PARACHUTE WOMAN

Hit knjiga, sve žene ‘Rolling Stonesa‘: Anita je uvela Briana u S&M, Marianne je s Mickom spavala nakon što joj je osušio čizme...

Marianne Faithfull i Mick Jagger, 1969.

 Pa/Pa Images/Profimedia/Pa/pa Images/profimedia
Knjiga ‘Parachute Women‘ stavlja fokus na četiri žene koje su ostavile traga u priči o Stonesima: ‘Te su žene bile puno više kul od Stonesa‘ smatra autorica Elisabeth Winder

Prva pomisao na spomen The Rolling Stonesa kod mnogih dolazi u obliku frontmena Micka Jaggera. Puno se pričalo i o legendarnom gitaristu jednog od najboljih rock bendova u povijesti - Keithu Richardsu. Autorica Elizabeth Winder pak priču pripovijeda iz sasvim drugoga kuta stavljajući fokus na žene povezane sa članovima sastava.

U ulozi protagonistica u njenoj knjizi "Parachute Women" (pjesma "Parachute Woman" pojavljuje se 1968. godine na albumu "Beggars Banquet") u izdanju izdavačke kuće Hachette Books pojavljuju se četiri žene koje su ostavile traga u priči britanskog benda: Marianne Faithfull, Marsha Hunt, Bianca Jagger te Anita Pallenberg.

Upravo su one Stonesima donijele sav glamur, pripisuje im zasluge Winder. One su bile "prave buntovnice i progresivne žene", prenosi njen stav The New York Post.

"The Rolling Stonesi su se proslavili kao omiljeni odmetnici svijeta rocka, no samo pod budnim okom ovih iznimnih žena", mišljenja je Winder.

Kako knjiga sugerira, piše The Independent, navedene su žene, posebice Pallenberg i Faithfull, odigrale ključnu ulogu u podučavanju "momaka iz srednje klase kako biti zločesti".

"Te su žene bile puno više kul od Stonesa", smatra Winder te zaključuje:

"Mick i Keith su postali izrazito kul, no to su preuzeli od njih".

Četiri žene

Nakon što je jednu večer provela u hotelskoj sobi Briana Jonesa, pušeći i pričajući s osnivačem benda, Pallenberg je već sljedećeg dana Stonese pratila na turneji u Berlinu. Jones i Pallenberg su se prometnuli u popularni par, a ona ga je upoznala sa životom na rubu (S&M-om, LSD-jem, okultnom sferom). Bila je i ključ njegova stila. Odijevala ga je, naime, i u svoju odjeću. Iz njenoga ormara Jones je posuđivao hlače od samta i svilene šalove, Keith prstenove s lubanjama i viktorijanske broševe, Mick mekane fedore i paperjaste šalove. Osim toga, nije nalikovala na tipičnu obožavateljicu.

"Sranje. Vokali su suviše visoki, a bas nije dovoljno glasan", prokomentirala je kada joj je Jagger pustio demo snimku pjesme "Stray Cat Blues". Njene su opaske uvažene, a Jagger je odmah pohitao u studio te uveo preinake.

"Za razliku od grupi djevojaka kojima je bila čast kada bi ih Stonesi odabrali za partnerice, Anita je bila nonšalantna, kao da je ona njima činila uslugu, kao da je zaslužila njihovo obožavanje i oduševljenje", objašnjava Winder te dodaje:

"Anita je bila zvijezda, u Brianov stan u Courtfield Roadu dolazilo se vidjeti Anitu - ne Briana, ne Keitha, čak niti Micka".

Time je izazvala, kažu, Mickovu i Brianovu ljubomoru pa je završila s opuštenijim Richardsom.

image

Anita Pallenberg i Brian Jones, 1966.

Keystone Pictures/Zuma Press/Profimedia/Keystone Pictures/zuma Press/profimedia

Niti Marianne Faithfull nije bila fascinirana Stonesima. Činili su joj se "groznima", "nepostojanim školarcima".

Nakon što je pobjegla iz katoličke škole, sedamnaestogodišnju glumicu i klasično obrazovanu pjevačicu primijetio je Stonesov manager koji je potom Jaggera i Richardsa zamolio da joj napišu pjesmu. Tijekom snimanja rockerski dvojac jedva ju je primijetio, što je i sama poslije potvrdila rekavši da su se ponašali "kao da je nema".

No sporna pjesma "As Tears Go By" postala je hit kojim je Faithfull započela svoju pjevačku karijeru. S tekstopiscima se ponovno povezala nekoliko godina kasnije kada je sa sinčićem bježala od braka koji ju je razočarao. Vrijeme je provodila kod Briana i Anite, gdje su navraćali i Keith i Mick.

Nakon jednog nastupa u Bristolu večer je provela šećući se po travi i diskutirajući s frontmenom. Kada su se vratili u njegovu hotelsku sobu, kleknuo je pred njome, odvezao joj čizme te ih stavio sušiti.

"Bila sam u potpunosti dirnuta njegovom ljubaznošću. I onda smo vodili ljubav", priznala je.

Čim je iz kuće izbacio bivšu djevojku, model Chrissie Shrimpton, Mick je kući doveo Marianne, koja je bila mnogo sofisticiranija od njega pa ga je upoznala s ruskom literaturom te prvi puta odvela na balet.

"Jedna od stvari koje su se Micku sviđale kod mene je bila ta da smo diskutirali o njegovim idejama za pjesme", ispričala je te potvrdila da je bila "obrazovanija od njega, dobra s riječima".

Njen primjerak Bulgakovog "Majstora i Margarite", štiva koje je preporučila Micku, inspirirao je pjesmu "Sympathy for the Devil", a Marianne stoji i iza inspiracije za logo benda. Logo koji prikazuje usne i jezik nadahnut je baletom "Paradise Lost", na koji je Micka vodila upravo Marianne. Također, nakon njene uloge u Čehovljevoj drami "Tri sestre", Jagger je najavio da se i on želi okušati u glumi, što je, uz njenu pomoć, i ostvario u filmu "Performance".

S druge strane, odlukom Stonesa da snime pjesmu "Sister Morphine" za album "Sticky Fingers", Faithfull nije bila oduševljena. Pošto je čula Jaggerov riff, napisala je riječi za pjesmu koju je potom 1969. godine i snimila. No, netom je izašla, njena diskografska kuća je pjesmu, zbog sadržaja vezanog uz drogu, povukla. Stonesi su pjesmu objavili 1971. godine, a njen su doprinos izostavili.

image

Marianne Faithfull i Mick Jagger

Topfoto/Topfoto/Profimedia/Topfoto/topfoto/profimedia

Dok je još bio u vezi s Faithfull, Mick je počeo osvajati Marshu Hunt. Hunt, koja je u London došla razvijati vlastitu glazbenu karijeru, Micka je upoznala nakon što je već nastupala prije Jimija Hendrixa i The Kinksa te glumila u "Kosi" na West Endu.

Upravo je ona Micka upoznala s gitaristom koji je zamijenio Jonesa.

1970. godine Hunt i Jagger su dobili dijete, no Mick je ubrzo upoznao Biancu Pérez-Mora Macías, buduću Biancu Jagger. Hunt se pridružila škotskom bendu "22" i pokušala održati vlastitu karijeru, istodobno odgajajući kćer. Micka je molila za financijsku potporu kako bi platila dadilju koja bi joj tijekom turneje čuvala dijete, no on se na molbu oglušio. Kada je već živjela od socijalne pomoći obratila se sudu.

Mick se s kćeri naknadno povezao, kada je djevojčica imala 12 godina.

image

Marsha Hunt, 1982.

Ralph Gatti/Afp/Profimedia/Ralph Gatti/afp/profimedia

Otprilike godinu dana nakon rođenja Marshine kćeri Karis, Mick je djevojčicu dobio i s Biancom. Naredne godine Mick je otišao na turneju, no nova partnerica mu nije davala mira.

"Zvala ga je tijekom turneje, prekidala snimanja, poderala njegovu kolekciju skupih, svilenih kravata", piše Winder.

Nije prezala niti pred javnim, osobnim napadima u kojima je komentirala da Mick "spava s mnogima".

"Napustila sam svoju rodnu Nikaragvu kako bih pobjegla od suženih percepcija žena. Kada sam 1971. godine ušla u razvikani brak s Mickom, nisam niti slutila da Nikaragva i ‘prosvijećeni‘ svijet dijele toliko diskriminatornih stavova prema ženama", rekla je također.

Brak je okončala 1978. godine.

image

Bianca Jagger i Mick Jagger, sedamdesetih

Universal Archive/universal Images Group/Universal Images Group/Profimedia/Universal Archive/universal Images Group/universal Images Group/profimedia

Pallenberg, nekadašnja ikona stila, djevojka Briana Jonesa te majka troje Keithove djece, 1979. godine našla se u središtu skandala kada se mladić Richardsovim revolverom ubio u njenu krevetu. Tijekom devedesetih prihvatila se studija mode na cijenjenom sveučilištu Central Saint Martins. Umrla je 2017. godine.

Bianca Jagger se posvetila humanitarnom radu, Marsha Hunt pisanju knjiga, a među njima su i dvije autobiografske knjige. Marianne Faithfull se, pak, nakon pauze vratila s albumom "Broken English", koji joj je donio i nominaciju za nagradu Grammy. Uslijedili su i drugi albumi, a na ovogodišnjoj listi 200 najboljih pjevača svih vremena časopisa Rolling Stone našla se na 173. mjestu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. prosinac 2024 08:10