Ono što smo nekada smatrali dnom dna... to je bila naklada od 1000 komada, a sada smo prisiljeni tiskati naklade od 700-800 komada jer je to jedini način da preživimo, ilustrirao je stanje knjiško-nakladničke branše suvlasnik 'Algoritma' Neven Antičević u intervjuu za Moderna Vremena Info . "Ono što nakladniku ostaje nakon što poplaća sve troškove, od autora, zaposlenika, tiskare, poreza i drugih davanja, rabata knjižarama... to što ostaje je praktično jedna velika negativna nula. Neki doduše još uvijek drastično režući troškove iskazuju dobit, no doista je teško sve to uskladiti na kraju godine ako se troškovi ne daju uskladiti", kazao je Antičević.
Nakladnici koji imaju barem stotinjak naslova na zalihama, mogu godišnje preko tog dugog repa prodaje prikupiti neku količinu novca koja će im dati mogućnost da prežive, otkriva Antičević koji kaže da su nakladnici knjiga u stanju kreativnog bankrota jer nisu više u stanju kupovati i objavljivati nove naslove. Broj naslova u godini, ističe Antičević, pao je gotovo 50 posto u odnosu na ono što je bilo prije.
U novonastalim okolnostima, Algoritam planira redefiniranje svog poslovanja novim pristupom. "Moramo stvarati vlastitu publiku kroz vlastiti medij, i samo tako možemo održat taj ekonomski model... Ne možemo više održati model u kojem proizvodimo za nepoznatog kupca, gotovo da ga moramo promijeniti tako da proizvodimo za poznatog kupca", kazao je Antičević. On je najavio promjenu kompletne filozofije svoje tvrtke koja će se "morati pretvoriti iz trgovačke firme u firmu koja se bavi informacijama", te će tamo gdje su imali puno prodavača morati imati puno više - sistem inženjera.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....