Predstava 'Posetilac', višegodišnji hit beogradskog kazališta Atelje 212, već je gostovala u Hrvatskoj, u zagrebačkom kazalištu Gavella, međutim ta činjenica nije omela da ovaj komad opet bude rasprodan u Zagrebu, na sceni Vidra, gdje je ovaj tjedan završio svoju hrvatsku turneju u sklopu koje je bio i u Đakovu, Brodu, Puli i Rijeci.
O ulozi Crkve
Riječ je o filozofskom tekstu s elementima fikcionalnosti francuskoga dramatičara Erica-Emmanuela Schmitta koji govori o Beču 1938. kada nacisti počinju progoniti Židove.
Glavni lik ovdje je otac psihoanalize Sigmund Freud kojem u večeri kada mu Gestapo hapsi kćer kroz prozor upada neobičan stranac, po svemu sudeći, sam Bog. Predstavu je režirala Ljiljana Todorović, Freud je Voja Brajović, a Bog Dragan Nikolić.
Rezultat toga je da u jednom klasičnijem komadu koji je zabava za građanstvo, junaci Tihi i Prle, i to baš u trenutku različitih nesporazuma okolo uloge Crkve u hrvatskome društvu, tumače kako za vjeru nije važna institucija koja je sebi uzela ekskluzivitet da je pronosi, već da čovjek ima pravo na svoj neposredni odnos s Bogom. Komad problematizira očekivana pitanja ateista, kako je moguć Bog ako je moguć holokaust, te daje očekivane odgovore vjernika: vjera se ne hrani dokazima, čovjek je zao jer mu je Bog slobodu dao, slobodu da bude i tašt i uznik opsesije moći.
Okrepa za publiku
Predstava je okrepa za zagrebačku publiku, naviklu na svakojake glumačke netalente, zbog maestralnog dvojca srpskog glumišta uz kojeg vrlo dobro igraju i Branimir Trifunović kao Gestapovac te Anđelika Simić kao Freudova kći.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....