Nagrada INMA-e Svijetu kulture

Studenti Likovne akademije crtaju oglase? Sjajna je ideja prepoznata i međunarodno

Svijet kulture

Znalo se da će se morati pokušati ono nemoguće - biti samoodrživ, odnosno sami se financirati od oglasa. Uzor su nam bili crtani oglasi iz prve polovice 20. stoljeća

Ideja je zapravo jednostavna: umjesto da objavljujemo oglase tvrtki kakve vidimo posvuda, ajmo ih mi nacrtati pa da ipak izgledaju drugačije – jedinstveno. Kulturni magazin s velikim temama, velikim formatom i dodatno – vrhunskim radovima mladih slikara Akademije likovnih umjetnosti. Kada se prošle jeseni pokretao Svijet kulture, nadajući se da se jedna velika globalna kriza bliži kraju, ni ne sluteći da se s obzora valja još veća i strašnija, redakcija je znala da se neće moći samo - pisati o kulturi i umjetnosti i da će taj naš veliki i idealistički projekt - novi prilog za kulturu koji uz dnevne novine izlazi u mjesečnom ritmu, morati imati temelje u stvarnosti. Znalo se da će se morati pokušati ono nemoguće - biti samoodrživ, odnosno sami se financirati od oglasa. A tko se još danas oglašava u printu, i to u magazinu za kulturu? No, art direktor Svijeta kulture Tomislav Botić imao je sjajnu ideju. Zašto klijentima, svojim poslovnim suradnicima, ne bismo ponudili dodanu vrijednost - da njihove oglase kreiraju, crtaju i slikaju studenti zagrebačke Likovne akademije. Uzor su nam bili crtani oglasi iz prve polovice 20. stoljeća. A i željeli smo mlade umjetnike povezati s realnim sektorom i da im to bude jedna od mogućih ulaznica za budućnost. I dogodilo se ono nemoguće, osim što nas je čitateljska publika sjajno prihvatila, oglašivači su prepoznali našu inovaciju. Pa su tako svoj brend u ruke mladih umjetnika predali Hrvatski Telekom, Vindija, Belje... Oglašavanje u Svijetu kulture poraslo je za 395,91 posto.

image

Svijet kulture

image

NAJAVA NEDJELJNOG MAGAZINA - SVIJET KULTURE u ned

To je u četvrtak 9. lipnja prepoznao i stručni žiri International News Media Association (INMA), vodeće medijske organizacije u svijetu koja je posvećena provođenju i istraživanju najboljih praksi u medijskim organizacijama. Organizacija ima 20 tisuća članova iz više od 900 medijskih kuća iz 80 zemalja.

Svijet kulture pobijedio je u kategoriji Najbolja ideja za rast oglašivačkih prihoda. Ono što je fascinantno jest da je tu pobjedu odnio magazin za kulturu.

image

Svijet kulture

image

NAJAVA NEDJELJNOG MAGAZINA - SVIJET KULTURE

Zapravo je sve počelo još u prvom broju gdje se crtala reklama za varaždinsku Vindiju. Troje studenata Mihael Bađun, Petra Divković i Zdenko Mikša ušli su u najuži krug, a Vindija je odabrala dva rada. Oglasi odnosno crteži oduševili su svojom svježinom, duhovitošću, ali i profesionalnim tehnikama. Tu posebno vrijedi istaknuti i radove Lore Elezović i Nikoline Žabčić koje su se nešto kasnije priključile u projekt.

I Mihael i Petra i Zdenko nastavili su i dalje uz svoje druge kolege surađivati sa Svijetom kulture iz broja u broj. Ova vrsta suradnje i cijela ideja inspirirala je HT za jednu od najvećih prošlogodišnjih kampanja posvećenih uvođenju 5G tehnologije. Trio HT, ALU i Svijet kulture surađivali su na izradi crteža o budućnosti društva… Projekt se zvao T5G future by ALU.

Kultni film "Blade Runner", potpuno nadrealan Zagreb, digitalni umjetnik, samo su neki od motiva koje su istaknuli studenti Akademije likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu u svojim radovima nakon što su dobili jedinstven zadatak: ilustrirati svoju viziju nove, bolje budućnosti Hrvatske uz 5G tehnologiju. Ovaj put u cijeloj produkciji sudjelovalo je 17 studenata akademije.

Suradnja ALU i Hrvatskog Telekoma u izradi ilustracija budućeg gigabitnog društva za magazin Svijet kulture pratili smo od njihovog prvog sastanka.

"Suradnja na izradi ilustracija i vizuala za HT projekt i suradnja s Jutarnjim listom u Svijetu kulture važna su mogućnost za studentice i studente Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu da isprobaju u realnim uvjetima kakve su njihove umjetničke, likovne i kreativne kompetencije. Visoko umjetničko obrazovanje pokazuje se kao jasna i konkretna mogućnost za aktivno sudjelovanje u različitim industrijama i područjima kao i onog što se obično očekuje, stvaranje osobnih umjetničkih karijera koje mogu mijenjati svijet do neslućenih momenata druge stvarnosti", izjavio je među ostalim dekan ALU Tomislav Buntak.

Ilustracije su radili pod vodstvom profesora Svjetlana Junakovića, koji je studirao kiparstvo u Milanu, a potom se okrenuo ilustraciji za koju je i dobio međunarodnu nagradu Hans Christian Andersen.

Svijet kulture je u suradnji s HT-om odabrao za objavu u magazinu četiri pobjednička rada, a ukupno 17 studentskih vizija prikazano je u digitalnoj mapi te na posebnoj web stranici. Također, organizirana je digitalna izložba koja se prikazivala u svim HT-ovim centrima u Hrvatskoj.

Art direktor Tomislav Botić je izjavio: "Jako me veseli osvojeno prvo mjesto u kategoriji Best Idea to Grow Advertising Sales. Ideju je prepoznao žiri INMA Global Media Awards jer je win-win-win suradnja Svijeta kulture kao medija, mladih umjetnika i oglašivača. Oglas u formi umjetničkog djela je vrijednost koja traje. To nam pokazuju i primjeri iz naše povijesti poput svevremenskih radova Sergija Glumca i Milana Vulpea za tadašnje propagandne agencije, koji su nam bili svojevrsna inspiracija za ovu akciju. Brojni mladi umjetnici i studenti Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu dobili su priliku preko Svijeta kulture i Jutarnjeg lista surađivati s renomiranim klijentima te su mogli dati svoju viziju oglašivačkih kampanja. Svijet kulture je pak dobio dodanu vrijednost da na svojim stranicama objavljuje odlične, unikatne oglase koji su, vizualno, ukras našeg magazina".

Pavica Knezović Belan, urednica Svijeta kulture, izjavila je: "Ova je nagrada važna iz više razloga. Prvenstveno zato što se sadržaji vezani uz kulturu tretiraju kao nešto što nije profitabilno i ima ograničenu publiku. A mi smo dokazali upravo suprotno: dobra ideja može zainteresirati oglašivače, a izvrstan sadržaj privući publiku. Drugi razlog je taj, što posebno veseli, da smo pokazali kako u printu još uvijek ima života, kako je to medij koji u rukama kreativaca s dobrim idejama itekako ima budućnost.

Naš medeni mjesec s publikom i oglašivačima - koje smo uspjeli uvjeriti da je publika koja nas čita, situirana srednja generacija s naglaskom na obrazovanim ženama s dobro plaćenim poslovima, itekako zanimljiva ciljna skupina za oglašavanje - još uvijek traje".

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. prosinac 2024 14:31