Rakan Rushaidat, glumac jordansko-podravskog podrijetla, kroz svoje se kazališne i filmske uloge dokazao kao najbolji u svojoj branši, što je potkrijepio i velikim brojem nagrada u Hrvatskoj i regiji.
Odolijevajući snimanju sapunica, tijekom godina se isprofilirao u gotovo ekskluzivnog filmskog i kazališnog glumca. Prvi stalni angažman imao je u Dječjem kazalištu Trešnja, a posljednja od brojnih uloga kojima je uveselio najmlađu publiku ona je simpatičnog medvjedića Winnieja Pooha u predstavi “Jasno k’o pekmez”.
Predstavu je režirao i dramaturški obradio ugledni profesor s Akademije dramskih umjetnosti Damir Munitić kojemu je Rakan svojedobno bio asistent.
Za razliku od posljednje predstave “VIS Životinje”, u kojoj je Rakan imao naslovnu ulogu i koja je imala naglasak na glumačkoj vještini oponašanja životinja, “Jasno k’o pekmez“ predstava je šarolike scenografije i veselih likova plišanih životinja.
Jedini muškarci u predstavi
- Likovi Prasko, Zec, Magarac i Medo su plišane igračke Christophera Robina. Većim dijelom smo se u ovoj predstavi bavili scenografijom, u što je uloženo puno truda, kao i u kostimografiju. Profesoru Damiru Munitiću bio sam asistent u klasi na Akademiji, u kojoj su studirale Aleksandra Stojaković i Iskra Jirsak koje su sada u predstavi. Cure su, zapravo, s predstavom otišle korak dalje i to je, po mom mišljenju, najbolji mogući nastavak školovanja. Rijetko se događa da možeš raditi s nekim na Akademiji i odmah iza toga zakoračiti u profesionalni angažman s istim ljudima. U predstavi dominira ženska energija obzirom na činjenicu da su veći dio ekipe žene - ispričao je Rakan. Predstava “Jasno k’o pekmez” specifična je i po tome što ima pravi obiteljski karakter jer su svi zaposlenici Trešnje.
Radili poput male obitelji
- Lijepo je i to što su ljudi koji nam rade glazbu naši domaći. Glumica i pjevačica Ivana Starčević već je sudjelovala u Trešnjinim predstavama i Daniel Biffel koji je zaposlen u Trešnji kao dizajner tona. Imali smo privilegiju da su nam ti ljudi sami donosili materijale istodobno s probama. Što se tiče tog dijela imali smo super uvjete i radili smo kao mala obitelj - objasnio je glumac. Inače, s Ivanom Starčević je Rakan u sretnoj vezi, a zaljubili su se dok su zajedno radili na kultnoj predstavi “Kauboji“ u teatru Exit.
U Trešnji, koja je Rakanu prvi i jedini stalni angažman, odradio je u pet godina cijeli niz različitih predstava i uloga.
- U Trešnji smo radili svakakve predstave: od golemih i zahtjevnih kao što su ‘Pinokio’ i ‘Frankenstein’ do nekih potpuno jednostavnih, gotovo exitovskih, s Medvešekom i Ksenijom Zec, koje imaju potpuno drugu estetiku. U ovih pet godina, koliko sam ovdje, svašta sam prošao i time sam veoma zadovoljan. Mislim da imamo kvalitetne redatelje. Munitić nije dugo režirao u kazalištu jer se posvetio pedagogiji. Puno je radio na Akademiji i mnogi, uključujući i mene, puno su naučili. Privilegij mi je raditi s njim - istaknuo je Rakan.
Trešnjin glumački ansambl oduvijek odlično surađuje s teatrom Exit, a i na tom području Rushaidat se isticao svakom svojom ulogom.
Ne manjka mu posla
- Exit nema svoj ansambl i nama ‘trešnjićima’ otvorilo vrata za večernje predstave i neku drugu vrstu kazališta. Tijekom dana igrali bismo u Trešnji, a navečer u Exitu. Poučeni tim iskustvom namjeravamo proširiti i Trešnjin repertoar - kaže glumac.
Naime, Trešnja kao vodeće dječje kazalište namjerava uskoro uvesti i večernju scenu za odrasle. No, poznati glumac ističe kako mu ni sada ne nedostaje posla.
- Nemam vremena ni za radiodramu koliko sam u kazalištu. U Trešnji sam lani igrao samo stare predstave, pa ove godine to pokušavam nadoknaditi malo većim angažmanom. To mi je drago jer rastemo svaki dan i radimo sve kvalitetnije predstave. Imamo doista jak ansambl i mogućnosti da to ostvarimo. Ljudi koji dolaze i gledaju naše predstave, kažu da su to predstave za odrasle i da smo dosta jaki. Svu bih snagu u sljedećih nekoliko sezona uložio u to - zaključio je Rakan.
Winnie Pooh bit će dizajnerski poseban
Profesoru Damiru Munitiću Winnie Pooh je jedan od dražih likova u literaturi, a za svoju predstavu “Jasno k’o pekmez“ kao predložak je uzeo “Tao Winnieja Pooha” Benjamina Hoffa. Obećao je da će domaći Winnie Pooh biti dizajnerski poseban. Profesor Munitić dječju predstavu režira nakon 25 godina stanke.
- Smatram da smo napravili izvrstan posao, a zbog glazbe se posebno veselim predstavi. Medo će zadržati osnovnu strukturu kroz niz dogodovština i tijekom radnje će sazrijevati od mede kratke pameti do mede koji rješava probleme.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....