ZAGREB - Izravni prijenosi opera iz njujorškog Metropolitana, koji su do kraja prošle sezone postali najveća senzacija na koju je hrlila publika ne samo iz Zagreba, nastavljaju se sutra novim ciklusom u velikoj dvorani i na velikom platnu Lisinskog.
Prebogatoj koncertnoj ponudi tako će se pridružiti i vrhunske operne produkcije s jedne od najslavnijih svjetskih pozornica. S početkom u 19 sati publika će ulazeći u Lisinski ponovno zakoračiti u svijet opernog spektakla: na redu je Verdijeva Aida u faraonski raskošnoj inscenaciji redateljice Sonje Frisell.
Nova produkcija
Riječ je o predstavi koja na velikoj njujorškoj pozornici bez redateljskog eksperimentiranja svim mogućim sredstvima dočarava priču smještenu u stari Egipat, a koliko je publika voli, najbolje svjedoči činjenica da ta produkcija na sceni Meta privlači publiku već dvadeset godina.
Dirigent predstave je maestro Daniele Gatti, a u naslovnoj ulozi nastupa sopranska zvijezda iz Litve Violeta Urmana. Ostatak internacionalnog pjevačkog postava čine Dolora Zajick kao Amneris, Johan Botha kao Radames, Carlo Guelfi kao Amonastro, a u ulogama Ramfisa i Kralja nastupaju Roberto Scandiuzzi i Stefan Kocan.
Samo dan kasnije, u nedjelju, Lisinski će svojoj publici nadoknaditi propušteni prijenos otvorenja sezone Metropolitana prikazujući ovaj put iznimno snimku nove njujorške produkcije jednog drugog, također planetarnog popularnog naslova, Puccinijeve Tosce.
Hitchcockov triler
Bit će to prilika našoj publici da se sama uvjeri u kriterije njujorške publike koja je otvorenje sezone ispratila glasnim povicima "buuuuuuuuuuu", upućenima u prvom redu koliko slavnom, toliko i kontroverznom švicarskom redatelju Lucu Bondyju.
Nova produkcija, koju je dirigent predstave i umjetnički direktor Meta James Levine usporedio s Hitchcockovim trilerom, izazvala je čak i Franca Zeffirellija da preko medija svom mlađem kolegi uputi neuvijene uvrede i njegovu režiju nazove zločinom prema ovom remekdjelu.
Osobni razlozi
Usput, slavni talijanski redatelj imao je osobne razloge za takvu reakciju, jer Bondyjeva je produkcija u Metropolitanu smijenila upravo dugovječnu realistično raskošnu Zeffirellijevu režiju čije skidanje s repertoara očito ni publika ne može prežaliti.
No, bez obzira na režiju, koliko je opravdan bijes publike koji se sručio na Bondyja zagrebačka će publika moći provjeriti sasvim sigurno uživajući u muziciranju sjajnog njujorškog orkestra te nastupima zvjezdane pjevačke postave s Karitom Mattilom (Tosca), Marcelom Alvarezom (Cavaradossi) i Georgeom Gagnidzeom (Scarpia).
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....