Dok za mnoge europske operne kuće vlada lockdown, HNK Ivana pl. Zajca, ohrabren poboljšanjem epidemiološke situacije, 27. siječnja, postavio je premijeru "Cavallerije rusticane" kreativno provodeći covid-mjere. Zbor s vizirima bio je u posebnoj sobi, ozvučen i s videolinkom na dirigenta, orkestar na pozornici s maskama, pritom puhači odvojeni pleksiglasom. Na samoj pozornici u inscenaciji u obliku križa kretalo se nekoliko solista opere, Kristina Kolar, Domagoj Dorotić, Robert Kolar, Sofija Cingula, Ivanica Vunić i Emilia Rukavina.
U "Cavalleriji rusticani" sopranistica Kristina Kolar, nacionalna prvakinja riječkog kazališta, pjeva Santuzzu, djevojku koja je kolateralna žrtva jedne seoske ljubavne intrige u libretu Mascagnijeve opere, naširoko najpoznatije po svojem intermezzu. O svemu je rekla:
- Opera 'Cavalleria rusticana' je biser operne literature. Ulogu Santuzze sam prvi put pjevala 2010. godine na Riječkim ljetnim noćima, u ambijentalnoj izvedbi na Trgu Grivica u režiji Ozrena Prohića, pod dirigentskim vodstvom Mo. Nade Matošević. Za tu izvedbu sam nagrađena strukovnom nagradom 'Milka Trnina', a izvodili smo je na istome mjestu tri godine zaredom i svake je godine dobila nagradu publike za najbolju festivalsku predstavu.
Sljedeću produkciju radila sam u Splitu u režiji Gorana Golovka i pod dirigentskim vodstvom maestra Lorisa Voltolinija, tako da mi je ova riječka 'Cavallerija' treća po redu i mogu reći da imam lijepa iskustva s tim naslovom.
Predstava traje oko sat i petnaest, prepuna je divnih melodija u kojima će svatko naći nešto što mu se sviđa. Intermezzo u operi je naširoko poznat jer je korišten kao muzička podloga u nekoliko filmova, između ostalog i u filmu 'Kum 3'. Ne čudi činjenica da je mnogima to omiljeni intermezzo (pa čak i meni) jer se radi o koncentratu lijepe glazbe koji nikoga ne ostavlja ravnodušnim - ističe sopranistica.
Uloga Santuzze je, naglašava, vrlo naporna i teška.
- Zahtijeva potpuni angažman, vrlo veliki opseg glasa i nema niti trenutka u kojem dopušta opuštanje, pa čak ni 'gutljaj vode'. Santuzza je cijelo vrijeme na pozornici u ovoj inscenaciji: od uvertire pa do zadnjeg takta. Osim fizičke forme, koncentracija i psihički mir su vrlo važni. Naime, radi se o verističkoj operi, a to znači da je prepuna strasti, ljubavi, sreće, tuge, pa čak i mračnih nagona koji proizlaze i osjećaja nemoći, dakle riječ je o svemu što čovjek u stvarnom životu osjeća.
Pa kao što u stvarnom životu ne govorimo uvijek istim intenzitetom kada smo, recimo, ljuti ili se želimo nakon svađe s nekim pomiriti, tako i u verističkim operama ne pjevamo sve na isti način i istom bojom glasa. To ponekad košta i troši glasnice, pogotovo kad se potpuno prepustim liku. Ali kao što sam u životu neposredna i iskrena, takva sam i na pozornici. Drugačije ne znam i ne želim, a publika to osjeća i cijeni - govori Kristina Kolar o operi koja traje oko sat i dvadeset minuta. Ponekad se izvodi s operom "Pagliacci", a ponekad sama.
Redatelj opere je Dražen Siriščević, aktualni direktor Lisinskog.
- Gospodin Dražen Siriščević i ja smo imali priliku surađivati na otvorenju 60. splitskog ljeta 2014. godine u Verdijevoj operi 'Aida'. Moram priznati da smo od prvog trenutka imali odličnu komunikaciju koja se nastavila i sada na 'Cavalleriji'. Dražen je došao odlično pripremljen, moji kolege i ja smo bili muzički spremni, pa su probe tekle u vedrom raspoloženju uz maksimalnu koncentraciju i potpuni kreativni angažman svakog pojedinačno, a činjenica da je redatelj i privatno divna osoba dodatno olakšava ponekad duge probe koje zahtijevaju višesatnu koncentraciju.
U projektu također imamo još jednog opernog znalca, vrlo talentiranog i sposobnog dirigenta Paola Bressana koji nam je operu predstavio iz druge perspektive i pridonio boljem razumijevanju verističkog načina izvođenja opere, dajući naglasak na točnost svake note i razlog zbog kojeg je skladatelj određenu frazu napisao baš na određeni način - reći će kako je zaista bilo sreće s autorskim timom.
Sopranistica Kolar inače je ljubiteljica verističkog pravca u operi.
- Verizam kao forma i stil jako odgovaraju mom karakteru i tehničko-fizičkoj formi. S obzirom na to da sam još relativno mlada, imam energiju koja je potrebna za izvođenje verističkih opera, čemu pridonosi i moj tip glasa pa ću vjerojatno tijekom karijere imati priliku pjevati i druge operne naslove talijanskih verističkih majstora - kaže nacionalna prvakinja.
U godini pretežito loših vijesti, nastavlja, za nju se ipak dogodila jedna dobra, a to je nagrada ICMA - International Classical Music Award, koju još nazivaju muzički Oskar.
- U veljači prošle godine snimila sam nosač zvuka s Glagoljaškim rekvijemom skladatelja Igora Kuljerića, pod dirigentskim vodstvom našeg uvaženog maestra Ivana Repušića. Osim mene, solisti su bili moji kolege Ljubomir Puškarić, Annika Schlicht i Eric Laporte i sve to uz Chor des Bayerischen Rundfunks i Münchner Rundfunkorchester. CD je sniman u Münchenu i rad je bio na visoko profesionalnom nivou - ponosna je na kolege i zajednički uspjeh.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....