Već prvog listopada sprema nam se još jedan Sudnji dan. No, umjesto Isusa, sudac je ovdje živopisna figura s dizajnerskim naočalama, pažljivo napravljenom frizurom i pomalo devijatnim osmijehom, koja u ruci drži - laptop.
Sudnji dan, događaj na kojemu se biraju najbolji kreativci koji stoje iza reklama koje smo zapazili, osmislili su Branimir Lazanja, dizajner koji je samostalno te s vlastitom agencijom Najlon ili s drugim agencijama osvojio niz strukovnih nagrada, zatim copywriter i pjesnik Maro Pitarević te PR stručnjak Alan Bahorić.
Šareni vizuali
Od posla kreativnog komuniciranja u Hrvatskoj trenutno živi 10 tisuća ljudi, neki su od njih pravi umjetnici svog posla, a drugi vjerojatno i nisu. Lazanju, Pitarevića i Bahorića zanima promocija onih koji stoje iza najkreativnijih reklama, s imenom i prezimenom. Prošle je godine ovaj događaj bio na Zagrebačkom velesajmu i isplivalo je ime Vanje Blumenšajna. Ove je godine Sudnji dan promijenio i vizuale i lokaciju.
Za razliku od lanjskih crno bijelih fotomontaža inspiriranih horor filmovima iz pedesetih godina, koji su budili osjećaj zebnje pred nadolazećom katastrofom, 2011. je sva u šarenim bojama. No, šarenilo će vas zavarati samo na prvi pogled jer zapravo je puno gore: prijetnja katastrofe je još uvijek tu.
200 članova žirija
Autor novog vizuala je Vedran Klemens, koji kaže kako je jedva dočekao priliku da neumjerenim šarenilom i ekspresijom likova, kanibalizmom i golim guzama ironizira svijet politički korektnih oglasa čijem stvaranju svakodnevno pridonosi. Inspiracija je očita: prizor Sudnjeg dana onako kakvog su ga vidjeli u srednjem vijeku. Autor je, vidljivo je na vizualima, veliki ljubitelj Hierony-musa Boscha.
Kreativci napeto iščekuju. Oni koji nisu poslali dobar rad, neće proći baš najbolje, jer čeka ih strašni sud. Inspiracija je za Klemensove vizuale bio i velik broj članova žirija koji glasaju online: njih dvjestotinjak koji biraju između više od 500 prijavljenih radova.
Utilitarna umjetnost
Tatjana Petric, Emilije Šimić i Ivana Čukelj, pak, nacrtale su gumicu u obliku munje kojom se brišu odbačene ideje. One događaj Sudnji dan vide kao brisača loših ideja. Brainstorming, dolaženje do dobre ideje, najvažniji je dio kreativnog procesa.
Svi sudionici festivala u natjecateljskom dijelu bore se za 12 ordena Sudnjeg dana. Novost je i lokacija: Muzej suvremene umjetnosti, a jako se veselimo projektu “Piss of Art”. Dvanaest TOI TOI mobilinih WC-a oslikavat će i pretvoriti u jedinstvena umjetnička djela Lunar, Zets, Sretan bor, Howard Hule, Lonac, Nindža Tiger i Pekmez med i brojni drugi umjetnici. Publika će moći i korisiti ovu, kako ju organizatori nazivaju, utilitarnu umjetnost.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....