BURNE REAKCIJE

Revoltirani građani u Splitu trgaju ih sa zidova, drugi tvrde: ‘Samo prljavi umovi tu vide ženski spolni organ...‘

Plakat za predstavu ‘Gazdarica‘ splitskog HNK

 Kazinoti & Komenda
‘Nakon jezičina, sad pi**a‘; ‘Na prvu sam pomislila da je neki ginekološki kongres, a onda...‘, ovo su samo neki od komentara

Plakat dizajnerskog dvojca Kazinoti & Komenda za novu predstavu "Gazdarica" splitskog HNK opet je uzbudio duhove, tek što se smirila drama oko njihova plakata za ovogodišnje Splitsko ljeto.

Na prošlom plakatu u prvom planu su dva jezika u poljupcu, što je splitski mostovac prozvao "pornografskim uratkom" za neki jeftini bordel ili pornografsko kino, a najnoviji aludira na ženski spolni organ, iako to možda vide samo oni "prljavog uma" jer je na slici novčanik pun novca.

image

Plakat za Splitsko ljeto

Kazinoti & Komenda

Neki plakati na ulicama Splita čak su potrgani, neki ga kritiziraju u komentarima po društvenim mrežama, ali Mostov splitski gradski vijećnik Josip Markotić ovaj put nije nam htio ništa komentirati.

Mišljenje javnosti je podijeljeno i ima reakcija.

"Nakon jezičina, sad pi**a"; "Na prvu sam pomislila da je neki ginekološki kongres, a onda... Sjajno, provokacija na koju moraš reagirati"; "Ono kad sve stane ne u jednu riječ, nego u jedan takujin (novčanik, op. a.)"; "Kreativan i provokativan, kakva bi umjetnost i trebala biti"; "Svatko vidi što želi vidjeti"; "To je to. Para buši gdje burgija ne može"; "Ovo je točno za plakat"; "Neka ih što više da se skine stigma. S novčanika"; "Bolje se rodit‘ bez one stvari, nego bez novčanika" neki su od komentara.

image

Josip Markotić

Duje Klaric/CROPIX

Splitski dizajner Karlo Kazinoti kaže da su zasad reakcije odlične zbog čega mu je jako drago, a kritike na društvenim mrežama nije vidio.

"Ideja za plakat je proizašla iz samog dramskog teksta, a u komunikaciji s redateljem i ravnateljem Drame od ponuđena tri rješenja odlučili smo se za ovo koje je najviše u duhu predstave", rekao nam je Kazinoti.

image

Karlo Kazinoti

Jakov Prkic/CROPIX

Vicko Bilandžić, intendant HNK Split, kaže nam da je tumačenje teme plakata u glavi promatrača.

"Od dva motiva koji se isprepleću na njemu, jedan je pokretač za dosta zla na planetu, a drugi, između ostaloga, rađa ljude: umjetnike i lopove, doktorice i prevarantice. Ne smatram skandaloznom asocijaciju koju pobuđuje fotografija novčanika. Štoviše, komedija o strasti i požudi koju pobuđuje zavodljiva gazdarica/krčmarica Mirandolina u Turrinijevoj adaptaciji i viziji redatelja Same M. Streleca istodobno je i priča o pohlepi za novcem, turizmu 21. stoljeća onakvom kakav i Split danas proživljava. Stoga baš ovakav plakat korespondira s osnovnom idejom predstave", kaže splitski intendant.

image

Vicko Bilandžić

Jakov Prkic/CROPIX

Dodaje kako ni on nije čuo da je plakat doživio loše interakcije s publikom, ali ako i jest, smatra, to mu je dodatna vrijednost.

"Zamislite obrnuti slučaj, da netko samo prođe pokraj plakata i ne pogleda ga. Toga se užasavam kao i teatra koji ne izaziva nikakve reakcije i koji zadovoljava baš svačije ukuse i kriterije. Kazalište koje nije polemično nema smisla. I naravno, sad svi znaju da HNK priprema predstavu ‘Gazdarica‘ i da je još nešto ulaznica ostalo za samo četiri izvedbe ovog ljeta", ističe Bilandžić.

Splitski HNK je za 9. kolovoza zakazao premijeru nove predstave "Gazdarica". Naslovnu ulogu tumači Petra Kovačić Botić uz kolege iz ansambla.

Dizajnerski duo Kazinoti & Komenda djeluje na sceni već dulje od desetljeća, a zaslužan je za vizualna rješenja mnogih događanja u Splitu i Hrvatskoj. Radili su plakate za razna kulturna događanja, među kojima se posebno ističu oni za Festival mediteranskih filmova Split.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
14. prosinac 2024 18:01