Plesna predstava

‘Talking Head Case‘: Do kraja predstave energije se ujednače, muški plesači se sve prirodnije prepuštaju komunikaciji

Talking Head Case

 Katarina Hrabar/
Predstava kombinira više plesnih stilova, suvremeni ples, pop up i street style

Dojmljiva, nova predstava, "Talking Head Case", igra u Zagrebačkom plesnom centru. Producenti su umjetnička organizacija Sabmarine i domaćin. Izvode je četvero mladih i talentiranih plesača: Silvija Musić, Karlo Topolović te Endi Schrötter i Lara Frgačić, dvojac koji je i koreografirao 40-minutnu izvedbu. Osmislili su, u suradnji s dramaturginjom Marijom Androić, priču koja diše kvalitetom, plijeni izvrsnošću plesne tehnike i dramaturgijom. Nije jedino estetična, nego i oplemenjena stanovitom dramom. Izvedba zahtjevna, a nosi i lijepu poruku. Radnja teče u praznom volumenu dvorane, omeđena jedino crnim zidovima i svjetlom, a na površinu izvlači duboko zakopane kontradikcije, skrivene grčevito unutar tijela izvođača. Oni su i "privatno" na sceni, čuju se u offu njihovi glasovi, tragaju za idealnim mehanizmom pomirenja vlastitog s tuđim svjetovima.

Krećući se orkestrirano i samostalno, naglašenih, individualno snažnih karaktera, suočavaju se s unutarnjim svijetom likova koje su kreirali ili, preciznije, s podsviješću, što ih vodi introspekciji. Tu su prizori što sugeriraju duboke osjećaje deluzije: njima upravljaju nemir, ukočenost, anksioznost, paranoja, neodlučnost. Izdvajaju se u prvi plan pojedinačno, igrajući fizičko-mentalnu igru, iz koje ih naposljetku spašava ostatak grupe, prezentirajući oslobođenje.

Predstava kombinira više plesnih stilova, suvremeni ples, pop up i street style. Vješta, zbog zahtjevnih plesnih figura i brutalna izvedba, ne bi bila moguća da predstava nije dobro promišljena. Dakako, bitno je što je uvježbana, koncizna. Pojedine su točke vrlo riskantne, no opet iznimno gipko i lako izvedene. Istaknula bih izvedbu i energiju Silvije Musić, najspremnije za konfrontaciju s publikom. Drugačija je. Drska, ali otvorena, što je čini ranjivom. Lara Frgačić čini s njom bolji duet nego što je Endija Schröttera i Karla Topolovića, no do konca njihove se energije ujednače, muški plesači se sve prirodnije prepuštaju komunikaciji.

Glavna vrijednost predstave jest da igra nenametljivo postaje, ne samo sve složenija, nego i emocionalno jasna. Cijeloj dinamici pridonosi sjajna autorska glazba Jana Kozumplika, koja precizno naglašava atmosferu pojedinih situacija, uz adekvatne kostime Paule Zoričić, više nijansi sivog, te dizajn svjetla Sare Bundalo.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 22:26