GORAN GOLOVKO

SPLITSKO LJETO 'Strasti su se napokon stišale i možemo raditi na programu'

 Tom Dubravec/CROPIX
Dolenčić režira ‘Samsona i Dalilu’, a Olja Lozica Calvina

Nakon tri mjeseca razmjene vatre strasti se u Splitu, gradu punom strasti, stišavaju. Radi se, naravno, o konačnoj odluci ministrice kulture da ulogu ravnatelja Splitskog ljeta dodijeli Goranu Golovku, aktualnom intendantu splitskog HNK, a ne Senki Bulić.

Tako je, uostalom, u 60-godišnjoj povijesti Splitskog ljeta uvijek i bilo. Osim 2012. kad je ravnatelj HNK Split bio Duško Mucalo, pa je kulturna javnost s olakšanjem dočekala da ga i Biškupić i Mesić odbiju imenovati ravnateljem Ljeta. Goran Golovko, aktualni intendant i ravnatelj Splitskog ljeta, naravno, izuzetno je zadovoljan.

Čudan rasplet

“Dok god Hrvatsko narodno kazalište Split bude odgovorno za Splitsko ljeto, prirodno je i logično da intendant HNK bude odgovoran za festival”, kaže, što je i bio uvijek argument protivnika Senke Bulić.

Kako je nakon tri mjeseca između zaraćenih klanova, ministričina i Golovkova, došlo do suglasja, navodno, nitko ne zna. Valjda onako... Digla žena ruke od uzaludna posla. A jesu li tome prethodile neke računice nitko, kaže, pojma nema.

“Ma znate što”, kaže naš upućeni splitski sugovornik, “u Splitu vam je sve bizarno, pa je i rasplet čudan. Ovaj grad je maloljetan, tako da meni nije mrsko kad se država postavi kao korektiv, što se pokazalo izuzetno korisnim kad je odbila imenovati Mucala ravnateljem Ljeta, da se taj barbarizam ne bi širio dalje.”

Strah od dvojne uprave

Sam Golovko nije sklon mistificiranju. “Postao sam sam sebi iritantnim zbog svoje upornosti”, kaže, “ali da nije bilo spremnosti i upornosti čelnih ljudi grada Splita koji su prepoznali pozitivne pomake u radu kazališta i potencijalnu štetu koju bi mogla nanijeti dvojna uprava nad festivalom, do ovakve odluke ne bi došlo.”

S druge strane, reteriranjem u vezi sa Senkom Bulić ministrica je dovela pred gotov čin sve buduće ministre kulture.

Priču o budućem udruživanju Splitskog ljeta i buduće koncertne dvorane, koju bi vodio jedan čovjek, naš sugovornik smatra pomalo ridikuloznom. “Nije to bog zna kakva dvorana, to je mala dvorana, i cijela je ta priča ‘na dugom štapu’, ne može se uopće dovesti u vezu sa Splitskim ljetom koje je velika i važna manifestacija sa 60-godišnjom tradicijom.”

To će pokušati dokazati i Golovko, temeljeći program “na pozicioniranju Splita i Hrvatske u kontekst mediteranskog kulturnog identiteta, s naglaskom na naše sučeljavanje sa sposobnošću prihvaćanja drugih i drugačijih. Imamo li tu sposobnost? Stoga okosnicu dramskog programa čine Shakespeareov “Mletački trgovac” i “Nevidljivi gradovi” Itala Calvina zajedno sa “Sunčanim gradom” Radovana Ivšića, a u opernom programu to je “Samson i Dalila”. Utopijski i istovremeno ironijski zajednički nazivnik festivala je “Sunčani grad”.

Drugi i drukčiji

Golovko ne smatra da je za Ljeto kasno, dapače: “Dok smo čekali rasplet u Ministarstvu kulture, nismo sjedili skrštenih ruku i spremali smo se za predstojeće ljeto. Sada mogu najaviti: ‘Samsona i Dalilu’ režirat će Krešimir Dolenčić, ‘Nevidljive gradove’ i ‘Sunčani grad’ Olja Lozica, ‘Mletačkog trgovca’ dobro nam poznati ruski gost Aleksandar Ogarjov, dok će suvremenu baletnu premijeru koreografirati Makedonac s iskustvom stečenim na više kontinenata, Igor Kirov, a na glazbu Kirila Džajkovskog. Pjevačke, plesačke i glumačke podjele već su gotovo definirane, i preostaje nam finalizirati dogovore u vezi s gostujućim i popratnim programima. Vjerujem da će ovo biti ljeto za pamćenje!”

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 10:21