VERDIJEVA 'MOĆ SUDBINE'

Veliki pothvat riječke Opere

ZAGREB - Leonora čeka Don Alvara da usred noći pobjegnu. Ali, zaljubljeni se u velikom duetu toliko puta kunu da su jači od sudbine da naprosto zazivaju nesreću. Kolebljiva djeva nikako da skoči kroz prozor, sve dok u odaju ne bane otac s isukanim mačem. Don Alvaro mu se viteški predaje, ali sudbina zapuca iz na pod bačene kubure, ubija oca i okonča odličan basovski nastup Siniše Štorka. Par bježi svak na svoju stranu, a Leonorin brat Don Carlo kreće u osvetnički lov na oboje. Leonora zaklon i pokoru pronalazi u pustinjačkoj pećini.

Disciplina gudača

Nakon divne uvertire, opisana radnja razvuče se na više od sat vremena u prva dva čina. Srećom, muziciranje orkestra oduševljava od samog početka i pokazuje da je Riječka filharmonija dobrano pretekla Zagrebačku, osobito u disciplini i čistoći gudača.

U drugi čin Verdi je ubacio i masovnu scenu u krčmi, uz “dnevnopolitički” ratni poklič protiv Nijemaca i gatare Preziosille. Nju je samouvjereno tumačila Kristina Kolar.

Treći čin počiva na dramatičnom susretu Don Carla i Don Alvara na bojnom polju. Gostujući tenor Luis Chapa kao Don Alvaro, a još dojmljivije domaći bariton Siniša Hapač kao Don Carlo, bili su uživljeni, uigrani i moćno raspjevani.

Vrhunac predstave, u koju sponzorski novac Ine nije uludo bačen, četvrti je čin.

Zvjezdani trenutak

Prošle su godine, ali uporni Don Carlo u samostanu pronalazi Don Alvara. U žaru dvoboja stižu do Leonorine pećine, gdje smrtno ranjeni Don Carlo probode i sestru. Ali, tek nakon što sopranistica Olga Kaminska dosegne svoj zvjezdani trenutak najljepšom arijom čitave opere, a potom, umirući, s nekoliko čudesnih pianissima zasluži ovacije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 07:24