- Mlinar Sima je jedna od zahtjevnijih uloga koje sam dosad pjevao, dosta je visoko napisana, ali je, isto tako, bila i jedna od onih uloga za koje već tijekom prvog čitanja nota znate da je baš za vas. Uživam u ulozi, ali i u cijeloj operi, pogotovo zbog umijeća kojom je Gotovac standardizirao tradicijsku glazbu s našeg područja u ovoj operi. Kao Makedonac verziran za narodnu glazbu, mogu reći da ima puno dijelova gdje se pojavljuju ritmovi koji su u makedonskoj narodnoj glazbi svakodnevnica, sedmero-osminski i devetero-osminski. Potom, konkretno, harmonijski mol u ariji Mlinara, u kojem su mnoge makedonske pjesme napisane. Primjerice, on je prisutan u ‘Jovano, Jovanke‘, ali i u sevdahu te, općenito, u melosu regije. Završno kolo također ima harmonijski jezik sličan makedonskom folkloru - tumači Nekjak koji pripada novoj generaciji zagrebačkih pjevača, među kojima su i Filip Filipović, Darija Auguštan i Emilia Rukavina, koji su se u vrlo kratkom vremenu iznimno etablirali.
Nakon gostovanja u ljubljanskoj produkciji Puccinijeve "La Boheme", Davor Nekjak sudjelovat će ove sezone u premijeri Massenetova "Werthera", u ulozi Alberta. Domagoj Dorotić i, odnedavno i Nekjak, članovi su najelitnijeg vokalnog ansambla u zemlji, gdje pjevaju sami majstori pjevači, i taj ansambl uskoro publici priprema iznenađenje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....