‘POSLJEDNJI ČEHOV U HRVATSKOJ‘

U Kerempuhu nastupaju studenti glume iz klase nagrađivane redateljice Dore Ruždjak Podolski

Posljednji Čehov u Hrvatskoj

 /Sanja Merčep
U predstavi nastupaju studenti diplomskog studija glume Luka Knez, Toni Kukuljica, Ružica Maurus, Lena Medar, Nikolina Prkačin i Jakov Zovko

Na sceni Satiričkog kazališta Kerempuh 26. listopada je na rasporedu predstava "Posljednji Čehov u Hrvatskoj" u izvedbi studenata Akademije dramske umjetnosti u klasi nagrađivane redateljice Dore Ruždjak Podolski.

Humoresku prema pripovjetkama Antona Pavloviča Čehova izvode studenti 2. godine diplomskog studija glume u klasi doc. art. Dore Ruždjak Podolski: Luka Knez, Toni Kukuljica, Ružica Maurus, Lena Medar, Nikolina Prkačin i Jakov Zovko.

Asistenti režije su Tea Čorluka i Patrik Sečen, studenti 1. godina diplomskog studija Kazališne režije i radiofonije. Za dramaturgiju su zaduženi Vid Lež i Filip Rutić, studenti 3. godina preddiplomskog studija Dramaturgije, dok je na produkciji radila Lucija Perić, studentica 2. godina preddiplomskog studija Produkcije. Mentorica je doc. art. Romana Brajša.

image

Posljednji Čehov u Hrvatskoj

/Sanja Merčep

"Što je zajedničko najneuspješnijem neženji, lokalnom moćniku i glumcu na izdisaju? Pa zapravo, ne mnogo toga – osim što se, uz plejadu drugih osebujnih lica u ovom komadu, voze u ludoj vožnji na karnevalskom vrtuljku. Adaptaciju humoreski Antona Pavloviča Čehova u Satiričkom kazalištu Kerempuh izvodi klasa nagrađivane kazališne redateljice Dore Ruždjak Podolski. Glumačku igru kroz cijelu predstavu prate i plavokosi bas i bubanj dugajlija. Scene tako dosežu svoj urnebesno duhoviti potencijal.

Čehov i studenti glume majstori su humora i pronalaze ga u svakodnevnim, jednostavnim situacijama. A njihovi problemi i naši su problemi. Interakcija među licima ubrzo će doći do ekstrema.

Na trenutke postaje zastrašujućim koliko je lako povući paralelu između društva koje Čehov kritizira i onoga u kojem danas živimo. Ova predstava ne štedi nikog. Mladi autorski tim razotkrit će pikantne društvene probleme i bizarnosti ljudske psihe, ismijavajući se s kazališnim svijetom u koji se spremaju kročiti i vlastitom pozicijom u njemu.

Medicina mi je žena, a književnost ljubavnica! – navodno je tvrdio sam Čehov. Autor tako svoje umjetničko stvaralaštvo dovodi u vezu s onim lascivnim, prevratničkim, subverzivnim.

image

Posljednji Čehov u Hrvatskoj

/Sanja Merčep

Diplomska klasa Dore Ruždjak Podolski usredotočuje se širokom potezima na te ekscesne elemente, živa vrela Čehovljevih humoreski transponirajući prozu u scenski jezik i naslanjajući se pri tom u najboljoj mogućoj mjeri na improvizaciju i slobodni stvaralački impuls u glumačkoj igri. Ono ljudsko secira se s lakoćom, kroz humoristične interakcije, bez upadanja u u zamku dociranja. U takvoj se igri dotiču svi slojevi društva kao i prateće posljedice neukrotivosti ljudske psihe.

Izvođači, uz glazbenu pratnju koja oblikuje ritam i poentira komentarima, potenciraju nužnost razigranosti i slobode u stvaranju, baš kao da se vode onom dobrom starom – Igraj svakog Čehova kao da ti je posljednji! Tematski raznolike i trajno na rubu autoreferencijalnosti Čehovljeve humorske u ovakvoj glumačkoj rekonstrukciji dobivaju posve novi život. Premda izmještene u jedan gotovo karnevalski svijet u kojem se isprepliću sudbine umirućih glumaca, korumpiranih sudaca i uvrnutih liječničkih amatera one iznova potvrđuju vlastitu aktualnost u današnjem kontekstu", piše Filip Rutić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. prosinac 2024 23:14