Redateljica Franka Perković režirala je prenapisan, naivan megasastavak Ivane Sajko o svjetskoj krizi kao da je u trećem srednje, a nema baš ideja. Publika blizu, a glumci glasno deklamiraju.
To je ukratko dojam što ga ostavlja predstava “To nismo mi, to je samo staklo” u zagrebačkom Teatru &td. Oblikovatelj svjetla Elvis Butković jednom je nekoliko lampi ugasio, a nekoliko upalio. I to je to, za 50 minuta. Scena Zdravke Ivandije Kirigin jedan je kauč, dakle stereotip nepopravljiv.
Krivogluma
Glazbe nema, mizanscen za četvero mladih glumaca jest mrtav - jedna priča, ostali leže i “škljocaju” upaljačima. Ili jedan priča, a ostali stoje po kutovima legendarne dvoranice SEK-a. Ako se zbilja nema što reći, onda se valjaju po kauču. A redom govore pomalo isto isti tekst, u sklopu kojega nema ni jednog dijaloga, nego svatko “pred sebe” istovaruje rečenice o težini krize, koja pogađa mlade, i koja pogađa stare, i koja pogađa Bonnie i Clydea, jer mora i nešto fensi, hollywoodski da se ubaci u masu udrobljenih monološčića, salatu zapravo žurnalističku.
Četvero starijih studenata glume, Tena Nemet Brankov, Tina Orlandini, Matija Čigir i Bernard Tomić, također ne vjeruju u to što rade i bave se nekom vrstom krivoglume, vježbama izgovora i vježbama ugađanja tona, pri čemu ne kažu ni jednu rečenicu kao misao, tako da vjeruju u nju. Deklamiranje u intimnom prostoru, još kad se približiš publici, luči loš rezultat.
Rad glumaca
Ne podcjenjujem njihov rad, mnogo je ozbiljniji od redateljičina ili spisateljičina: učinilo mi se da su donekle pružali otpor cijeloj ovoj primitivnoj manipulaciji umjetnošću, da su stekli iskustvo.
Više od ostalih uvjerljiv je bio Bernard Tomić. Zapravo, i on i Matija Čigir dosta su dobro svladali neke tehničke aspekte predstavljanja, no još se, dakle, više igraju na sceni nego što se ozbiljno upuštaju u avanturu glume. Knjigu u ruke, bilo kakvu, sumnja u sebe, ali upornost u krizi, i eto mogućeg napretka. Tena Nemet Brankov i Tina Orlandini podjednako nisu razočarale, one su donekle i mudrije pristupile ovoj dosadnoj etidi te bile više suzdržane. Ali, generalno, toliki oprez ne donosi napredak. Tina Orlandini trebala bi popraviti kondiciju. Previše se uspuhala za napornog, hopsajućeg monologa...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....